Shody klíčových slov (VS)
Klíčová slova je možné pro lepší zacílení vašich vyhledávacích kampaních zadávat v takzvaných shodách klíčových slov. Při inzerci v obsahové síti se shody klíčových slov nerozlišují.
Volná shoda
- Při porovnávání s dotazem se klíčové slovo skloňuje, časuje a nebere se v potaz diakritika.
- V případě dotazu nezáleží na pořadí slov víceslovného klíčového slova.
- Slovo se může zobrazit i na synonyma a analogické dotazy. V aukci je však z vašeho účtu Skliku preferováno klíčové slovo, které přesněji odpovídá vyhledávanému dotazu.
- U mnohaslovných klíčových slov (cca 5 a více) nemusí být obsažena všechna slova v uživatelském dotazu (pokud nejsou zadaná s modifikátorem – níže). V aukci je však z vašeho účtu Skliku preferováno klíčové slovo, které přesněji odpovídá vyhledávanému dotazu.
Klíčové slovo | Zobrazí se mj. na |
laciný míč | laciny mic |
laciné míče | |
laciný fotbalový míč | |
telefon apple iphone 13 256gb modrá | telefon apple iphone 13 256gb černá |
telefon apple iphone 13 256gb | |
apple iphone 13 256gb modrá |
Od října 2024 testujeme na menší části výsledků vyhledávání automatizovaný výdej reklamy Skliku. Aktuálně se tímto způsobem mohou vydávat reklamní sestavy, které obsahují alespoň jedno klíčové slovo ve volné shodě. Vhodné dotazy jsou vybírány na základě shody s textem reklamy.
Takové sestavy pak mají započítané imprese, prokliky a konverze za automatizovaný výdej do statistik sestavy a tedy součet statistik jednotlivých klíčových slov může být nižší než statistika celé sestavy. Automatizovaný výdej má také vliv na metriku ztracená zobrazení z důvodu nízké relevance – počet ztracených zobrazení může viditelně vzrůst. Automatizovaný výdej nijak negativně neovlivňuje hodnocení samotných klíčových slov v sestavě.
O rozšíření testu na významnější podíl vyhledávání budeme předem informovat.
Klíčová slova s modifikátorem volné shody (se znaménkem + na svém začátku) je možné zadávat, ale při výdeji reklamy již nejsou podporovaná a chovají se stejně jako běžná volná shoda.
“Frázová shoda“
- Frázová shoda nevyžaduje shodu v diakritice, pádu a tvaru – nemusíte tedy zadávat relevantní klíčová slova ve frázové shodě ve všech možných tvarech, ve kterých je může potenciální zákazník vyhledávat.
- Pořadí slov ve frázové shodě nemusí odpovídat pořadí slov v dotazu uživatele.
- Dotaz může být rozšířen zleva i zprava, rozšiřující slovo může být vloženo i uvnitř.
- Všechna slova z klíčového slova musí být obsažena v uživatelském dotazu.
- Slovo se může zobrazit i na synonyma a analogické dotazy. V aukci je však z vašeho účtu Skliku preferováno klíčové slovo, které přesněji odpovídá vyhledávanému dotazu.
- Zadané klíčové slovo musí být ohraničeno uvozovkami.
Klíčové slovo | Zobrazí se na | Nezobrazí se na |
“Plastové bazény“ | plastové bazény | bazén |
bazén plastový | plavecké bazény | |
plastove bazeny | ||
pvc bazén | ||
plastové levné bazény |
Co když má slovo bez diakritiky jiný význam?
Nad inzercí máte plnou kontrolu a můžete si nežádoucí spojení vyloučit pomocí vylučujících klíčových slov. Chování vylučující frázové shody zůstává a nežádoucí spojení je možné vyřešit vyloučením jednoho slova.
Příklad:
Využíváte klíčové slovo „byty” a nechcete se zobrazovat na dotaz obsahující být. V takovém případě je třeba vyloučit – „být”. Sklik ve vylučující frázové shodě respektuje diakritiku i pořadí slov v klíčovém slovu vůči dotazu.
[Přesná shoda]
- Zadané klíčové slovo musí být ohraničeno hranatými závorkami.
- Při porovnávání s dotazem se klíčové slovo neskloňuje a nečasuje, ale v případě, že klíčové slovo obsahuje dvě a více slov se přestane brát v potaz diakritika, která se jinak u přesné shody respektuje.
- Dotaz musí být v přesném znění klíčového slova, aby došlo k zobrazení reklamy.
Klíčové slovo | Zobrazí se na | Nezobrazí se na |
[Praha] | Praha | ubytování Praha |
[artézké vrty] | artézké vrty | artézký vrt |
[míč na fotbal] | mic na fotbal | koupím míč na fotbal |
[punčocháče] | punčocháče | puncochace |
Jestliže mají slova bez diakritiky jiný význam, můžete takové nežádoucí spojení vyloučit pomocí vylučujících klíčových slov. Ve vylučující shodě je diakritika brána v potaz vždy.
Používání diakritiky
V případě, že je uživatelský dotaz zadán bez diakritiky, systém ji podle slovníku automaticky doplní. Pokud klíčová slova v jakékoliv shodě obsahují diakritiku, reklama se zobrazí i na dotaz bez ní.
Jedinou výjimku tvoří jednoslovné klíčové slovo v přesné shodě, u kterého je diakritika zohledněna.
U jednoslovného klíčového slova v přesné shodě s diakritikou se na dotaz bez diakritiky reklama nezobrazí, je tedy vhodné používat obě varianty.