Nápověda menu

Sledovací URL

Využívejte značkování URL, pokud chcete sledovat návštěvnost vašich stránek. Zaznamenávejte tak prostřednictvím serverového logu, některého z měřících systémů (Google Analytics, apod.) nebo vlastního algoritmu.

Díky takto označkované adrese, do které přidáte UTM parametry, budete moci v měřícím systému odděleně sledovat chování uživatelů nejenom podle zdroje, ale také podle kampaně, sestavy či klíčového slova.

Cenná data z měřících systému o chování uživatelů na vašich stránkách můžete využít při vyhodnocení úspěšnosti reklamy, optimalizaci kampaní nebo úpravě cílové stránky.

Automatické tagování

Nejjednodušším nástrojem pro značkování vašich URL adres je automatické tagování cílových URL, které naleznete v nástrojové liště ve svém inzerentském rozhraní Skliku.

Základní informace o automatickém tagování

  • Tagování cílových URL se nastavuje na jednom místě a je platné pro celý účet.
  • Automaticky lze tagovat všechny cílové URL, které lze do Skliku vložit. Tedy URL reklam, bannerů, klíčových slov a Sklik Odkazů.
  • Nástroj nijak nemanipuluje s URL ve vašem účtu, proto uvidíte v inzerentském rozhraní URL beze změny tak, jak jste je tam vložili. Tagování se projeví pouze u reklam zobrazených ve vyhledávání nebo obsahové síti.

Pro jednoduché rozlišení zdroje vám postačí sledovací URL adresa ve tvaru:

http://www.vas-web.cz/?ref=sklik, http://www.vas-web.cz/?from=sklik nebo http://www.vas-web.cz/?sklik.

Pokud ale používáte některý z programů pro webovou analytiku a chcete reklamu Sklik sledovat podrobněji, pak můžete cílovou URL označkovat dalšími parametry, které ponesou informaci například o reklamním formátu, názvu kampaně nebo konkrétním klíčovém slovu. Každý z měřících systémů podporuje vlastní sadu parametrů.

V názvu kampaní a sestav nedoporučujeme používat ampersand &. Přesto, že s ním Sklik umí pracovat, Google Analytics za ním může URL adresu oříznout. Díky tomu byste v Google Analytics nemuseli mít přiřazenou návštěvnost z Skliku tak, jak jste si představovali.

To stejné platí při použití kombinace vlastního tagu v kombinaci s automatickým tagováním. Sklik dokáže zpracovat URL adresu obsahující kombinaci např. hashtagu (#) a otazníku, ale Google Analytics takovou URL může oříznout nevyžádaným způsobem.

Další nástroje pro značkování URL

Máte možnost vytvořit sledovací URL adresu např. pomocí nástroje URL Builder. Jedná o jednoduchý formulář, po jehož vyplnění a potvrzení bude původní cílová adresa rozšířena o sledovací parametr. Následně je potřeba vygenerovanou URL vložit do reklamy právě na místo cílové adresy.

Nástroje obsahují vysvětlivky jednotlivých položek a ukázkové příklady. Více informací naleznete na stránkách Jak měřit web nebo v nápovědě Google Analytics.

Z důvodu zlepšení přesnosti vyhodnocení kampaní Seznam.cz přidává k cílovým URL vašich reklam parametr ?sznclid s unikátním identifikátorem kliku (tedy např.

?sznclid=fBUYQU1NSklLSuETkxFRESE1ET09xMAhBTUpOSET0JKRE8ACBlBTUpISEhMT0xM).

V případě, že nemáte správně nastavený server, aby uměl zpracovat URL s vlastním identifikátorem (který kromě Skliku využívají i jiné reklamní platformy), může se stát, že uživatel, který klikne na reklamu neuvidí na vašem webu obsah cílové stránky. Seznam.cz nemůže ručit za správnou funkcionalitu vašeho webu.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.