Nápověda menu

HTML5 bannery

Technologie HTML5 představuje kombinaci jazyků HTML, CSS a JS s vlastnostmi, které se velmi dobře hodí k vytváření poutavých animovaných bannerů. V současné době se již můžeme spolehnout na podporu všech nejpoužívanějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari, Explorer/EDGE, atd.), není tedy důvod pokročilé možnosti této technologie nevyzkoušet v praxi.

Proč zkusit něco nového:

Oproti běžným statickým JPG/PNG obrázkům a kostrbatě se animujícím GIFům, dosáhnete při správném výrobním postupu mnohem lepší obrazové kvality a zároveň čtenáře stránek zaujmete plynulými a efektními animacemi. To už stojí za zvážení, proč se neodlišit od běžné bannerové konfekce. Jak mohou takové zajímavé bannery vypadat se můžete sami přesvědčit zde.

Z čeho se HTML5 banner skládá?

HTML5 banner je reklama v obsahové síti Skliku, která se skládá z HTML stránky a dalších zdrojů.

HTML5 banner je typicky složka souborů, která obsahuje jednu HTML stránku a soubory potřebné pro její sestavení (obrázky, kaskádové styly, JavaScript, písma, atd.). Obsah této složky je pak pro nahrání do Skliku zabalen do ZIP archivu.

Vhodná je pro upoutání pozornosti a její hlavní výhodou je, že umožňuje pokročilé animace.

Reklamy ve formátu HTML5 v Skliku nemohou být interaktivní (kalkulačky, karusely, formuláře apod.) ani expanzivní (rozbalovat se mimo vymezený prostor).

Z čeho se HTML5 banner skládá

Kromě souborů ze ZIP archivu jsou nedílnou součásti HTML5 reklamy v Skliku ještě tyto parametry:

Rozměry – výběr správného rozměru z nabídky, např. 300×250 px. Rozměr se automaticky detekuje z HTML souboru, případně z názvu ZIP archivu nebo složky. Vždy je třeba při nahrávání reklamy detekovanou hodnotu v Skliku zkontrolovat, zda se shoduje se skutečnými rozměry reklamy.

Název – slouží pouze pro snazší orientaci v účtu.

Cílová URL – obsahuje adresu stránky, na kterou se uživatel po kliknutí na reklamu dostane. Vždy je relevantní pouze tato Cílová URL bez ohledu na případné odkazy obsažené přímo v HTML souboru.

Formulář pro nahrání HTML5 banneru

Všechny tyto parametry jsou povinné.

Na webu v obsahové síti se pak zobrazuje podobně jako klasický obrázkový banner v reklamních zónách s podporou grafické inzerce.

Jak se HTML5 banner vytváří?

Pro výrobu HTML5 reklamy můžete použít některý z nástrojů třetích stran:

Využít můžete i další aplikace jako např. Adobe After Effects. Vždy je ale nutné u výsledného ZIP archivu dodržet specifikaci HTML5 reklam v Skliku.

Vytvoření reklamy v Skliku

HTML5 banner se vytváří podobně jako jiné reklamy v Skliku přes webové rozhraní.

1. V obsahové kampani kliknete na tlačítko Vytvořit reklamu a zvolíte HTML5 banner.

Výběr HTML5 banneru

2. Do formuláře pak nahrajete ZIP archiv s HTML5 bannerem, který se bude chvíli zpracovávat a v případě, že bude vše v pořádku, zobrazí se náhled banneru.

Formulář pro nahrání HTML5 banneru

3. Potom je potřeba zadat Název banneru a jeho rozměry (případně zkontrolovat automaticky vyplněné).

4. Nakonec stačí vložit Cílovou URL a reklamu uložit.

Po nahrání HTML5 banneru vždy zkontrolujte v náhledu reklamy, jestli se zobrazuje správně.

Kontrola náhledu reklamy

Hromadné nahrávání

Pokud nahráváte více HTML5 bannerů najednou v záložce Hromadné nahrávání, můžete to udělat dvěma způsoby:

  1. Nahrát více ZIP archivů, z nichž každý obsahuje právě jeden HTML5 banner.
  2. Nahrát jeden ZIP archiv obsahující složky, z nichž každá obsahuje právě jeden HTML5 banner.

Nelze nahrávat ZIP archiv obsahující další ZIP archivy.

Import, export

HTML5 reklamy není možné importovat ani exportovat.

API

HTML5 reklamy nelze vytvářet ani upravovat přes API.

Prováděné automatické úpravy

  1. smazání složky __MACOSX
  2. smazání souborů Thumbs.db
  3. smazání souborů nepodporovaných typů
  4. nastavení margin a padding u elementu body na 0

Kdo může využívat HTML5 bannery?

Podmínky pro zpřístupnění a využívání HTML5 bannerů

Po vytvoření HTML5 banneru si můžete pomocí tohoto nástroje ověřit, zda neobsahuje chyby.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.