Nápověda menu

Tagování URL pro Zboží.cz

Správné tagování URL adres je klíčové pro následné vyhodnocování v Google Analytics (GA). Je tak třeba napřed promyslet, jakým způsobem chceme svá data v GA strukturovat a podle toho vhodně rozvrhnout hodnoty jednotlivých UTM parametrů.

Pro nové inzerenty doporučujeme měření sjednotit, tj. tagovat přístupy z kampaní Skliku i z kampaně Zboží.cz do jednoho zdroje (např. utm_source s hodnotou seznam a utm_medium s dynamickou proměnnou {medium}). V tomto případě je možné postupovat podle výchozího nastavení automatického tagování, kde lze případně další UTM parametry obohatit pomocí dynamických proměnných.

Stávající inzerenti by měli především zvážit, jak chtějí nadále vyhodnocovat své kampaně v Analytics a podle toho se rozhodnout, zda tagovat kampaně Zboží.cz nadále odděleně a navázat tak na již nasbíraná data pod zdroj návštěv zbozi.cz nebo rovněž sjednotit zdroj návštěv pod utm_source seznam a vyhodnocovat produktovou inzerci na Seznamu jako celek.

Užitečné dynamické proměnné pro kampaně typu Zboží.cz:

  • {network} – kde došlo k prokliku (seznam, zbozi.cz)
  • {bidtype} – typ aukce (product, search nebo prázdné pro umístění s řazením podle ceny)
  • {query} – vyhledávaný dotaz
  • {adtitle} – název položky, na jejíž reklamu bylo kliknuto

Tagování URL při bidování z Skliku

Při bidování kampaně Zboží.cz pomocí produktových skupin Skliku jsou aplikována pravidla automatického tagování, která se nastavují v rozhraní účtu Skliku. Aktivované automatické tagování Skliku přepíše případné UTM parametry obsažené v URL adresách produktů v XML feedu (ve zdroji dat pro Zboží.cz) a nahradí je definovanými hodnotami.

Postup na propojení a nastavení účtů pro bidování kampaně Zboží.cz z Skliku najdete v naší Sklik Akademii.

Pro oddělené tagování kampaní Sklik a kampaní Zboží.cz je možné v hodnotách parametrů využít podmínek ifzbozi a ifsklik, u kterých systém automaticky vrací hodnotu z hranatých závorek podle typu kampaně:

  • {ifzbozi:[value]} vrátí hodnotu value v případě, že proklik pochází z kampaně typu Zboží.cz, tedy ze Zboží inzerátů nebo ze Zboží.cz
  • {ifsklik:[value]} vrátí hodnotu value v případě, že proklik pochází z ostatních typů kampaní Skliku

Za hodnotu value je v podmínkách možné dosadit explicitní hodnotu nebo dynamickou proměnnou i jejich případnou kombinaci.

Ukázka nastavení automatického tagování pro oddělené tagování kampaní Sklik a kampaní Zboží.cz

Náhled výstupu kombinace dimenzí Kampaň (proměnná network) a Obsah reklamy (proměnná bidtype) pro zafiltrovaný zdroj zbozi.cz v Google Analytics:

Tyto kombinace proměnných {network} a {bidtype} určují, kde došlo k prokliku:

Hodnota {network}Hodnota {bidtype}Zdroj prokliku na reklamu
zbozi.czsearchZboží inzeráty (ZI) zobrazené na Zboží.cz
zbozi.czproductDoporučené nabídky (TOP pozice) na Zboží.cz
zbozi.cz(prázdné)Nabídky dle ceny (Detail produktu) na Zboží.cz
seznamsearchZboží inzeráty (ZI) ve výsledcích vyhledávání
seznamproductProduktová upoutávka v mobilních výsledcích vyhledávání na Seznam.cz
sbazarsearchBazarové nabídky na Sbazar.cz

Tagování URL při bidování ze Zboží.cz nebo XML feedu

Pokud máte nastavené bidování z administrace Zboží.cz nebo pomocí XML feedu, postupujte podle návodu v nápovědě Zboží.cz.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.