Nápověda menu

Import z Google Ads

Nástroj slouží pro automatický přenos kampaní přímo z Google Ads do Skliku bez nutnosti exportování CSV souboru a nahrávání do Skliku pomocí klasického importéru. Vybrané kampaně lze importovat jednorázově nebo pravidelně v denních, týdenních nebo měsíčních intervalech. Naleznete ho v rozhraní Skliku v menu Nástroje > Import kampaní z Google Ads.

Vstupní obrazovka pro přihlášení do Google Ads účtu.

Co umí?

  • Přenášet pouze vybrané typy kampaní – vyhledávací, obsahová
  • Vybrané nastavení kampaní: status, datum začátku kampaně, datum konce kampaně, denní rozpočet kampaně, časové plánování
  • Jednorázový import nebo pravidelný import (v módu Vytvořit či aktualizovat kampaně).
  • Import reklam ve formátu ETA, RSA (v Skliku uložené jako ETA) a bannerů
  • Import klíčových slov
  • Pokročilé úpravy podobné úpravám v CSV importéru Skliku.
  • Práci s uživatelskými právy – lze napojit kampaně ze všech podřízených účtů, do kterých má uživatel v Google Ads přístup

Co (zatím) neumí?

  • Import kombinovaných reklam, videa a dalších formátů
  • Import typu dalších typů cílení (vyjma klíčových slov)
  • Import rozšíření o Odkazy a Popisky
  • Podrobnější nastavení kampaně/sestavy (je třeba nastavit jednorázově v rozhraní Skliku po prvním importu)
    • telefonní číslo
    • způsob střídání reklam
    • regionální cílení
    • sdílené rozpočty
    • cílení na zařízení
  • Import reklam s vlastními proměnnými (např. ‪{=PPCBee_Data.Price:2011}) – sestava se může importovat bez reklamy
  • Import DSA a jiných typů kampaní Google Ads, které nejsou v Skliku k dispozici
  • Pozastavení neaktuálních kampaní (podrobněji níže)
  • Neupozorňuje na ukončení potřebných přístupových práv v Google Ads (pokus o příští import s nedostatečným oprávněním skončí chybou)

Nastavení propojení s Google Ads účtem

Na začátku je potřeba připojit váš Google Ads účet, pomocí klasické Google oAuth2 obrazovky. V tomto okně je nutné zaškrtnout Správa kampaní AdWords, bez tohoto povolení nebude aplikace fungovat korektně.

Propojený účet může být jak samotný inzerentský účet, tak správcovský, tzv. MCC účet. Pokud v rámci přihlášeného Google Ads účtu spravujete více inzerentských účtů, v následujícím kroku budete moci vybrat, ze kterého chcete účtu chcete kampaně synchronizovat.

Z bezpečnostních důvodu hlídáme, který přihlášený uživatel na naší straně spojení udělal a pouze jemu dovolujeme vytvářet nové importy a spravovat ty současné. Více informací o propojení účtů v nápovědě Google Ads.

Příklad:

Pokud nastaví agentura import z Google Ads v účtu klienta, daný klient vidí, že je import z Google Ads aktivní, ale nemůže jej editovat a klient nemá přístup ani do výpisu účtů, do kterých má přístup agentura.

V případě, že uživatel v Googlu přijde o přístup do podřízeného účtu Google Ads, nebude z něj moci nadále importovat ani v Skliku.

Vytvoření prvního importu

Teď už stačí zadat první import

Jednotlivými volbami můžete ovlivnit výslednou podobu kampaní po naimportování zvoleného souboru.

  1. Výběr Google Ads účtu 
  2. Perioda synchronizace
  3. Nepřeji si importovat
  4. Najdi a nahraď

Výběr GoogleAds účtu 

V nabídce jsou zobrazeny všechny propojené účty. V tomto seznamu se vyskytují všechny aktivní účty včetně MCC účtů a účtů, které nemusí mít žádnou vytvořenou kampaň, která by šla synchroni zovat.

Upozornění: V případě, že máte přístup do většího množství účtů (řádově vyšší desítky), může načtení trvat i několik minut.

Perioda synchronizace

Import z Google Ads je možné využít jako jednorázový import, který se začne vykonávat ve vybraný den a čas (případně ihned). Stejně tak je možné využít periodicky se opakující synchronizace od denní po měsíční periodu. 

Datem a časem spuštění říkáte systému okamžik, od kterého se má synchronizace spustit. V případě vytíženosti serveru toto spuštění může nastat s drobným časovým zpožděním. 

Výběr kampaní pro synchronizaci

V samostatném okně při nastavování importu, můžete vybrat kampaně, které se budou synchronizovat. Import z Google Ads importují na úrovni celých kampaní. Není tedy možné vybrat pouze některé sestavy nebo reklamy v rámci jedné kampaně. 

Pro účty s větším množstvím kampaní je možné využít vyhledávání.

Upozornění: Načtení kampaní z účtu s větším množstvím kampaní (řádově stovky) může trvat i několik minut.

Důležité informace

  • Vazba mezi kampaní v Google Ads a Sklikem je název kampaně.
    • když přejmenujete kampaň v Google Ads, při dalším importu do Skliku se vytvoří nová s upraveným názvem. Původní v Skliku zůstane aktivní. Stejně tak pokud spustíte nový import a kampaň s daným názvem už v Skliku existuje, bude se k ní import z Google Ads chovat stejně jako klasický import – přidá nové sestavy nebo aktualizuje ty se stejným názvem.
  • Nelze přenášet kampaně ve stavu smazané.
  • Sestavy, reklamy a cílení, které jsou v Google Ads ve stavu smazané se v dané kampani Skliku smažou.
    • Pozor výjimka – pokud je klíčové slovo v Google Ads ve stavu smazané bez statistik, tak se do Skliku nepřenáší a tedy ani se v Skliku neaktualizuje (např. ze stavu aktivní do stavu smazáno). Jedná se o vlastnost Google Ads.
  • Načítání výpisu účtů nebo kampaní k importu může být pomalé (cca od 100 položek) nebo se dokonce nezdaří (víme o případu MMC s víc než 250 účtů)
  • Pokud importujete kampaň s chytrými strategiemi nabídek (např. tROAS), systém sestavám nastaví výchozí CPCmax v Skliku – 5 Kč.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.