Nápověda menu

Dynamický retargeting (DRTG)

Každý e-shop, který má registraci na Zboží.cz, může oslovit své zákazníky pomocí reklam dynamického retargetingu.

Dynamický retargeting (DRTG) zobrazuje návštěvníkům vašeho e-shopu zboží, které si u vás prohlíželi, a to včetně obrázku a aktuální ceny. Díky propojení s feedem Zboží.cz není třeba zadávat žádné retargetingové podmínky ani upravovat retargetingový kód. Systém pozná sám, co si uživatel prohlížel. Nemusíte zadávat inzeráty ani nahrávat bannery. Sklik je za vás z feedu vytvoří sám.

Na vybraných webech se může DRTG zobrazit i v čistě textové formě, např. pod článkem na Novinky.cz nebo Sport.cz.

V reklamě se přednostně zobrazují produkty, které uživatel sám navštívil. Obsahuje-li reklama více výrobků, než bylo uživatelem v minulosti navštíveno, doplní Sklik zbývající produkty z TOP nejnavštěvovanějších výrobků za posledních 7 dní ze stejné kategorie, jejíž nabídku uživatel naposledy zobrazil, její nadřazené kategorie a eshopu.

Pro výdej reklamy z DRTG kampaně je nezbytné mít nahrané logo u provozovny na firmy.cz.

Díky spojení s vaším feedem jsou nabídky vždy aktuální. Aktuálnost je dána četností aktualizace XML feedu do Zboží.cz, která se nastavuje v jeho administraci.

Při tvorbě DRTG nezapomeňte dodržovat jeho pravidla.

Vytvoření DRTG

  • Nejprve propojte váš účet v Skliku s vaším účtem ve Zboží.cz. V záložce Nástroje, klikněte na Propojení se Zboží.cz a zadejte přihlašovací údaje, jako když se do Zboží.cz přihlašujete. Pokud využíváte Produktové inzeráty, toto propojení dělat nemusíte, je již aktivní.
Propojení se Zboží.cz
  • Po propojení se v záložce Retargeting automaticky vytvoří retargetingový seznam DRTG – návštěvníci produktů s názvem provozovny. V případě, že máte provozoven více, vytvoříte si více DRTG seznamů. Výchozí doba platnosti je 7 dní. Tato doba znamená, jak dlouho po opuštění obchodu budete uživatele oslovovat. Můžete ji změnit. Mějte však na vědomí, že příliš dlouhá doba může snižovat efektivitu kampaně a uživatele obtěžovat.
  • Klikněte na Vytvořit kampaň a zvolte typ Produktová, vyberete Dynamický retargeting a postupujte dle návodu.
Výběr typu kampaně Produktová Dynamický retargeting
  • Sestavě v této kampani přiřaďte v záložce Retargeting DRTG seznam stejným způsobem, jakým přiřazujete běžné retargetingové seznamy.
  • Abyste nezobrazovali nabídky stávajícím zákazníkům, nezapomeňte v sestavě publikum vyloučit. Učiníte tak stejným způsobem jako u běžného retargetingu – na úrovni sestavy (nebo kampaně) vylučte zobrazení uživatelům v seznamu, kteří provedli objednávku. Seznam s DRTG nedávejte do retargetingové kombinace – nebude fungovat.

Abychom zajistili průběžnou aktuálnost nabídek ve feedu, zobrazíme pouze nabídky pro provozovny, které se využívají pro výdej DRTG.
DRTG je tedy funkční až ve chvíli, kdy je alespoň 1 DRTG seznam pro danou provozovnu přiřazen sestavě u DRTG kampaně.

Pokud nedochází ke správnému párování položek z důvodu variant nabídek či znakům ? nebo # v URL nabídky, doporučujeme využít párování přes ITEM ID. Využijte pokročilé nastavení retargetingového kódu pro párování konkrétních produktů.

Retargetingový kód

K tomu, abyste funkci Dynamický retargeting mohli začít využívat, je třeba umístit na Vaše stránky tzv. retargetingový kód. Jedná se o krátký html kód, který musí být umístěn na každé stránce Vašeho webu, na níž chcete zaznamenávat návštěvníky pro cílení reklamy. Pokud chcete pokrýt celý web, umístěte kód do části, která je pro celý web společná, například patička stránek.

Ukázka retargetingového kódu

Přečtete si i o možnostech nastavení pokročilého retargetingového kódu pro nabídky kategorií, či produktů.

Minimální počet uživatelů v RTG seznamu je 30. Při nižší hodnotě nedochází k výdeji reklamy.

Obdelníkové logo

DRTG inzeráty zobrazují logo vašeho e-shopu. Je tedy potřeba založit a vyplnit firemní profil na službě Firmy.cz. Při registraci každého eshopu na Zboží.cz administrátoři propojují eshop s profilem na Firmy.cz – není třeba žádného dalšího nastavení.

Pro zobrazení inzerce si však ověřte, že máte logo nahrané.

Pokud ho ještě nahrané nemáte, tak se vám nebude DRTG zobrazovat.

Logo doporučujeme nahrát v maximální kvalitě, kterou momentálně systém umožňuje.

Zobrazení slevy v DRTG

K zobrazení slev dochází následovně:

Cena před slevou a Sleva – u nabídky je možné pracovat se 2 možnými způsoby zobrazování původních cen, ze kterých se následná sleva nabídky vypočítává:

  1. vychází z položky <LIST_PRICE> – cena, ze které se vypočítá výše slevy, která se bude zobrazovat u nabídek;
  2. nebo se vypočítává automaticky (pokud není definována pomocí položky <LIST_PRICE>) z historicky získaných cen službou Zbozi.cz.

Zbozi.cz vypočítává hodnotu slevy pomocí medianu cen (PRICE_VAT) za posledních 10 dní. Jedná se o stejnou hodnotu slevy, která je nebo byla uváděna u konkrétní nabídky na webu zbozi.cz/slevy.

Sleva – se bude zobrazovat pouze pokud bude vyšší než 1 % než hodnota nabídky ve <PRICE_VAT>.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.