Nápověda menu

Produktová inzerce na Seznamu prostřednictvím Skliku

Inzerovat na Zboží.cz, v nabídkách Zboží.cz ve vyhledávání na Seznam.cz, Sbazaru a Seznam.cz Obrázky můžete i prostřednictvím produktových skupin ve svém účtu v Skliku. K tomu je třeba přenést řízení inzerce do Skliku.

Propojení Skliku se Zboží.cz může učinit pouze uživatel přihlášený v účtu, nebo uživatel převtělený s právem Administrátor účtu

Detail Zboží kampaně

Co získáte s biddingem na Zboží.cz přes produktové skupiny?

  • Možnost nastavovat max. CPC ve známém prostředí Skliku a možnost svěřit inzerci na Zboží.cz svému PPC specialistovi v rámci správy všech vašich kampaní.
  • Možnost využívat automatická pravidla Skliku pro sestavy s produktovými skupinami.
  • Možnost strukturovat skupiny podrobněji než přes administraci Zboží.cz – např. pomocí vlastních štítků, výrobce nebo kombinaci více parametrů zároveň.

Nastavení cen za proklik pomocí Skliku je vhodná pro všechny inzerenty, kteří by rádi naplno využili potenciálu Zboží.cz k maximalizaci objednávek a kterým se dnes nevyplatí investice do nástrojů využívaných pro nastavování max. CPC přes feed.

Jaký je postup pro nastavení kampaně Zboží.cz v Skliku?

Propojte účet Skliku a Zboží.cz prostřednictvím rozhraní Skliku, pokud jej ještě nemáte (pokud v účtu Skliku používáte dynamický retargeting propojení již máte). Jak na to, se dočtete v nápovědě.

Propojte statistiky vybrané provozovny Zboží.cz do účtu Skliku prostřednictvím rozhraní Skliku. V účtu Skliku uvidíte kampaň typu Zboží.cz.

V případě, že ještě nemáte přesunuté řízení inzerce Zboží.cz do Skliku, je tak třeba učinit v administraci Zboží.cz. Možnost najdete na přehledové stránce nebo v menu Nastavení aukce na jednotlivé položky.
V rozhraní Skliku pak v nastavení kampaně Zboží.cz Nastavení Max. CPC zvolte možnost z Skliku.
Sestavy a skupiny je možné v Skliku nastavit i před přesunutím řízení inzerce a připravit si tak strukturu kampaně ještě před jejím spuštěním.

Inzerce kampaně Zboží.cz je po přesunutí řízení inzerce hrazena z Peněženky přidružené k účtu Skliku.

Přístupové role do účtu Skliku a Zboží.cz zůstávají oddělené. Nastavení aukce na Zboží.cz přes Sklik neuděluje automaticky přístupy uživatelům s přístupem do administrace Zboží.cz i do Skliku a naopak.

Kampaň Zboží v Skliku
Úroveň propojení Skliku a Zboží.czKdy je vhodné nastavit?Jak to nastavím?
1. Propojení účtu Skliku a účtu Zboží.czKdyž chcete nastavit dynamický banner nebo dynamický retargeting.V Skliku v menu Nástroje, volba Propojení se Zboží.cz
2. Propojení statistik provozovny Zboží.cz do účtu SklikuKdyž chcete mít přehled o výkonu Zboží.cz na jednom místě s kampaněmi Skliku. Bez ohledu na to, kde nastavujete pro Zboží.cz max. CPC.
Propojení je volitelné. Je však nutné, pokud chcete nastavovat max. CPC prostřednictvím produktových skupin Skliku.
V Skliku v menu Nástroje, volba Propojení se Zboží.cz, tlačítko Spravovat provozovny, zde vybrat požadovanou provozovnu
3. Řízení inzerce Zboží.cz v SklikuKdyž chcete na Zboží.cz a v nabídkách Zboží.cz ve vyhledávání na Seznam.cz nastavovat max. CPC prostřednictvím produktových skupin Skliku nebo pokud chcete čerpat jiných výhod řízení inzerce na Zboží.cz z Skliku a nadále nastavovat max. CPC přes feed.V administraci Zboží.cz, v menu Nastavení aukce na jednotlivé položky, volba Přesunout řízení inzerce do Skliku.  
Aby byla volba aktivní, je nutné, aby byl účet Zboží.cz propojený s účtem Skliku.

Jak kampaň Zboží.cz vyhodnocovat a optimalizovat?

Stejně jako pracujete s jinými kampaněmi v Skliku:

  • Upravujte nastavené max. CPC podle dosahovaného výkonu 
  • Vyčleňte nejhledanější sortiment nebo skupinu nabídek do podrobnějších sestav nebo produktových skupin a nastavte jim odpovídající max. CPC 
  • Inzerci si můžete rozdělit do více kampaní Zboží.cz segmentovaných např. dle kategorie zboží, výrobce nebo typu aukce (pouze po přesunutí řízení inzerce
  • Nastavte si pro sestavy automatická pravidla 
  • Upravte % výše nabídek dle zařízení, umístění produktové inzerce (Seznam.cz, Zboží.cz) nebo podle typu aukce (detail produktu TOP, hledání a nabídky od nejlevnějšího) 
  • Pokud si založíte více kampaní Zboží.cz, např. s cílem, aby se jedna vydávala pouze pro detail produktu a druhá pro vyhledávání, je třeba postupovat takto: 
    • U kampaně, která se má vydávat pouze ve vyhledávání, v nastavení zadejte v Úpravě nabídek podle typu aukce na Zboží.cz úpravu nabídky pro Produkt – doporučené hodnotu –100 %. 
    • U kampaně, která se má vydávat pouze v detailu produktu, v nastavení zadejte v Úpravě nabídek podle typu aukce na Zboží.cz úpravu nabídky pro Vyhledávání hodnotu –100 %. 
    • Žádná ze sestav nebo produktových skupin nesmí mít nastavenou nižší max. CPC než je ceníková (až 3,60 Kč). V opačném případě se nabídka bude moci vydat za ceníkovou cenu z jiné kampaně. 

Data v tomto rozpadu najdete ve statistických reportech v rozhraní Skliku s tímto nastavením:

  • Typ přehledu: Kampaně
  • Výběr sloupců: Typ aukce na Zboží.cz nebo Umístění produktové inzerce
  • Data v tomto rozpadu jsou k dispozici pro období nejdříve od 1.8.2023
Ukázka nastavení reportu, kde lze vidět rozpad dle typu aukce na Zboží.cz a umístění produktové inzerce

Co je dobré vědět?

Omezení pro kampaně Zboží.cz, které nemají přesunuté řízení inzerce do Skliku: 

  • Změna stavu u kampaní Zboží.cz a jejích sestav nebo produktových skupin neovlivňuje výdej reklamy tak jako v ostatních typech kampaní v Skliku.
  • Pokud má Nastavení Max. CPC hodnotu z feedu nebo ze Zboží.cz, změna stavu kampaně, sestavy, ani produktové skupiny nemá na výdej reklamy vliv, protože se použije hodnota Max. CPC uvedená v XML feedu, nebo v administraci Zboží.cz.
  • Pokud má kampaň Nastavení Max. CPC z Skliku, pak se v případě pozastavení nebo smazání reklama z této kampaně nadále vydává a použije se hodnota Max. CPC z ceníku Zboží.cz.
  • V kampani Zboží.cz nejsou vidět data za aktuální den. Data za včerejší den se připisují v ranních hodinách. Správnost dat za předchozí den obecně možno ověřit přes API metodu stats.status.
  • Do sestav a skupin v kampani Zboží.cz se načítají pouze data za inzerci, která běží v době, kdy je na Zboží.cz nastaven bidding přes produktové skupiny Skliku. Výkon inzerce, která se řídí cenou za proklik z feedu, nebo z administrace Zboží, se v Skliku načítá pouze do statistik na úrovni kampaně Zboží.cz.
  • V účtu Skliku se může nacházet pouze 1 kampaň typu Zboží.cz pro jednu provozovnu Zboží.cz.
  • Denní rozpočet u kampaně typu Zboží.cz je pouze informační přepočet týdenního nebo měsíčního finančního limitu provozovny na Zboží.cz. Z tohoto důvodu u kampaně nefunguje hlídání na denní bázi jako v Skliku, ale řídí se mechanismy Zboží.cz. Hodnota v Skliku má pouze pomocný účel.
  • Kampaň není možné vytvořit importem, pouze aktualizovat.
  • Pokud má kampaň Zboží.cz nastavené ceny za proklik přes administraci Zboží.cz nebo přes feed, automatické tagování z účtu Skliku na Zboží.cz aplikováno není.

Minimální ceny za proklik, max. CPC a multiplikátory

  • Minimální CPC v kampani Zboží.cz je určena prodejní cenou nabídky dle ceníku Zboží.cz. Z toho důvodu reálná CPC může být vyšší než vámi nastavená. Pokud by měla být po úpravě nabídky multiplikátorem v nastavení kampaně CPC nižší než je minimální cena nabídky, použije se v aukci také minimální cena nabídky. 
  • Nastavená max. CPC u produktové skupiny má přednost před nastavenou max. CPC sestavy. 
  • Pokud se nabídka nachází ve 2 skupinách, do aukce vstupuje skupina s vyšší max. CPC (i pokud byla převzata z nadřazené sestavy). 
  • V případě, že máte nastaveno více multiplikátorů, tak se jejich nastavení sčítají. Tedy např. desktop +10 % a web Zboží.cz +20 % znamená, že do aukce na desktopu na Zboží.cz nabídka vstupuje za 130 % své max. CPC. 

Statistiky

  • Statistiky na úrovni kampaně Zboží.cz se načítají od okamžiku nastaveného propojení provozovny a načítají se zcela nezávisle od statistik sestav a produktových skupin v této kampani. Z tohoto důvodu nemusí součet statistik za sestavy odpovídat souhrnným statistikám kampaně Zboží.cz Vizte dále. 
  • V kampani typu Zboží.cz nejsou k dispozici přehledy vyhledávacích dotazů a nelze používat vylučující slova. 

Automatické tagování kampaní

  • Na kampaně Zboží.cz se aplikují veškerá nastavení automatického tagování (více v nápovědě) a má přednost i před parametry zadanými přímo v cílových URL jednotlivých nabídek.

Ostatní

  • Pro zadání produktových skupin s vybranými kategoriemi (značka CATEGORYTEXT) můžete využít hvězdičkové konvence (wildcard) – při výběru hlavní kategorie se znakem * se aplikují automaticky všechny podkategorie vč. nově přidávaných. Hvězdičková konvence není podporována u štítku (custom_label). 
  • Inzerci kampaně Zboží.cz na vybrané síti nelze zcela vypnout (např. nastavením úpravy nabídky na -100 %), vždy se vydává minimálně za ceníkovou cenu za proklik. Pokud však nabídka není součástí žádné aktivní produktové skupiny, tak se neinzeruje vůbec. 

K čemu je nadále nutná administrace Zboží.cz?

  • detailní statistiky na úrovni jednotlivých nabídek 
  • diagnostika kvality zasílaných dat 
  • frekvence stahování feedu 
  • nastavení ceny dopravy a výdejních míst 
  • nastavení měření konverzí 
  • párovací nástroj 
  • správa hodnocení obchodu 

Import do kampaně Zboží.cz

Kampaň Zboží.cz lze importem vytvořit (vytvoří se automaticky po propojení) i ji pomocí importu aktualizovat. Aby byl import úspěšný, je potřeba aby všechny produktové skupiny v importované kampani měly odpovídající shop ID (ID provozovny).

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.