Nápověda menu

Konverze

Cílem inzerce je zpravidla kromě přivedení nových uživatelů na cílovou stránku také provedení akce uživatelem, která má pro inzerenta určitý význam.

Konverze je stav, kdy návštěvník vašich stránek, dosáhne stanoveného cíle. Tím může být například uskutečnění objednávky, registrace nového uživatele, přihlášení k odběru zpravodaje, stažení demoverze programu, zobrazení ceníku nebo jiné významné stránky.

Na základě měření konverzí získáte možnost sledovat a vyhodnocovat účinnost reklamy a návratnost investice. Ve statistikách uvidíte, kolik uživatelů u vás nakoupilo, kolik bylo zapotřebí prokliků k získání konverzního návštěvníka nebo jaká je hodnota uskutečněných objednávek.

Princip měření

Aby mohl systém rozpoznat, že uživatel z reklamy Sklik dosáhl stanoveného cíle, musí inzerent nebo jeho webmaster vložit na konverzní stránku vygenerovaný konverzní kód.

Návštěvník příchozí přes reklamu Sklik je pak rozeznán díky uloženému záznamu v jeho počítači – souboru cookie s platností 30 dní. Pokud se tak uživatel do 30 dnů od návštěvy přes reklamu Sklik dostane na konverzní stránku, započítá se konverze ke dni změření.

Soubor cookie slouží pouze k měření efektivity reklamních kampaní. Získané informace nejsou využívány k jiným účelům.

Konverzní stránka

Jedná se o stránku potvrzující provedení dané akce, například stránka s poděkováním za nákup, registraci nebo odeslání formuláře. V případě většiny měřitelných akci mluvíme o unikátní stránce, na kterou se uživatel dostane pouze za předpokladu, že dokončí nákupní proces, odešle vyplněný formulář nebo splní jinou podmínku.

Hodnota konverze

Díky měření hodnoty konverze lze jednoduše sledovat, zda jsou konverzní uživatelé ziskoví. Jako hodnotu konverze doporučujeme zadat obrat – hodnotu objednávky.

  • Měřené akci neodpovídá žádná hodnota = není potřeba hodnotu konverze vyplňovat, jedná se o nepovinný parametr.
  • Pokud je cena objednávky pokaždé jiná = máte možnost do měřícího kódu prostřednictvím proměnné dynamicky dosazovat aktuální hodnotu objednávky.
  • Cena objednávky je vždy stejná = vyplňte její cenu jako hodnotu.

Tuto úpravu na konverzní stránce může provést webmaster vašich stránek. Nebo můžete použít Google tag manager (návod od H1).

Hodnota učiněné objednávky
Ukázka konverzního kódu s vyplněnou proměnnou v=

Bez odesílání hodnoty konverze neuvidíte v Sklik účtu sloupce PNO a Hodnota konverze.

V reklamním systému Sklik jsou uváděny ceny bez DPH, proto pro správný výpočet PNO (podíl nákladů na obratu) doporučujeme uvádět pouze celočíselnou hodnotu konverze také bez DPH.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.