Jste připravení na konec
cookies třetích stran?

Připravili jsme pro vás check list s jednotlivými kroky, které byste měli provést, abyste i v cookieless době mohli oslovovat relevantní zákazníky. Každý odškrtnutý bod vám pomůže k tomu, abyste i v budoucnu dokázali efektivně využívat cílenou reklamu a úspěšně vyhodnocovat kampaně.

Zajímá vás, jak si stojíte? Stáhněte si náš check list a zkontrolujte si, jaké kroky jste už provedli a které vás ještě čekají.

Jak jsem připravený na konec cookies třetích stran?

Zaškrtněte pole, která jste již splnili. Na konci check listu si můžete report stáhnout.


  • Do retargetingového a konverzního kódu vkládám zahashované e-maily svých zákazníků a návštěvníků mého webu, od kterých mám souhlas. Tento krok výrazně zvyšuje šanci, že uživatele oslovíte retargetingem a změříte jejich konverzi. Více

  • Moji zákazníci a návštěvníci mého webu mají možnost se jednoduše přihlásit pomocí přihlašovacího tlačítka. Přihlášení přes Seznam usnadňuje uživatelům přihlášení a výrazně zvyšuje šanci, že na ně zacílíte retargeting a změříte jejich konverzi. Více

  • Aktivně vybízím své zákazníky a návštěvníky mého webu k přihlášení a udělení souhlasu s cílenou reklamou. Nabízím jim třeba slevu na první objednávku, výhodnější ceny zboží nebo personalizovaný výpis produktů. Díky e-mailům a dalším údajům získaným z účtu zákazníka nebo návštěvníka webu získáte identitu. Tu můžete využít pro naplnění retargetingových publik a změření více konverzí. Více

  • Při příchodu uživatele, od kterého souhlas zatím nemám, spouštím kód s consentem 0. V případě, že udělí souhlas, okamžitě kód spustím znovu, tentokrát s consentem 1. Cílem je maximalizace retargetingových publik. V případě spuštění retargetingového kódu s consentem 0 až při přechodu na další stránku se do retargetingových seznamů nezařadí uživatelé, kteří na další stránku nepřešli. Více

  • Při dokončení konverzní akce zákazníka, jako je třeba objednávka na e-shopu, spustím konverzní kód i v situaci, kdy nemám souhlas s cílenou reklamou, avšak s parametrem consent 0. Sklik a Zboží.cz tak v souladu s legislativou změří část konverzí i anonymně. Více

  • Coby provozovatel e-shopu využívám Dynamický retargeting návštěvníků Seznamu, který spojuje výhody přesného cílení produktové inzerce a cílení na základě dat nezávislých na cookies třetích stran. Díky tomu maximalizujete zásah a zároveň oslovíte potenciální zákazníky cenově dostupnější formou. Více

  • V Skliku využívám cílení, která jsou zcela nezávislá na identitě: jednoduchou obsahovou kampaň, cílení na umístění, témata nebo klíčová slova. Výhodou těchto cílení je vyšší zásah a možnost oslovit potenciální zákazníky cenově dostupnější formou. Více

  • V kampaních využívám cílení na zájmy, zájmy o koupi, Lookalike cílení nebo cílení na vlastní seznamy zákazníků. Tato cílení spojují výhody vyšší efektivity cílené reklamy, a přitom nejsou vůbec nebo jsou jen částečně závislá na cookies třetích stran. Více

  • Aktivně sbírám a pomocí CRM nástroje analyzuji data o zákaznících s cílem pochopit jejich chování a nákupní zvyklosti. Vytvářím zákaznické segmenty pro jejich následnou aktivaci v Skliku, a to zejména u cílení na vlastním seznamy zákazníků. V rámci cílení na vlastní seznamy zákazníků v Skliku je vhodné využívat podrobnější segmentaci zákazníků. Díky tomu naplno využijete potenciál tohoto cílení. Více

Cíl? Co nejvíce přihlášených uživatelů

Přípravu na cookieless dobu je možné rozdělit na dvě části. První z nich zahrnuje kroky, které byste měli udělat na své straně. Patří sem například aktivity, které vám zajistí co nejvíce přihlášených uživatelů, s jejichž e-maily můžete dále pracovat. Využít k tomu můžete i naše Přihlášení přes Seznam.
Druhá část spočívá v aktualizaci měřicích skriptů pro konverze a retargeting v Skliku, abyste do reklamního systému mohli přenést hashované e-maily. Zároveň nesmíte zapomenout na to, že uživatele musíte o těchto změnách informovat a získat jejich souhlas.

Vyzkoušejte i další cílení

A v neposlední řadě vám doporučujeme v kampaních začít využívat cílení, která nejsou závislá na cookies třetích stran. Jde například o dynamický retargeting návštěvníků Seznamu, cílení na zájmy o koupi, témata nebo klíčová slova. Vyzkoušet můžete i Jednoduchou obsahovou kampaň, díky které rozšíříte zásah kampaní i na uživatele, kterým nelze zobrazit cílenou reklamu.

Více o konci cookies třetích stran zjistíte na našem webu.