Nápověda menu

Zájmy

Pomocí zájmů uživatelů (záložka Zájmy) oslovujete uživatele na základě jejich dlouhodobého chování. 

Zájmy uživatelů jsou pro cílení obecnější, s širším zásahem, vhodné pro branding a vyvolání poptávky. 

Jak funguje zájmově cílená reklama?

Seznam.cz sbírá informace o pohybu uživatelů na svých webech a na webech zapojených v partnerském programu Skliku. V případě, že uživatel vyjádřil svůj souhlas s cílenou reklamou, je těmto uživatelům modelován profil se zájmy podle toho, jaké navštívili stránky, či jaké hledali produkty. Více informací o personalizaci reklamy či jak ji nastavit najdete na patřičných stránkách.

Publika

Zájmy jsou modelovány pomocí klasifikátoru navštívených stránek. Ten je postavený na pokročilých technologiích strojového učení. Vedle klasifikátoru navštívených stránek je také používán klasifikátor vyhledávacích dotazů, který je nedílnou součástí celkového procesu tvorby behaviorálního cílení. Dále je možné zobrazit reklamu i uživatelům, kteří navštíví stránku odpovídající zvolenému zájmu. Cílení na zájem se může uživateli zobrazit i při 1. návštěvě stránky s daným tématem.

Příklad:

Uživateli, který navštěvuje stránky s tématikou automobilů, bude přiřazen některý ze zájmových segmentů, např.: osobní vozy či elektromobily, ze zájmové hlavní kategorieAutomoto” v záložce Zájmy.

Data o uživatelích jsou zcela anonymní a jsou sbírána a následně využívána výhradně se souhlasem uživatele. Současně není možné pomocí těchto dat cílit na konkrétního uživatele.  Více informací o zpracovávání a využívání dat pro účely cílené reklamy najdete na našich k tomu určených stránkách.

Strom zájmů

Strom zájmů

Hlavní kategorie

Definuje obecné oblasti zájmů spadají do dané kategorie. Nelze na ni cílit, slouží pouze jako rozcestník pro rychlou orientaci. (Automoto)

Kategorie – obecné (Oblast zájmu)

Obecné kategorie sdružují tematicky podobná publika z dané kategorie. Obsahují tedy v sobě i podkategorie spadající pod danou kategorii (Osobní vozy). 

Podkategorie (Kontextová kategorie)

Umožňují dílčí cílení v rámci kategorie, jedná se o menší publika a jsou i díky tomu přesnější. Můžete si vybrat cílení na Zájem jen z dané podkategorie (Osobní vozy a City cars). A zároveň i můžete využít výběr podkategorie např. ve chvíli, kdy chcete nějakou konkrétní podkategorii vyloučit. (Elektromobily a hybridy)

Cílení na zájmy

Přidání zájmové kategorie můžete provést v záložce Zájmy, kliknutím na tlačítko Úprava Zájmů.

Úprava Zájmů

Následně si jednoduchým způsobem můžete přidávat (+) vámi zvolené konkrétní kategorie či podkategorie zájmů do záložky Zahrnuté zájmy.

Výběr kategorie obecné + podkategorie

Doporučujeme kromě cílení na podkategorie zájmů uživatelů využívat i cílení také na obecné kategorie.

TIP:

Prodáváte-li např. počítače, lze předpokládat vyšší úspěšnost inzerce, pokud si pod hlavní kategorií Elektronika, zvolíte kategorii NTB/tablety – obecné a zároveň podkategorii na NTB/tablety.

V případě, že zvolíte nevhodný zájem, pro uživatele nebude vaše reklama zajímavá, sestava nebude úspěšná a sama se po nějaké době přestane vydávat.

Nedoporučujeme cílit na publika pouze podle velikosti.

Vyloučení zájmů

Zájmy lze vyloučit po překliknutí se na záložku Vyloučené zájmy a přidáním (+) vámi zvolené konkrétní kategorie či podkategorie zájmů do vyloučení.

Vyloučit lze Zájmy také v kombinaci s jinými typy cílení.

Pokud využijete více typů cílení, nezapomeňte si přečíst o tom, jak mezi sebou tato cílení fungují. Více se dozvíte na stránce kombinace typů cílení.

Vyloučený zájem

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.