Nápověda menu

FAQ kampaně Zboží.cz

  1. Co se zobrazuje v sestavě “Všechny produkty”?
  2. Kde získám statistiky pouze za ZI?
  3. Jak změním rozpočet u Zboží.cz kampaně?
  4. Když mám UTM parametry ve feedu, jak se bude chovat tagování kampaně DRTG?
  5. Když si vyberu, že budu nastavovat CPC z Skliku, mohu po nějaké době rozhodnutí změnit s nastavovat CPC ze Zboží? A opačně?
  6. Jak mohu zjistit statistiky na jednotlivé položky v ZI?
  7. Můžu inzerovat pouze na Zboží.cz a nebo pouze prostřednictvím Zboží inzerátů?
  8. Funguje tag VISIBILITY stejně na doméně Zboží.cz a ve Zboží inzerátech? 
  9. Zobrazují se i položky, které nejsou skladem?
  10. Je lepší bidovat přes Sklik nebo přes Zboží?

1. Co se zobrazuje v sestavě “Všechny produkty”?

Sestava Všechny produkty, resp. v ní obsažená produktová skupina Všechny produkty, obsahuje statistiky za všechny nabídky z feedu, pokud nejsou obsažené ve vlastní produktové skupině. Tzn. pokud vytvoříte novou skupinu (např. pro skupinu produktů s cenou do 1 000 Kč) na základě výběru dat z feedu, statistiky produktů z tohoto výběru se začnou připisovat do nově založené sestavy a dále se již nebudou připisovat do sestavy Všechny produkty. Sestavu Všechny produkty nelze pozastavit ani smazat. Máte tak jistotu, že ve vašich skupinách nikdy na žádnou nabídku nezapomenete a nepřipravíte se tak o konverze.

2. Kde získám statistiky pouze za ZI?

Statistiky Zboží inzerátů (ZI) lze vygenerovat v rámci reportu podrobných statistik v administraci Zboží.cz – v záložce Statistiky provozovny – Podrobné statistiky (+checkbox Podrobný).

Ve vygenerovaném reportu naleznete statistiky Zboží inzerátů (ZI) na řádcích Vyhledávání na Seznam.cz a ve sloupcích pojmenovaných – „metrika“ (výsledek hledání).

3. Jak změním rozpočet u Zboží.cz kampaně?

Rozpočet je možné změnit v administraci Zboží.cz, v záložce správa kampaně -> finanční limit

Denní rozpočet v rozhraní Skliku u kampaně typu Zboží.cz je pouze informační přepočet týdenního nebo měsíčního finančního limitu provozovny na Zboží.cz. Z tohoto důvodu u kampaně nefunguje hlídání na denní bázi jako v Skliku, ale řídí se mechanismy Zboží.cz. Hodnota v Skliku má pouze pomocný účel.

4. Když mám UTM parametry ve feedu, jak se bude chovat tagování kampaně DRTG?

Pokud máte v Skliku zapnuté automatické tagování, budou produktové kampaně dynamického retargetingu (DRTG) a dynamického banneru (DB) tagovány automaticky dle nastavení v Skliku. Hodnoty UTM parametrů z XML feedu jsou v tomto případě přepsány. U vypnutého automatického tagování jsou hodnoty UTM přebírány z XML feedu, pakliže je URL obsahují.

5. Když si vyberu, že budu nastavovat CPC z Skliku, mohu po nějaké době rozhodnutí změnit s nastavovat CPC ze Zboží? A opačně?

Ano. Nastavení lze kdykoliv změnit. V administraci Zboží.cz, v záložce Nastavení aukce.

6. Jak mohu zjistit statistiky na jednotlivé položky v ZI?

Pomocí dynamických proměnných v UTM parametrech pro Google analytics – doporučujeme informace v nápovědě Zboží nebo v nápovědě Sklik.

7. Můžu inzerovat pouze na Zboží.cz a nebo pouze prostřednictvím Zboží inzerátů?

Součástí kampaně Zboží.cz je Produktová inzerce Seznam.cz. Tzn. nelze inzerovat pouze na Zboží.cz a nemít Produktovou inzerci, a naopak. Samotné Zboží inzeráty (ZI) vypnout nelze. Jedná se o plnohodnotnou reklamní plochu inzerce Zboží.cz s významným výkonem. Cenové nabídky speciálně pro ZI lze v případě potřeby upravovat pomocí multiplikátorů.

8. Funguje tag VISIBILITY stejně na doméně Zboží.cz a ve Zboží inzerátech? 

Ano funguje stejně. Nelze pomocí tagu VISIBILITY určit, co se bude zobrazovat na doméně Zboží.cz a co ve Zboží inzerátech.

9. Zobrazují se i položky, které nejsou skladem?

Ano zobrazují, bez informace o skladové dostupnosti.

10. Je lepší bidovat přes Sklik nebo přes Zboží?

Pokud máte biddingový nástroj, nebo využíváte nástroj 3. strany, obecně doporučujeme zachovat bidování skrze XML feed. Pokud vzhledem k počtu nabídek biddingový nástroj nevyužíváte, můžete nastavovat nabídky skrze Sklik, kde můžete využít k optimalizaci funkci Automatická pravidla nebo strukturovat skupiny podrobněji než v administraci Zboží.cz. Více info k bidování skrze Sklik naleznete v nápovědě Sklik. Více informací o nastavování CPC skrze administraci Zboží.cz naleznete v nápovědě Zboží.cz.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.