Nápověda menu

Optimalizace XML feedu pro Sklik

Abyste v Skliku mohli využívat Produktové inzeráty, Dynamický retargeting nebo Dynamické bannery, je potřeba propojit Sklik účet s daty, která posíláte do Zboží.cz. Z tohoto propojení je zřejmé, že pro správné fungování produktových inzerátů v Skliku je vhodné optimalizovat XML feed a předávat do služby Zboží.cz všechna data, která budete dále v Skliku využívat.

Pro další řádky předpokládáme, že se vám již podařilo propojit tyto dvě služby a ve Zboží.cz máte v pořádku naimportované položky, které splňují Specifikaci XML feedu pro Zboží.cz. Položky, které z nějakého důvodu neprošly přes zpracování na straně Zboží.cz, nejsou do Skliku předávány. Je tak dobré za pomoci informací z Hlášení o zpracování feedu nebo Validátoru odstranit překážky, které vedly k jejich zablokování.

Produkty, které nejsou povoleny na Zboží.cz

Máme-li ve své nabídce produkty, které nesplňují podmínky pro inzerci na Zboží.cz, nemusíme zoufat. Pokud splňují podmínky pro Sklik, je možné je do inzerce v Skliku zařadit. 

V případech, kdy Zboží.cz nevyhovuje celý sortiment, můžete požádat o založení provozovny Zboží.cz a využít tak Dynamický banner pro ne-eshopy, nebo Dynamický retargeting pro ne-eshopy i pro váš sortiment.

Pokud podmínky nesplňuje pouze část sortimentu, můžete upravit zobrazení konkrétních produktů na Zboží.cz. K úpravě zobrazení produktu na Zboží.cz slouží element VISIBILITY, který můžete naplnit hodnotou 0 a tím zakázat zobrazení produktu na Zboží.cz. 

Sklik element VISIBILITY ignoruje, takže produkt bude zařazen v nabídce inventáře pro výdej reklam a můžete jej využít např. pro dynamický retargeting nebo produktové inzeráty.

Produkty, které jsou bazarové, rozbalené nebo repasované, nemohou být zařazeny do kampaně s produktovými inzeráty, můžeme je ale inzerovat pomocí dynamického retargetingu a oslovovat tak uživatele, kteří si tyto produkty na našem webu prohlíželi. Produkty si opět za pomoci VISIBILITY naplněné hodnotou 0 vyřadíme ze zobrazování na Zboží.cz a využijeme některý ze štítků sloužící pro filtraci nabídek v Skliku. Např. Štítek 3 (CUSTOMLABEL_2) naplníme informací podle stavu produktu, např. nové, repasované, bazar, rozbaleno apod. U nabídek pro produktové inzeráty si ve filtru inventáře vždy přidáme podmínku “Štítek 3 musí obsahovat nové” a tím zajistíme, že nebudeme vydávat produkty, které nesplňují podmínky pro produktové inzeráty.

Podrobnější filtrace v Produktových skupinách

Standardně v XML feedu v hodnotě CATEGORYTEXT zasíláme obsah, který odpovídá názvu kategorií podle číselníku kategorií Zboží.cz. E-shop má v drtivé většině případů strukturu kategorií odlišnou a tento přístup nám tak znemožňuje vytvořit si v kampaních strukturu s jemnějším rozdělením podle kategorií na e-shopu.

Dále se zaměříme na metody, jak docílit jemnější filtrace s využitím Štítků nebo za pomocí druhého CATEGORYTEXT.

Filtrace produktové skupiny pomocí kategorie

Filtrace Produktových skupin pomocí Štítku

Jednou z možností jemnějšího segmentování produktových skupin je využití štítků, které Sklik podporuje. V praxi to znamená, že např. Štítek 1 (v XML feedu jako CUSTOM_LABEL_0) naplníme hodnotou s názvem kategorie z e-shopu.

Při filtraci produktových skupin tak nefiltrujeme podle obsahu elementu Kategorie, ve kterém je struktura dle Zboží.cz, ale podle Štítek 1, ve kterém máme strukturu dle e-shopu.

Filtrace produktové skupiny pomocí štítku

Filtrace Produktových skupin pomocí druhého CATEGORYTEXT

Druhou možností je přidání druhého tagu CATEGORYTEXT, kterým budeme plnit hodnotou z e-shopu. Ve feedu bude u každé položky vícekrát element CATEGORYTEXT, kde jedna hodnota bude odpovídat hodnotě dle struktury ve Zboží.cz a druhá bude obsahovat hodnotu eshopu. Zboží.cz si z feedu vezme pro potřeby párování produktu hodnotu ve shodě se svým stromem kategorií. V nabídce pro filtrování na straně Skliku i v párovacím nástroji Zboží.cz pak uvidíme obě hodnoty a můžeme si vybrat s jakým CATEGORYTEXT budeme dále ve filtraci pracovat.

2x Categorytext

Pozor:

Tato úprava může mít vliv na párování nabídek pro DRTG – Návštěvníci kategorií, viz. níže. Je tak zapotřebí dodržet správné pořadí CATEGORYTEXTů u položky produktu.

Příprava XML feedu pro DRTG – Návštěvníci kategorií

Abychom zajistili správné fungování dynamického retargetingu na návštěvníky kategorií, je třeba zajistit párování kategorie produktů v XML feedu a dat spojených s cookies uživatelů, kteří dané kategorie navštívili.

V některých případech dochází k situaci, kdy se hodnota CATEGORYTEXT přepisuje externím nástrojem na cestě mezi e-shopem a Zboží.cz, aby se jednotlivé položky mohly správně párovat ve službě Zboží.cz. Na straně e-shopu pak vlivem přepisu elementu CATEGORYTEXT nemáme informaci o finální podobě kategorie daného produktu v XML feedu. Tím dochází k odlišnému obsahu v názvu kategorie v pokročilém retargetingovém scriptu a v XML feedu, což znemožňuje správný výdej obsahu dynamického banneru. Banner pak může obsahovat produkty bez vazby na reálně navštívené kategorie a snižuje se relevance produktů, které banner obsahuje.

Tato situace může vypadat následovně:

  • Z eshopu do XML feedu odesíláme kategorii vycházející ze stromu kategorií na eshopu: <CATEGORYTEXT>Zahradní nábytek | Slunečníky</CATEGORYTEXT>
  • Feed dále zpracováváme v externím nástroji, kde přejmenováváme CATEGORYTEXT podle stromu kategorií pro Zboží.cz: <CATEGORYTEXT>Dům, byt a zahrada | Zahrada | Stínící technika | Zahradní slunečníky</CATEGORYTEXT>

Pokročilá implementace retargetingového kódu po naplnění proměnných obsahuje kategorii dle e-shopu a není možné nabídky spárovat s daty produktů z XML feedu:

Pokročilá implementace

Řešením je využití dalšího CATEGORYTEXT elementu u každé z nabídek:

  • první hodnota CATEGORYTEXT bude obsahovat název pro Zboží.cz;
  • druhá hodnota bude mít shodný obsah s proměnnou seznam_category v retargetingovém kódu.

Pozor:

Je potřeba, aby element CATEGORYTEXT sloužící pro párování DRTG – Návštěvníci kategorií byl ve výpisu XML nabídky jako poslední v pořadí.

V opačném případě nebude správně párován, protože na straně Skliku dochází k jeho přepisu posledním výskytem u každé z nabídek.

Ujistěte se, že obrázky ve feedu jsou funkční a mají podporovaný formát. Tedy JPEG nebo PNG. V opačném případě by produktové kampaně nefungovaly správně.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.