Nápověda menu

FAQ kampaně Zboží.cz

  1. Co se zobrazuje v sestavě “Všechny produkty”?
  2. Kde získám statistiky pouze za ZI?
  3. Jak změním rozpočet u Zboží.cz kampaně?
  4. Když mám UTM parametry ve feedu, jak se bude chovat tagování kampaně DRTG?
  5. Když si vyberu, že budu nastavovat CPC z Skliku, mohu po nějaké době rozhodnutí změnit s nastavovat CPC ze Zboží? A opačně?
  6. Jak mohu zjistit statistiky na jednotlivé položky v ZI?
  7. Můžu inzerovat pouze na Zboží.cz a nebo pouze prostřednictvím Zboží inzerátů?
  8. Funguje tag VISIBILITY stejně na doméně Zboží.cz a ve Zboží inzerátech? 
  9. Zobrazují se i položky, které nejsou skladem?
  10. Je lepší biddovat přes Sklik nebo přes Zboží?
  11. Jaký je rozdíl mezi Zboží.cz a Zboží inzeráty?
  12. Pokud nastavujeme maximální cenu za proklik na vaše položky (nabídky) z feedu (pomocí tagu MAX_CPC a MAX_CPC_SEARCH), je jedno, co je vyplněné v max. CPC u kampaně v Skliku? Nebo to nějak bid ovlivňuje?
  13. UTM se musí nastavit ve feedu, nebo v Skliku? (doplnění stávajícího bodu 4.)
  14. Pokud bychom nastavovali CPC přes Sklik a měli zapnuté automatické tagování, je nutné mít stále na webu konverzní kód ze Zboži.cz?
  15. Zobrazuje se produktová upoutávka i na tabletech?
  16. Lze získat statistiky (podrobné) lépe než v CSV? (doplnění stávajícího bodu 2.)
  17. Jak se ve Zboží inzerátech dá dosáhnout lepší pozice v rámci zobrazení?
  18. Proč nevidím v Sklik rozhraní konverze ze Zboží.cz, když se mi díky UTM parametrům do Google Analytics započítávají?

1. Co se zobrazuje v sestavě “Všechny produkty”?

Sestava Všechny produkty, resp. v ní obsažená produktová skupina Všechny produkty, obsahuje statistiky za všechny nabídky z feedu, pokud nejsou obsažené ve vlastní produktové skupině. Tzn. pokud vytvoříte novou skupinu (např. pro skupinu produktů s cenou do 1 000 Kč) na základě výběru dat z feedu, statistiky produktů z tohoto výběru se začnou připisovat do nově založené sestavy a dále se již nebudou připisovat do sestavy Všechny produkty. Sestavu Všechny produkty nelze pozastavit ani smazat. Máte tak jistotu, že ve vašich skupinách nikdy na žádnou nabídku nezapomenete a nepřipravíte se tak o konverze.

2. Kde získám statistiky pouze za ZI?

Statistiky Zboží inzerátů (ZI) lze vygenerovat v rámci reportu podrobných statistik v administraci Zboží.cz – v záložce Statistiky provozovny – Podrobné statistiky (+checkbox Podrobný).

Ve vygenerovaném reportu naleznete statistiky Zboží inzerátů (ZI) na řádcích Vyhledávání na Seznam.cz a ve sloupcích pojmenovaných – „metrika“ (výsledek hledání).

3. Jak změním rozpočet u Zboží.cz kampaně?

Rozpočet je možné změnit v administraci Zboží.cz v záložce správa kampaně -> finanční limit.

Denní rozpočet v rozhraní Skliku u kampaně typu Zboží.cz je pouze informační přepočet týdenního nebo měsíčního finančního limitu provozovny na Zboží.cz. Z tohoto důvodu u kampaně nefunguje hlídání na denní bázi jako v Skliku, ale řídí se mechanismy Zboží.cz. Hodnota v Skliku má pouze pomocný účel.

4. Když mám UTM parametry ve feedu, jak se bude chovat tagování kampaně DRTG?

Pokud máte v Skliku zapnuté automatické tagování, budou produktové kampaně dynamického retargetingu (DRTG) a dynamického banneru (DB) tagovány automaticky dle nastavení v Skliku. Hodnoty UTM parametrů z XML feedu jsou v tomto případě přepsány. U vypnutého automatického tagování jsou hodnoty UTM přebírány z XML feedu za předpokladu, že je URL obsahují.

5. Když si vyberu, že budu nastavovat CPC z Skliku, mohu po nějaké době rozhodnutí změnit s nastavovat CPC ze Zboží? A opačně?

Ano. Nastavení lze kdykoliv změnit. V administraci Zboží.cz, v záložce Nastavení aukce.

6. Jak mohu zjistit statistiky na jednotlivé položky v ZI?

Pomocí dynamických proměnných v UTM parametrech pro Google analytics – doporučujeme informace v nápovědě Zboží nebo v nápovědě Sklik.

7. Můžu inzerovat pouze na Zboží.cz a nebo pouze prostřednictvím Zboží inzerátů?

Součástí kampaně Zboží.cz je Produktová inzerce Seznam.cz. Tzn. nelze inzerovat pouze na Zboží.cz a nemít Produktovou inzerci a naopak. Samotné Zboží inzeráty (ZI) vypnout nelze. Jedná se o plnohodnotnou reklamní plochu inzerce Zboží.cz s významným výkonem. Cenové nabídky speciálně pro ZI lze v případě potřeby upravovat pomocí multiplikátorů.

8. Funguje tag VISIBILITY stejně na doméně Zboží.cz a ve Zboží inzerátech? 

Ano funguje stejně. Nelze pomocí tagu VISIBILITY určit, co se bude zobrazovat na doméně Zboží.cz a co ve Zboží inzerátech.

9. Zobrazují se i položky, které nejsou skladem?

Ano zobrazují, bez informace o skladové dostupnosti.

10. Je lepší biddovat přes Sklik nebo přes Zboží?

Pokud máte biddingový nástroj, nebo využíváte nástroj 3. strany, obecně doporučujeme zachovat biddování skrze XML feed. Pokud vzhledem k počtu nabídek biddingový nástroj nevyužíváte, můžete nastavovat nabídky skrze Sklik, kde můžete využít k optimalizaci funkci Automatická pravidla nebo strukturovat skupiny podrobněji než v administraci Zboží.cz. Více info k biddování skrze Sklik naleznete v nápovědě Sklik. Více informací o nastavování CPC skrze administraci Zboží.cz naleznete v nápovědě Zboží.cz.

11. Jaký je rozdíl mezi Zboží.cz a Zboží inzeráty?

V obojím případě se jedná o produktovou inzerci na Seznam.cz. Rozdíl je v umístění jednotlivých nabídek e-shopů. Zboží inzeráty se zobrazují ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz, Obrázcích a na Sbazaru. Zboží.cz je samostatná doména, která slouží jako cenový rádce, kde najdete produkty z tisíců e-shopů, u kterých můžete porovnat jejich ceny, recenze, skladovou dostupnost apod.

12. Pokud nastavujeme maximální cenu za proklik na vaše položky (nabídky) z feedu (pomocí tagu MAX_CPC a MAX_CPC_SEARCH), je jedno, co je vyplněné v max. CPC u kampaně v Skliku? Nebo to nějak bid ovlivňuje?

Pokud je nastavena úprava CPC z feedu, jsou veškerá nastavení aukce přes Sklik ignorována.

13.  UTM se musí nastavit ve feedu nebo v Skliku?

Záleží na tom, jakým způsobem nastavujete CPC. V případě, že vše nastavujete z administrace Zboží.cz, nebo XML feedu, je nutné si doplnit UTM parametry do URL položky ve feedu. Pokud využijete nastavení kampaně z Skliku, můžete využít automatické tagování.

14. Pokud bychom nastavovali CPC přes Sklik a měli zapnuté automatické tagování, je nutné mít stále na webu konverzní kód ze Zboži.cz?

Ano, je nutné mít nastavený konverzní kód pro Zboží.cz. Stejně tak je nastavený konverzní kód pro Zboží.cz nutný pro správné zaznamenání počtu konverzí a hodnoty konverzí v Skliku.

15. Zobrazuje se produktová upoutávka i na tabletech?

Produktová upoutávka se zobrazuje pouze na mobilních zařízeních. Jedná se o produkt na Zboží.cz, do kterého jsou napárované jednotlivé nabídky e-shopů, a prokliky se zde účtují podle MAX_CPC.

16. Lze získat statistiky (podrobné) lépe než v CSV?

Další možností, kde si lze stáhnout informace týkající se výkonu kampaně je API, které je dostupné v případně aktivovaného Standardního měření – výkon kampaně dle segmentů, značek, kategorií i dle jednotlivých nabídek. Záleží, jak detailní informace potřebujete.

17. Jak se ve Zboží inzerátech dá dosáhnout lepší pozice v rámci zobrazení? 

Jak dosáhnout lepší pozice ve Zboží Inzerátech najdete přímo v nápovědě: https://napoveda.zbozi.cz/zobrazeni-a-parovani-polozek/aukcni-prokliky/ 

18. Proč nevidím v Sklik rozhraní konverze ze Zboží.cz, když se mi díky UTM parametrům do Google Analytics započítávají? 

Aby se správně zaznamenávaly počty konverzí a jejich hodnoty ze Zboží.cz do rozhraní Skliku, je nutné nastavit konverzní kód pro Zboží.cz

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.