Nápověda menu

Nejčastější dotazy – Sklik Začínáme

V případě, že jste zvolili možnost přivedení zákazníků do prodejny, uvidíte svou reklamu při zahledání dotazu souvisejícího s vaším podnikáním na seznam.cz. O pozici vaší reklamy rozhoduje, jak je vaše reklama pro uživatele atraktivní.

V případě zvýšení návštěvnosti a prodeje produktů na internetu se bude vaše reklama zobrazovat na souvisejících tematicky souvisejících stránkách Seznamu a jeho partnerů. Pokud prodáváte autodoplňky, vaše reklama se může zobrazit u článků týkající se automobilů.

V případě, že se reklama zobrazuje, ale nezískala žádné kliky, nebo se počty kliků pohybují v řádu jednotek denně, rádi vám poradíme, jak kampaň upravit, abyste oslovovali větší množství potenciálních zákazníků. Neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím formuláře:

Sklik Začínáme – vyplnění kontaktního formuláře

  • Sdělte nám vaše IČO
  • Email, kterým se do rozhraní Skliku přihlašujete
  • např.: Seznam.cz, a.s.
  • např.: https://www.sklik.cz/
  • Email, který bude sloužit pro naši následnou emailovou komunikaci s vámi
  • Např. Reklama se nezobrazuje? Nebo se zobrazuje málo?
  • Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek.

Reklama se začne zobrazovat zhruba do 1 hodiny od nastavení a uhrazení platby. Do té doby v přehledu uvidíte nulové statistiky.

Dále mohla být vaše reklama zamítnuta. V přehledu reklam je u ní uvedeno Zamítnuto.

Podívejte se na nejčastější důvody nesouladu s pravidly, z jejichž důvodu je reklama zamítnuta. Viz následující bod: U reklamy vidím, že je zamítnutá. Co mám dělat?

V případě že situace přetrvává, neváhejte nás nejrychleji přímo prostřednictvím formuláře v rozhraní Skliku, na tel: 234 694 123 nebo na sklik@firma.seznam.cz.

V přehledu reklam vidíte důvod zamítnutí reklamy. Nejčastěji se jedná o tato pravidla:

Neplatné URL

Po prokliknutí inzerce se uživatel dostane na neexistující URL nebo na neplatnou stránku (chyba 404). Stává se, že optimalizátor vytvoří kampaň dříve, než programátor vytvoří příslušné URL adresy (stránky). V době schvalování tak administrátor vidí chybu. Proto se inzerce zamítne.

Netypická zkratka

Prodej zah. nábytku. (Místo “Prodej zahradního nábytku.”).

Problém s interpunkcí

Často jde o použítí 3 teček (…) a více než 1 vykřičníku. Případně používání jiných znaků místo místo teček nebo čárek. (Levné telefony – široký výběr značek – kvalita – rozumná cena.) Případně: “Rychlá doprava + osobní přístup + nízké ceny.”

Zmínka o konkurenci

Sháníte auto “název značky konkurence”? Kupte si raději “název vlastní značky”. 

Špatně použitá velká písmena

Např.: Doprava Zdarma.

Nadměrné opakování slov

Např. Ubytování v Praze, hotel v Praze.

Nesouvisí s cílovou stránkou

Klient inzeruje prací prášek, ale na cílové stránce je pouze nabídka hrnců.

Pravidla týkající se obrázku:

  • Text v obrázku – jakékoliv textové sdělení v ilustračních obrázcích.
  • Nevhodné zpracování ilustračních obrázků – obrázky nesouvisí s reklamou.
  • Logo nebo CTA tlačítka v ilustračních obrázcích – většinou použit banner jako ilustrační obrázek.
  • Logo na barevném pozadí – a není stejným způsobem používáno i na webu.
  • Špatně oříznuté ilustrační obrázky nebo logo – obrázky mají zbytečné bílé, nebo barevné okraje. Nebo jsou jinak špatně oříznuté.

Pro nápravu klikněte na ikonu “tužky” u reklamy a reklamu upravte tak, aby odpovídala pravidlům reklamy na Seznam.cz a uložte.

V případě potíží náš kontaktujte přímo prostřednictvím formuláře v rozhraní, nebo na tel. 234 694 123.

U reklamy klikněte na ikonu tužky, reklamu upravte, jak potřebujete, a následně ji uložte.

Původní podoba reklamy zůstává v rozhraní jako smazaná i se všemi statistikami. Nová reklama začíná s nulovými statistikami zobrazení i kliků.

Pro úpravu nastavení kampaní je třeba přepnout průvodce nastavením první kampaně do plného rozhraní Skliku.

Systém zobrazí vždy pouze jeden z nich. Vybere vždy ten, který k danému umístění reklamy bude pasovat lépe, tak aby byla reklama pro vaše potenciální zákazníky atraktivnější.

Pro obrázkové reklamy s produkty je třeba mít účet na službě Zboží.cz a mít jej propojený s vaším účtem v Skliku. Pokud účet na Zboží.cz ještě nemáte, založte si jej zde. Pak je potřeba postupovat dle návodu z nápovědy.

Pokud chcete využívat pokročilých možností Skliku, můžete se přepnout do pokročilé verze Skliku pomocí volby v levém horním rohu Nastavení > Plná verze Sklik.

Pro první seznámení se strukturou účtu doporučujeme navštívit příslušnou sekci v nápovědě Skliku.

Kdy se moje reklama přestane zobrazovat?

Za každý proklik uživatele a jeho příchod na vaše stránky je vám stržena částka (v průměru 5 Kč) a reklama se přestane zobrazovat, jakmile se dobitá částka vyčerpá. Pro opětovné dobití následujte pokyny z přehledu reklam, nebo nás neváhejte kontaktovat na reklama@firma.seznam.cz

Obrázek se zpravidla zobrazuje i s textovou částí reklamy, takže váš potenciální zákazník o informaci, kterou mu chcete sdělit, nejpřijde. Použít obrázky, které obsahují text (kromě textu na vlastním výrobku apod.), možné není.

Zobrazená cena v administraci Skliku je udaná bez DPH.
Pokud vám výše uvedené informace nestačí, můžete využít Nápovědu Skliku.

Nutné to není. Klikněte na Přejít k platbě a následně na platební bráně na Zpět do e-shopu (vlevo nahoře). Vaše kampaň je vytvořena a pokud máte na účtu kredit, začne se za chvíli zobrazovat.

Neváhejte nás kontaktovat nejrychleji přímo prostřednictvím formuláře v rozhraní Skliku, na 234 694 123 nebo na sklik@firma.seznam.cz.

Pro podrobné informace o využití všech možností Skliku navštivte nápovědu Skliku pro pokročilé rozhraní.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.