Sledovací URL Vyhledávání

Sledovací URL

Jestliže zaznamenáváte a sledujete návštěvnost vašich stránek prostřednictvím serverového logu, některého z měřících systémů (Google Analytics, TOPlist, Navrcholu.cz apod.) nebo vlastního algoritmu, je zapotřebí pro rozlišení uživatelů ze zdroje Sklik označkovat cílové URL adresy všech inzerátů.

Díky takto označkované adrese, které říkáme sledovací URL, budete moct v měřícím systému odděleně sledovat chování uživatelů nejenom podle zdroje, ale také podle kampaně, sestavy či klíčového slova.

Cenná data z měřících systému o chování uživatelů na vašich stránkách můžete využít při vyhodnocení úspěšnosti reklamy, optimalizaci kampaní nebo úpravě cílové stránky.

Pro jednoduché rozlišení zdroje vám postačí sledovací URL adresa ve tvaru http://www.vas-web.cz/?ref=sklik,http://www.vas-web.cz/?from=sklik nebo http://www.vas-web.cz/?sklik.

Pokud ale používáte některý z programů pro webovou analytiku a chcete reklamu Sklik sledovat podrobněji, pak můžete cílovou URL označkovat dalšími parametry, které ponesou informaci například o reklamním formátu, názvu kampaně nebo konkrétním klíčovém slovu. Každý z měřících systémů podporuje vlastní sadu parametrů.

Jak na sledovací URL pro Google Analytics?

Používáte-li Google Analytics, nejsnáze vytvoříte sledovací URL adresu pomocí nástroje URL Builder nebo Pomocníka pro označování kampaní od Dobrého webu. V obou případech se jedná o jednoduchý formulář, po jehož vyplnění a potvrzení bude původní cílová adresa rozšířena o sledovací parametr. Následně je potřeba vygenerovanou URL vložit do inzerátu právě na místo cílové adresy.

Nástroje obsahují vysvětlivky jednotlivých položek a ukázkové příklady. Více informací je možné naleznete na stránkách Jak měřit web nebo v nápovědě Google Analytics.