Nápověda menu

Sklik Začínáme

Co je Sklik Začínáme?

Sklik Začínáme je vrstva rozhraní nad standardním “plným” rozhraní Skliku, která se zobrazuje ve všech nově založených účtech. 

Ukázka rozhraní Sklik začínáme

Cílem této úpravy je začátečníkovi zjednodušit cestu k založení jeho první kampaně a neodradit jej složitým nastavením a vyhodnocením kampaní v běžném rozhraní Skliku.

Pomocí toho, že nám řeknete svůj cíl, vás provedeme zjednodušeným rozhraním pro zadání vaší první kampaně. Průvodce je vytvořen tak, aby vám pomohl se vyhnout nejčastějším chybám, které začátečníci dělávají. V průběhu nastavování a vytváření kampaní jsme vám poradili a po spuštění kampaně uvidíte jednoduchý dashboard s výkonem

Průvodce rozhraním

1. Registrujte se do Skliku

Na adrese https://www.sklik.cz/.

a) je nutné vytvořit si účet na doméně Seznamu nebo na jiné doméně:

b) je nutné schválit standardní Smluvní podmínky Skliku.

2. Následně se dostanete do rozhraní Skliku, kde uvidíte úvodní obrazovku:

3. Volbou „Vytvořit první reklamu„, si vyberte jeden z vámi požadovaných scénářů:


Po zadání IČ, názvu firmy nebo URL dojde k ověření, zda máte zápis na Firmy.cz.

Pokud záznam nenajdeme, dáme vám na výběr z kategorií:

Výběr oboru podnikání

Pojďme si ukázat, jak vytvoříte vaši první reklamu, dle vámi zvoleného scénáře:

Chci zvýšit návštěvnost mých stránek

Pokud si zvolíte možnost “Chci zvýšit návštěvnost mého webu” vyberte si dlaždici dle ukázkového screenu.

Průvodce vytvořením reklamy:

1. Zadejte název své Firmy nebo její IČO

Zadejte své webové stránky ve tvaru www.seznam.cz, nebo https://www.seznam.cz/reklama.

Po zadání IČ, názvu firmy nebo URL dojde k ověření, zda máte zápis na Firmy.cz. Pokud ano, systém si automaticky vybere potřebné informace.

případně postačí, pokdu použijete celou URL stránku zápisu na Firmy.cz např.: https://www.firmy.cz/detail/2000119-ck-blue-style-praha-nove-mesto.html

2. Vytvořte vaši první reklamu

Textovou část reklamy vytvoříte na základě vyplnění odpovědí na otázky u formuláře.

Grafickou část reklamy doplníte kliknutím na šedivou plochu s názvem “Přidat obrázek”. A postupujte volbou pro nahrání obrázku dle vašich preferencí.

Doporučení:

Nahrávejte obrázky bez uměle vloženého textu.

Je potřeba doplnit kreativu jak ve čtvercovém, tak i obdélníkovém formátu.

Zvolena možnost „Použít jako obdélníkový obrázek“ i „Použít jako čtvercový obrázek“

Zvolena možnost jen jednoho typu obrázku – čtvercový obrázek. V takovém případě by bylo následně potřeba nahrát ještě jiný obrázek pro obdelníkový tvar.

Zvolena možnost „Použít jako čtvercový obrázek“

Pokud nedojde k výběru a vložení obou tvarů obrázků, zobrazí se následně v rozhraní náhledu informace, že „Chybí obrázek“.

„Chybí obrázek“
Ukázka, že v tomto případě chybí zvolený čtvercový obrázek

3. Zvolte regionální oblast, a tematické zaměření

a) Vyznačte region/y, ve kterých prodej vašich produktů či služeb zajišťujete, či chcete zajišťovat.

Reklamu zobrazíme lidem v regionech, které jsme vybrali podle lokality vaší firmy.

Pokud máte možnost zajistit prodej vašich služeb, či produktů po celé ČR, není potřebné volit každý z jednotlivých okresů – v takovém případě ponechejte okresy nedefinované. Tím se zobrazuje vaše reklama všem uživatelům internetu po celé ČR.

b) Definujte okruh Témat a kategorie uživatelů, které chcete oslovovat. Reklama se zobrazí na stránkách, které jsou blízké vašim produktům.

Vybírejte vždy podle svého oboru. Jestliže máte prodejnu obuvi, zákazníky získáte spíše na stránkách s módou než třeba s auto-moto tematikou.

4. Následně vás systém vyzve k poslednímu kroku, což je bod č. 4.

Kolik zákazníků si přejete oslovit?

Chci přivést nové zákazníky do mé prodejny

Pokud si zvolíte možnost “Chci přivést nové zákazníky do mé prodejny” vyberte si dlaždici dle ukázkového screenu.

Průvodce vytvořením reklamy:

1. Zadejte název své Firmy nebo její IČO

Zadejte své webové stránky ve tvaru www.seznam.cz, seznam.cz nebo http://www.seznam.cz/reklama.

Po zadání IČ, názvu firmy nebo URL dojde k ověření, zda máte zápis na Firmy.cz. Pokud ano, systém si automaticky vybere potřebné informace.

Po vyplnění vaší firmy potvrďte její přidání.

2. Vytvořte vaši první reklamu

Reklamu pište v duchu odpovědi na naše otázky. Po vyplnění uvidíte náhled vaší reklamy.

3. Zvolte regionální oblast a klíčová slova

a) Vyznačte region/y, ve kterých prodej vašich produktů či služeb zajišťujete, či chcete zajišťovat.

Reklamu zobrazíme lidem v regionech, které jsme vybrali podle lokality vaší firmy.

Pokud máte možnost zajistit prodej vašich služeb, či produktů po celé ČR, není potřebné volit každý z jednotlivých okresů – v takovém případě ponechejte okresy nedefinované. Tím se zobrazuje vaše reklama všem uživatelům internetu po celé ČR.

b) Definujte Klíčová slova, který budou sloužit jako dotaz uživatelů pro zobrazení vaší textové reklamy.

Vybírejte vždy podle svého oboru. Jestliže máte prodejnu obuvi, volte klíčová slova spojená s tímto oborem podnikání.

4.Následně vás systém vyzve k poslednímu kroku, což je bod č. 4.

Kolik zákazníků si přejete oslovit?

Chci prodat více produktů na internetu

Pokud si zvolíte možnost “Chci prodat více produktů mého e-shopu” vyberte si dlaždici dle ukázkového screenu.

Průvodce vytvořením reklamy:

1. Zadejte název své Firmy nebo její IČO

Zadejte své webové stránky ve tvaru www.seznam.cz, seznam.cz nebo http://www.seznam.cz/reklama.

Po zadání IČ, názvu firmy nebo URL dojde k ověření, zda máte zápis na Firmy.cz. Pokud ano, systém si automaticky vybere potřebné informace.

Po vyplnění vaší firmy potvrďte její přidání.

2. Vytvořte vaši první reklamu

Reklamu pište v duchu odpovědi na naše otázky. Po vyplnění uvidíte náhled vaší reklamy.

3. Volba cílení pomocí klíčových slov

Máte možnost ponechat klíčová slova navržená systémem – vycházející z oboru vašeho podnikání.

Nebo máte možnost si definovaná klíčová slova „Upravit„. Následně se vám otevře editační okénko.

4. Následně vás systém vyzve k poslednímu kroku, což je bod č. 4.

Kolik zákazníků si přejete oslovit?

4. Po vytvoření kampaně budete vyzváni k volbě množství oslovených uživatelů a příslušné částky, příp. si může zvolit vlastní částku (3. možnost)

Uvedené číslo je pouze orientační. Nejedná se o objednávku daného počtu návštěvníků. Jedná se o odhad založený na optimálních podmínkách, přičemž uvedená investice vychází z průměrné ceny za proklik v reklamním systému společnosti Seznam.cz. Skutečný počet přivedených návštěvníků za týden záleží na množství konkurentů daného oboru, hledanosti oboru, množství článků souvisejících s oborem a velikosti regionů, ve kterých se bude reklama zobrazovat. Počet návštěvníků může být za investovanou částku nižší i vyšší, nebo může trvat déle než týden, než bude s dobitou částkou daného počtu nových návštěvníků dosaženo.

Budete přesměrováni na platební bránu, kde danou částku uhradíte.

V platební bráně je tou nejrychlejší platbou online platba kartou. Je zde však i možnost tuto platbu nedokončit a vrátit se zpět do rozhraní Sklik účtu. Nejdříve musíte kliknout na křížek v pravém horním rohu okna:

a poté potvrdit zrušení platby a návrat zpět do Sklik účtu:

Reklamu můžete smazat klikem na tlačítko Vytvořit reklamu vytvořit novou kampaň (projde opět celým scénářem – krok 2).

Možnost editace stávající reklamy je v přípravě.

Můžete se přepnout z Sklik Začínáme do pokročilé verze rozhraní Skliku pomocí volby Plná verze Sklik. A to po kliku na název účtu vpravo nahoře.

Po přepnutí uvidíte plné rozhraní Skliku.

Možnosti kontaktování pro inzerenty

1. Kontaktní formulář

Na všech stránkách v rozhraní Sklik Začínáme vidíte kontaktní formulář. Jako předvyplněný vidíte e-mail, se kterým jste přihlášeni. Pokud potřebujete s něčím poradit, obraťte se na nás.

Dotaz zodpoví technická podpora – oddělení administrátorů Skliku.

2. Poptávka inzerenta na správu od Seznamu

V přehledu reklam vidíte jako možnost vybrat si nabídku správy od Seznamu:

Po prokliku zeleného tlačítka “Mám zájem o správu Skliku” se zobrazí informace, že vás budeme kontaktovat na emailu.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.