Nápověda menu

Nativní reklama

Formát, který má smysl

Nativní reklama je druhem placené online reklamy, která má za cíl nerušit zážitek návštěvníka.

Formou i funkcí zapadá do obsahu webové stránky.

V dnešním světě přehlceném informacemi je těžké zaujmout. Lidský mozek ani nemá kapacitu na to, aby vstřebal tisíce reklamních sdělení, kterým je denně vystaven. Stále častěji se tak potýkáme s pojmem reklamní slepota – lidé mají tendenci reklamu na internetu ignorovat a chtějí hlavně zajímavý obsah. Právě ten může nativní reklama nabídnout.

Nativní reklama není klasický banner

Jako klasický banner

Klasický banner

Nativní reklama – Důraz na informaci

Nativní reklama

Jak je vidět na příkladech z finančního sektoru, proklikovost nativní reklamy se výrazně liší napříč kampaněmi i v rámci jednotlivých oborů. Přestože Banka X (jméno pozměněno) zvolila čistou kreativu a úderné sdělení, které skvěle vystihuje firemní brand, CTR nebylo tak vysoké, jako když Akcenta nabídla odpověď na otázky kolem ukončení intervenčního režimu.

Nativní reklamu totiž není možné dělat jako banner, protože se nachází v prostředí, kde čtenáři očekávají obsah. Proto je potřeba u nativní reklamy čtenáře nalákat na zajímavý obsah.

Data z průzkumu, který srovnával nativní reklamu s klasickou bannerovou, od společnosti Sharethrough (poskytovatele softwarových řešení pro nativní reklamu):

  • Na nativní reklamu se podívá o 25 % více lidí než na bannerovou.
  • 32 % dotázaných řeklo, že by takovou reklamu sdílelo se svými přáteli a rodinou (oproti 19 % u bannerové reklamy).
  • O 18 % více respondentů projevilo nákupní záměr.
Nativní reklama

Pokud nativní reklamu ještě nevyužíváte, nechte se inspirovat příklady našich klientů a přidejte se také k armádě úspěšných inzerentů, kteří již využívají všech výhod, které nativní pozice nabízí.

Nativní reklama jako součást modelu STDC

Nejlépe ji lze využít v prvních dvou fázích nákupního procesu:

STDC

Příklady od našich klientů: Podpora PR článků – Zvýšení návštěvnosti

Eucerin

Klient chtěl navýšit čtenost svého PR článku na webu Proženy.cz, kde propagoval jeden ze svých výrobků, a to v průběhu celého týdne.

Nativní reklama zvýšila čtenost o 31 %. Ze všech reklamních formátů, které PR článek podporovaly, měla nejvyšší CTR a nejnižší CPC.

Dalším pozitivem kampaně bylo navýšení hledanosti produktu Eucerin AtopiControl, který článek propagoval, a to o 717 %.

Vývoj hledanosti:

Hledanost Eucerin

Nativní reklama:

Nativní reklama Eucerin

Jak správně pracovat s nativní reklamou v Skliku

1. Vytvořte pro nativní reklamu novou kampaň.

Kampaň má odlišný cíl. V případě, že budete uživatele retargetovat, konverze budou z části připsány právě retargetingovým kampaním. Kampaně je však třeba vyhodnocovat jako celek.

2. Zadejte do sestav kombinovanou reklamu s těmito náležitostmi:

  • Relevantní obrázek zapadající do prostředí – ne výrobek.
  • Titulek, který vystihne čtenářovu potřebu.
  • Text, který čtenáře naláká na relevantní obsah – ne popis výrobku, jeho cena atd.
  • Cílová stránka, která čtenáři slíbený obsah nabídne.
    • V případě, že cílíte uživatele na výpis produktů, nejedná se o nativní reklamu!

3. Zacilte sestavy s nativní reklamou na uživatele, které zaujme váš obsah a mohou se stát vašimi zákazníky.

Příklad: Prodáváte krmivo pro psy.

  • Zájmy: Domácí mazlíčci – Domácí mazlíčci-obecné
  • Zájmy: Domácí mazlíčci – Psi

Případně pro zvýšení zásahu i obecnější:

  • Zájmy: Hobby a volný čas – Hobby a volný čas-obecné

Cílit můžete i dle umístění:

  • Témata: Zvířata

Nativní reklama v Skliku není jen na www.seznam.cz


Princip nativní reklamy je v tom, že uživatele neruší a nabízí uživateli zajímavý obsah, tam kde ho čeká. Pokud relevantnímu uživateli nabídnete zajímavý obsah i pod článkem na Novinky.cz nebo Seznam Zprávách, který právě dočetl, můžete jej zaujmout úplně stejně.

Z průzkumu spol. Seznam.cz vyplývá, že poutavé nativní reklamy, které dosahují nadprůměrného CTR v zónách u upoutávek na další obsah (newsfeed na www.seznam.cz nebo výpis dalších článků na zpravodajských webech), dosahují nadprůměrného CTR v ostatních zónách podporující kombinovanou reklamu. Např. právě pod články na zpravodajských webech.

Naopak nativní reklamy, které dosahovaly podprůměrného CTR mimo domovskou stránku Seznamu, dosahovaly podprůměrného CTR i na ní.

Cílením výhradně na www.seznam.cz značně omezujete zásah kampaní, zvláště v sezóně, kdy je prostor dostupný programaticky velmi omezený. Navíc vyžaduje vyšší cenu za proklik.

4. Na co ještě nezapomenout?

  • Vylučte retargetingové seznamy se stávajícími zákazníky.
  • Retargeting na uživatele, kteří přišli na obsahovou stránku přes nativní reklamu, mějte oddělený (např. podmínkou řetězce, který budete mít v parametrech cílové URL nativní reklamy, utm_content=nativni-30).
  • Nativní kampaň a retargeting na návštěvníky z nativní reklamy vyhodnocujte dohromady.

Jaký je tedy celý proces nativní reklamy v Skliku?

Nativní reklama

Kam dál?

Přihlásit se do Skliku, abych si mohl nastavit nativní reklamu

Kombinovaná reklama Sklik

Chci znát všechny možnosti nativní reklamy na Seznam.cz

Více o STDC na službách Seznam.cz

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.