Nápověda menu

Začínáme inzerovat

Sklik je český PPC systém provozovaný společností Seznam.cz, který umožňuje zobrazování reklamy ve vyhledávání na Seznam.cz a na nejnavštěvovanějších webech českého internetu.

Sklik reklamou zasáhnete přes 95 % všech uživatelů českého internetu. Založit účet a začít inzerovat může úplně každý.

Hlavní výhody Skliku:

Platba za proklik

PPC je zkratkou Pay Per Click (platba za proklik). To znamená, že neplatíte za zobrazení vaší reklamy, ale platíte až když na vaši reklamu někdo kliknul. Tedy až ve chvíli, kdy někdo o váš produkt či službu projevil prokazatelný zájem.

Flexibilita

Chcete změnit nastavené ceny za proklik nebo rozpočty? Chcete změnit reklamní text/grafiku, rozšířit inzerci o nová klíčová slova nebo naopak inzerci na určitý sortiment zastavit? Není problém. Kampaně, které do Skliku nahrajete, můžete kdykoliv upravit. Do několika hodin se provedená změna projeví. Vše tak máte plně pod kontrolou.

Možnost Regionalizace

Vaši reklamu nemusíte nutně cílit na celou ČR. Sklik umožňuje zacílit vaši reklamu na kraje i okresy. Pokud vaše firma působí v určitém kraji, či okresu, výdej reklamy můžete omezit jen na něj.

Kontrola nad investicí

Kromě maximálních cen za proklik nastavujete vždy také denní rozpočet kampaní v účtu, který se může proinvestovat. Počet prokliků a zobrazení za období jednoho dne závisí především na nastavení denního rozpočtu a nabízené ceně za proklik. Ceny za proklik i rozpočet můžete kdykoliv změnit. Díky tomu máte výši vaší investice plně pod kontrolou.

Měřitelnost

Ve vašem Sklik účtu najdete informace o počtu zobrazení vaší reklamy, počtu prokliků, výši nákladů na inzerci, o průměrných cenách za proklik, průměrné pozici vaší inzerce. Pokud nastavíte měření konverzí, systém vám bude zobrazovat i informace o počtu objednávek a dokonce i o tom, jakou hodnotu objednávka měla.
To vše si můžete zobrazit až na nejnižší úroveň – úroveň klíčového slova. Díky tomu budete vědět, do kterých klíčových slov se vám vyplatí nejvíce investovat.

Kolik Sklik stojí a jak se platí

Reklamu Sklik je možné hradit dvěma způsoby, které závisí na zvolené reklamní síti (Obsahová / Vyhledávací). Prvním ze způsobů je platba za proklik, druhým pak platba za 1000 zobrazení.

Denní útratu můžete kontrolovat nastavením denního rozpočtu kampaně, takže nezaplatíte více, než si můžete dovolit. Libovolně můžete měnit i cenu, kterou jste ochotni zaplatit za prokliknutí nebo zobrazení svého inzerátu.

Dobití kreditu

Reklama Sklik se hradí prostřednictvím Klientské zóny, jejíž součástí je služba Seznam Peněženka. Do té se přihlásíte pod stejnými přihlašovacími údaji jako do Skliku. Jakmile dojde k dobití kreditu, aktivní reklama se začne zobrazovat.

Kde se Sklik zobrazuje

Inzeráty reklamního systému Sklik se zobrazují ve dvou charakteristicky odlišných reklamních sítích,
kterými jsou Vyhledávací a Obsahová síť. Liší se v přístupu k vytvářené reklamní kampani, způsobu zobrazování inzerátů a typu osloveného obecenstva.

Využití Vyhledávací sítě

Cílení: na uživatele, který něco aktivně vyhledává
Reklama: nad výsledky vyhledávání
Zaměření: výkonové

Využití Obsahové sítě

Cílení: na pasivního uživatele internetu
Reklama: na webech
Zaměření: rozšíření povědomí o
produktu, službě, brandu

Typ sítěTyp reklamy
Obsahová síťBannery, Branding, Bumper, Videospot, Dynamický retargeting (DRTG), Dynamický banner, Kombinovaná reklama, HTML5 bannery
Vyhledávací síťTextový inzerát, Produktové inzeráty (PI/PLA)

Ve Vyhledávací síti se vaše reklama zobrazuje na dotaz, který uživatel zadá do vyhledávače Seznam.cz – za předpokladu, že na tento dotaz cílíte ve vaší kampani.

PPC reklama ve vyhledávání je velmi efektivní, protože umožňuje oslovit uživatele, kteří aktivně vyhledávají konkrétní informace, výrobek nebo službu. Uživatelům se tak zobrazují inzeráty, které souvisí s tím, o co svým vyhledáváním právě projevují zájem.

V Obsahové síti se vaše reklama zobrazuje u článků českého internetu. Ve chvíli, kdy uživatel produkt nebo službu aktivně nehledá, ale jeho chování na internetu odpovídá požadovaným parametrům. Například o něm víme, že:

  • se zajímá o určitý produkt nebo službu,
  • čte si článek nebo web, který se tématicky hodí k vašemu oboru,
  • nebo že váš web již v minulosti navštívil.

Řazení reklam

Reklamy se řadí na principu aukce, posouzení míry prokliku, relevance reklamy a dalších faktorů. Ve výsledku se může vaše reklama při nižší ceně za proklik zobrazovat na lepší pozici než konkurenční inzeráty s vyšší cenou. Nezapomeňte, že pozice vašeho inzerátu může ovlivnit počet oslovených uživatelů i úspěšnost vaší PPC reklamy. K řazení inzerátů se používá tzv. QS (skóre kvality) a uživatelem zadaná max. CPC. QS je hodnota, která se vypočítá na základě relevance inzerátů k dotazu a zpětné vazby (úspěšnosti) inzerátů v předešlých aukcích. Skóre kvality a relevance je hodnota silně závislá na dotazu.

Inzerentské rozhraní naleznete na adrese www.sklik.cz. Vaši reklamní kampaň mohou založit profesionálové ze společnosti Seznam.cz, kteří vám vytvoří atraktivní reklamu na míru a efektivně zacílí vaše zákazníky.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.