Nápověda menu

Branding

Branding je speciálním typem grafické reklamy obklopující obsah na zavedených obsahových webech.

S ohledem na vysokou vizibilitu je obzvláště vhodný pro fáze See a Think z frameworku STDC, do kterých zapadá právě cílení na zájmy uživatelů. Je obecně vhodný pro kampaně s cílem podpořit znalost vaší značky nebo při uvádění nového produktu na trh. Speciálně v Skliku je možné využít i retargeting. Ten je v STDC zastoupen fázemi Do a Care.

Při tvorbě podkladů nezapomeňte na technické specifikace a pravidla brandingové reklamy. A že na obrázku nesmí chybět reklamní sdělení ve vyhraničeném prostoru.

Platební model kampaní pro Branding

Pro Branding doporučujeme používat výhradně kampaně s nastavením platby za tisíc zobrazení (CPT). Při použití CPC modelu se reklama velmi pravděpodobně nebude zobrazovat, protože nedosáhne minimální nutné ceny za tisíc zobrazení.

Potřebná výše CPT se může pohybovat v rozmezí 150 Kč až 250 Kč. V sezóně a na předních webech obsahové sítě společnosti Seznam.cz se bude CPT pohybovat blíže horní hranici.

Na rozdíl od platby za proklik funguje platba za tisíc zobrazení v Skliku modelem first price, tedy vždy zaplatíte přesně částku, kterou jste nastavili.

Jak Branding vytvořit

  • Založte novou obsahovou kampaň a nastavte platební model na platbu za tisíc zobrazení (CPT).
  • Vytvořte reklamu stejným postupem jako u běžných grafických bannerů.
Ukázka z nabídky reklamních formátů pro OS – zvolíte Branding
Ukázka vytvoření brandingu
  • Pro kontrolu správného rozvržení obrázku doporučujeme použít náhled, kde je vyznačen i viditelný prostor pro hlavní sdělení.
Vyznačení ohraničení pro umístění textového sdělení

Volitelné položky

  • Měřicí šablona – nepovinné pole pro zadání URL s externím měřicím systémem. Toto pole vyplňují pouze uživatelé, kteří používají měřicí systém třetích stran.
Měřící šablona

Proměnné pro měřicí šablonu

Cílovou URL reklamy je možné do Měřicí šablony zadat ve formě proměnné. K dispozici je několik variant:

  • {lpurl} – Parametr, který vkládá Cílovou URL. Musí se jednou escapovat.
  • {lpurl+2} – Dvojnásobně kódovaná cílová URL. Hodí se v případě, že používáte řetězec přesměrování.
  • {unescapedlpurl} – Nekódovaná cílová URL
  • {escapedlpurl} – Kódovaná cílová URL. Kódují se znaky :, /, ?, = a %
  • {escapedlpurl+2} – Dvojnásobně kódovaná cílová URL. Hodí se v případě, že používáte řetězec přesměrování.

Příklad {lpurl}:
Měřicí šablona: http://www.mericiserver.com/?url={lpurl}
Cílová URL (z reklamy): https://domena.cz/dorty-pro-deti/
URL prokliku: http://www.mericiserver.com/?url=https%3A//domena.cz/dorty-pro-deti/%26id%3D5

Pokud použijete externí měřící šablonu, zkontrolujte si zda je cílová URL po prokliku správná a zda se správně započítávají zobrazení a prokliky. V případě užití měřící šablony negarantujeme správné započítávání statistik a funkčnost prokliku na cílovou URL.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.