Nápověda menu

Externí měření reklam

Kromě statistik přímo v Skliku můžete pro měření výkonu reklam použít i externí měřicí systémy.

Co lze externě měřit

Pomocí externích měřicích systémů (např. Adfrom, Adssets, DV360, Gemius) můžete u reklam v obsahové síti Skliku měřit zobrazení a prokliky.

Jak externí měření nastavit

V Skliku najdete při vytváření nebo úpravě reklamy ve formuláři mezi volitelnými položkami pole pro zadání měřicích URL.

Volitelné položky – měřící URL

Měření prokliku

Pro měření prokliku se používá pole Měřicí šablona.

Do něj vložte URL adresu měřicího systému, která započítá prokliknutí reklamy a přesměruje uživatele na Cílovou URL. Přesměrování musí zajistit externí měřicí systém.

Proměnné pro měřicí šablonu

Cílovou URL reklamy je možné do Měřicí šablony zadat ve formě proměnné. K dispozici je několik variant:

  • {lpurl} – Parametr, který vkládá Cílovou URL. Musí se jednou escapovat.
  • {lpurl+2} – Dvojnásobně kódovaná cílová URL. Hodí se v případě, že používáte řetězec přesměrování.
  • {unescapedlpurl} – Nekódovaná cílová URL
  • {escapedlpurl} – Kódovaná cílová URL. Kódují se znaky :, /, ?, = a %
  • {escapedlpurl+2} – Dvojnásobně kódovaná cílová URL. Hodí se v případě, že používáte řetězec přesměrování.

Příklad {lpurl}:
Měřicí šablona: http://www.mericiserver.com/?url={lpurl}
Cílová URL (z reklamy): https://domena.cz/dorty-pro-deti/
URL prokliku: http://www.mericiserver.com/?url=https%3A//domena.cz/dorty-pro-deti/%26id%3D5

Měření zobrazení

Pro měření zobrazení (imprese) se používá pole URL pro měření imprese. Standardně je možné použít dvě tato pole. Můžete tak měřit imprese ve dvou externích měřicích systémech zároveň.

Příklad
Externí měřicí systém poskytuje měřicí pixel např. v tomto formátu:

Pro zadání do Skliku je potřeba zkopírovat pouze URL adresu obrázku (atribut SRC). Do pole URL pro měření imprese proto stačí zadat pouze:
https://track.adform.net/adfserve/?bn=40913552;1x1inv=1;srctype=3;ord=[timestamp]

Na co si dát pozor

  • Statistiky v Skliku se mohou z technických důvodů od statistik v externím měřicím systému lišit až o 10 %.
  • Po nasazení externího měření si vždy zkontrolujte, že se prokliky a zobrazení započítávají.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.