Nápověda menu

Konverze

Cílem inzerce je zpravidla kromě přivedení nových uživatelů na cílovou stránku také provedení akce uživatelem, která má pro inzerenta určitý význam.

Konverze je stav, kdy návštěvník vašich stránek, dosáhne stanoveného cíle. Tím může být například uskutečnění objednávky, registrace nového uživatele, přihlášení k odběru zpravodaje, stažení demoverze programu, zobrazení ceníku nebo jiné významné stránky.

Na základě měření konverzí získáte možnost sledovat a vyhodnocovat účinnost reklamy a návratnost investice. Ve statistikách uvidíte, kolik uživatelů u vás nakoupilo, kolik bylo zapotřebí prokliků k získání konverzního návštěvníka nebo jaká je hodnota uskutečněných objednávek.

Konverzní kód

Detailnímu popisu konverzního kódu se věnujeme na samostatné stránce – Konverzní kód.

Ukázka Konverzní kódu:

<!-- Měřicí kód Sklik.cz -->
<script type="text/javascript">
var seznam_cId = 100060883;
var seznam_value = 199;
</script>
<script type="text/javascript" src="https://www.seznam.cz/rs/static/rc.js" async></script>

Princip měření

Aby mohl systém rozpoznat, že uživatel z reklamy Sklik dosáhl stanoveného cíle, musí inzerent nebo jeho webmaster vložit na konverzní stránku vygenerovaný konverzní kód.

Návštěvník příchozí přes reklamu Sklik je pak rozeznán díky uloženému záznamu v jeho počítači – souboru cookie s platností 30 dní. Pokud se tak uživatel do 30 dnů od návštěvy přes reklamu Sklik dostane na konverzní stránku, započítá se konverze ke dni změření.

Soubor cookie slouží pouze k měření efektivity reklamních kampaní. Získané informace nejsou využívány k jiným účelům.

Měření konverzí pro více účtů na jedné stránce

Pokud potřebujete měřit konverze pro více účtů na jedné stránce, je možné vložit do proměnné var seznam_cId více hodnot oddělených čárkou. ID konverzí najdete v konverzních kódech, pro které chcete měření aplikovat.

Příklad:

var seznam_cId = [111,222,333,444];

<!-- Měřicí kód Sklik.cz -->
<script type="text/javascript">
var seznam_cId = [111,222,333,444];
var seznam_value = 199;
</script>
<script type="text/javascript" src="https://www.seznam.cz/rs/static/rc.js" async></script>

V tomto případě systém odešle do Skliku informaci pro konverzí kódy s ID 111 a 222 atd. Konverzi připočte do účtu, kampaně, sestavy atd. ze které předcházel proklik, který vedl ke konverzi – do žádného (zákazník provedl konverzi bez kliku na reklamu Skliku), jednoho nebo více (zákazník před konverzí prokliknul reklamy z více účtů).

Konverzní stránka

Jedná se o stránku potvrzující provedení dané akce, například stránka s poděkováním za nákup, registraci nebo odeslání formuláře. V případě většiny měřitelných akci mluvíme o unikátní stránce, na kterou se uživatel dostane pouze za předpokladu, že dokončí nákupní proces, odešle vyplněný formulář nebo splní jinou podmínku.

Hodnota konverze

Díky měření hodnoty konverze lze jednoduše sledovat, zda jsou konverzní uživatelé ziskoví. Jako hodnotu konverze doporučujeme zadat obrat – hodnotu objednávky.

  • Měřené akci neodpovídá žádná hodnota = není potřeba hodnotu konverze vyplňovat, jedná se o nepovinný parametr.
  • Pokud je cena objednávky pokaždé jiná = máte možnost do měřícího kódu prostřednictvím proměnné dynamicky dosazovat aktuální hodnotu objednávky.
  • Cena objednávky je vždy stejná = vyplňte její cenu jako hodnotu.

Tuto úpravu na konverzní stránce může provést webmaster vašich stránek. Nebo můžete použít Google tag manager (návod od H1).

Děkovací stránka

Ukázka hodnoty konverze v konverzním kódu:

<!-- Měřicí kód Sklik.cz -->
<script type="text/javascript">
var seznam_cId = X;
var seznam_value = 199;
</script>
<script type="text/javascript" src="https://www.seznam.cz/rs/static/rc.js" async></script>

Pokud nezadáte při vytváření konverzního kódu hodnotu, vyplní se automaticky místo hodnoty var seznam_value = null;. Takto nastavený kód nebude do Skliku odesílat žádné data o hodnotě, ale pouze se započítá provedení nějaké akce. Toto se hodí například ke sledování registrací uživatelů, stažení souboru, přihlášení k newsletteru apod.

Bez odesílání hodnoty konverze neuvidíte v Sklik účtu sloupce PNO a Hodnota konverze.

Zrušení měření konverzí

Chcete-li přestat konverze měřit, je nutné odebrat konverzní kód z webové stránky.

Smazání konverze z rozhraní Skliku nezamezí následnému započítávání konverzí.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.