Nápověda menu

Lookalike – podobná publika

V obsahové síti Sklik umožňuje cílit na uživatele, kteří na webových stránkách společnosti Seznam.cz vykazují podobné chování jako publika zdrojových retargetingových seznamů. Pomocí tohoto cílení tak můžeme oslovit větší počet relevantních uživatelů.

Jak hledáme podobné uživatele?

Hledání podobného uživatele začíná výběrem preferovaného publika (retargetingového seznamu), který z pohledu Skliku obsahuje zdrojové informace pro Lookalike modelaci (rozhraní Skliku nabídne pouze vhodné seznamy z pohledu velikosti). Po výběru přesnosti modelu a přiřazení k aktivní sestavě se spustí proces modelace.  Vybrané publikum je analyzováno pomocí technik strojového učení a pravděpodobnostních modelů, pomocí kterých nalezne uživatele s podobným vzorcem chování. Systém hledá podobnost u každého uživatele zvlášť, přidělí mu patřičné skóre podobnosti a následně dle zvolené přesnosti přiřadí do nově vytvořeního seznamu

Pro naplnění Lookalike seznamu uživateli je nutné, aby Lookalike seznam a zároveň zdrojový retargetingový seznam byly přiřazeny k aktivní sestavě v aktivní kampani.

Vytvoření nového Lookalike seznamu krok za krokem

  1. Rozhraní pro vytváření nových Lookalike seznamů najdete v záložce nástroje -> Retargeting -> vytvořit nový -> Lookalike
  2. Zadejte název a případný popis dle potřeby
  1. Vyberte zdrojový retargetingový seznam
    Rozhraní Skliku nabídne pouze vhodné seznamy, které splňují kritéria pro možnost modelace publik. Detailní kritéria najdete v sekci Otázky a odpovědi.

Lookalike seznamy lze vytvářet i ze seznamů vlastních zákazníků.

  1. Vyberte přesnost a šíři
    Přesnost a šíře zásahu definuje poměr mezi kvalitou a velikostí namodelovaného seznamu uživatelů. Volba „přesný zásah“ představuje výběr uživatelů s největší podobností k vybranému zdrojovému seznamu. Naopak volba „široký zásah“ doručí největší možné publikum, které jsme vyhodnotili jako dostatečně podobné ke zdrojovému RTG seznamu.
  1. Uložte nově vytvořený seznam pomocí tlačítka

Jak správně nastavit a spustit kampaň s nově vytvořeným Lookalike seznamem?

Po vytvoření a uložení nového Lookalike seznamu se tento seznam zobrazí mezi ostatními retargetingovými seznamy.

Pro snazší orientaci můžete využít užitečné filtry:

Ihned po založení nebudou v novém seznamu žádná publika – je potřeba nově vytvořený seznam přiřadit k aktivní sestavě a to stejným způsobem, jako znáte z klasického retargetingu. Publikum bude vytvořené během několika hodin, max. 24 hodin.

Stejně jako v přehledu retargetingových seznamů najdete na úrovni sestavy nově vytvořený Lookalike seznam pod záložkou cílení “retargeting”.

Ve většině případů tak během dne novou kampaň nastavíte a druhý den již kampaň běží. Během procesu schvalování reklam systém publika doplní a kampaň se automaticky spustí.

FAQ

  • Jak systém pozná, že je zdrojový seznam vhodný pro Lookalike modelaci?

Minimální velikost publika je stanovena na 1000 uživatelů. Maximální velikost publika není omezena.

  • Mám nějakou možnost namodelovat mé konvertující uživatele?

Ano, můžete využít standardní cestu a konvertující publika modelovat z vámi definovaných konverzních kódů, nebo pomocí seznamů vytvořených na základě navštívené URL.

  • Jaký mohu očekávat výkon?

Vždy záleží na vámi nastavených cílech. Přestože se snažíme o co nejlepší výkon, není pravděpodobné, aby modelovaná publika fungovala např. z pohledu konverzního poměru objednávek na webu srovnatelně jako zdrojové retargetingové publikum.

  • Jaké formáty jsou pro tento typ cílení podporovány?

Lookalike je pouze rozšíření stávajících typů cílení, je možné jej kombinovat se všemi dostupnými reklamními formáty i typy kampaní. (kromě vyhledávací a jednoduché obsahové kampaně).

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.