FAQ kampaně Zboží.cz
- Co se zobrazuje v sestavě “Všechny produkty”?
- Kde získám statistiky pouze za ZI?
- Jak změním rozpočet u Zboží.cz kampaně?
- Když mám UTM parametry ve feedu, jak se bude chovat tagování kampaně DRTG?
- Když si vyberu, že budu nastavovat CPC z Skliku, mohu po nějaké době rozhodnutí změnit s nastavovat CPC ze Zboží? A opačně?
- Jak mohu zjistit statistiky na jednotlivé položky v ZI?
- Můžu inzerovat pouze na Zboží.cz a nebo pouze prostřednictvím Zboží inzerátů?
- Funguje tag VISIBILITY stejně na doméně Zboží.cz a ve Zboží inzerátech?
- Zobrazují se i položky, které nejsou skladem?
- Je lepší bidovat přes Sklik nebo přes Zboží?
1. Co se zobrazuje v sestavě “Všechny produkty”?
Sestava Všechny produkty, resp. v ní obsažená produktová skupina Všechny produkty, obsahuje statistiky za všechny nabídky z feedu, pokud nejsou obsažené ve vlastní produktové skupině. Tzn. pokud vytvoříte novou skupinu (např. pro skupinu produktů s cenou do 1 000 Kč) na základě výběru dat z feedu, statistiky produktů z tohoto výběru se začnou připisovat do nově založené sestavy a dále se již nebudou připisovat do sestavy Všechny produkty. Sestavu Všechny produkty nelze pozastavit ani smazat. Máte tak jistotu, že ve vašich skupinách nikdy na žádnou nabídku nezapomenete a nepřipravíte se tak o konverze.
2. Kde získám statistiky pouze za ZI?
Statistiky Zboží inzerátů (ZI) lze vygenerovat v rámci reportu podrobných statistik v administraci Zboží.cz – v záložce Statistiky provozovny – Podrobné statistiky (+checkbox Podrobný).

Ve vygenerovaném reportu naleznete statistiky Zboží inzerátů (ZI) na řádcích – Vyhledávání na Seznam.cz a ve sloupcích pojmenovaných – „metrika“ (výsledek hledání).

3. Jak změním rozpočet u Zboží.cz kampaně?
Rozpočet je možné změnit v administraci Zboží.cz, v záložce správa kampaně -> finanční limit.
Denní rozpočet v rozhraní Skliku u kampaně typu Zboží.cz je pouze informační přepočet týdenního nebo měsíčního finančního limitu provozovny na Zboží.cz. Z tohoto důvodu u kampaně nefunguje hlídání na denní bázi jako v Skliku, ale řídí se mechanismy Zboží.cz. Hodnota v Skliku má pouze pomocný účel.
4. Když mám UTM parametry ve feedu, jak se bude chovat tagování kampaně DRTG?
Pokud máte v Skliku zapnuté automatické tagování, budou produktové kampaně dynamického retargetingu (DRTG) a dynamického banneru (DB) tagovány automaticky dle nastavení v Skliku. Hodnoty UTM parametrů z XML feedu jsou v tomto případě přepsány. U vypnutého automatického tagování jsou hodnoty UTM přebírány z XML feedu, pakliže je URL obsahují.
5. Když si vyberu, že budu nastavovat CPC z Skliku, mohu po nějaké době rozhodnutí změnit s nastavovat CPC ze Zboží? A opačně?
Ano. Nastavení lze kdykoliv změnit. V administraci Zboží.cz, v záložce Nastavení aukce.
6. Jak mohu zjistit statistiky na jednotlivé položky v ZI?
Pomocí dynamických proměnných v UTM parametrech pro Google analytics – doporučujeme informace v nápovědě Zboží nebo v nápovědě Sklik.
7. Můžu inzerovat pouze na Zboží.cz a nebo pouze prostřednictvím Zboží inzerátů?
Součástí kampaně Zboží.cz je Produktová inzerce Seznam.cz. Tzn. nelze inzerovat pouze na Zboží.cz a nemít Produktovou inzerci, a naopak. Samotné Zboží inzeráty (ZI) vypnout nelze. Jedná se o plnohodnotnou reklamní plochu inzerce Zboží.cz s významným výkonem. Cenové nabídky speciálně pro ZI lze v případě potřeby upravovat pomocí multiplikátorů.
8. Funguje tag VISIBILITY stejně na doméně Zboží.cz a ve Zboží inzerátech?
Ano funguje stejně. Nelze pomocí tagu VISIBILITY určit, co se bude zobrazovat na doméně Zboží.cz a co ve Zboží inzerátech.
9. Zobrazují se i položky, které nejsou skladem?
Ano zobrazují, bez informace o skladové dostupnosti.
10. Je lepší bidovat přes Sklik nebo přes Zboží?
Pokud máte biddingový nástroj, nebo využíváte nástroj 3. strany, obecně doporučujeme zachovat bidování skrze XML feed. Pokud vzhledem k počtu nabídek biddingový nástroj nevyužíváte, můžete nastavovat nabídky skrze Sklik, kde můžete využít k optimalizaci funkci Automatická pravidla nebo strukturovat skupiny podrobněji než v administraci Zboží.cz. Více info k bidování skrze Sklik naleznete v nápovědě Sklik. Více informací o nastavování CPC skrze administraci Zboží.cz naleznete v nápovědě Zboží.cz.