Nastavení kampaně Vyhledávání

Nastavení kampaně

Doba platnosti kampaně

Datum začátku a konce kampaně slouží pro odložení začátku a určení konce zobrazování dané kampaně. Začátek nebo konec kampaně můžete nastavit nezávisle na sobě. Datum konce kampaně, definuje den, kdy se již inzerce nebude vydávat.

 

Celkový počet prokliků definuje hranici, po jejímž dosažení se pozastaví zobrazování kampaně. Pro obnovení je nutné vynulovat odečet nebo zrušit omezení smazáním hodnoty Celkový počet prokliků.

Nastavení rozpočtu

Denní rozpočet je maximální částka, kterou jste ochotni utratit za jeden den. Po jeho vyčerpání se inzeráty kampaně přestanou zobrazovat. Denní rozpočet je možné kdykoliv změnit.

Pokud vaše kampaň v daný den vyčerpá denní rozpočet, zobrazování reklamy můžete znovu aktivovat navýšením denního rozpočtu.

Celkový rozpočet ode dne jeho nastavení, určuje výši celkové útraty, po jejímž dosažení se pozastaví zobrazování kampaně. Pro obnovení je nutné vynulovat odečet nebo zrušit omezení smazáním hodnoty Celkový rozpočet.

Zacílení místa zájmu

Reklamní systém Sklik vám umožňuje zacílit reklamu podle místa vašeho zájmu pomocí Regionálního cíleníRozšíření inzerátu o adresu.

Propojení s Firmy.cz

Regionální cílení

Regionální cílení

Časové plánování

Prostřednictvím Časového plánování máte možnost určit časový interval, ve kterém se (ne)má vaše kampaň zobrazovat. Rovněž můžete procentuálně navýšit či ponížit maximální cenu za proklik u sestav a klíčových slov v daném období.

Časové plánování

Časové plánování

Způsob střídání inzerátů

Způsob, jakým se mají střídat inzeráty v rámci sestavy, máte možnost zvolit v Nastavení kampaně, pro kterou bude platný napříč všemi jejími sestavami.

Způsob střídání inzerátů

  • Rovnoměrně – rovnoměrné střídání inzerátů zobrazuje všechny inzeráty ze sestavy zcela rovnoměrně. Hodí se jej tedy použít ve chvíli, kdy potřebujete co rychle porovnávat výkonnost jednotlivých inzerátů.
  • Optimalizovaně dle CTR – inzerát s vyšším CTR je ve vyhledávání vidět častěji než inzerát s nižším CTR. Na konkrétní poměr zobrazení má vliv rozdílnost CTR inzerátů a počet naměřených statistických dat.
  • Optimalizovaně dle CPA – při střídání inzerátů jsou preferovány inzeráty s nižší cenou za získání jedné konverze (CPA). Rozdíl v počtu zobrazení inzerátů z jedné sestavy opět ovlivňuje počet naměřených statistických dat a výše konverzního poměru jednotlivých inzerátů.
  • Optimalizovaně dle PNO – toto nastavení preferuje při výběru inzerátů ze sestavy inzeráty s nižším přepočteným podílem nákladů na obratu (PNO).
Algoritmus střídání dle konverzního poměru, resp. PNO, optimalizuje výdej tak, aby odhalil inzerát s nejvyšším konverzním poměrem, resp. nejnižším PNO, a následně jej upřednostňoval před ostatními inzeráty.

  • Pokud sestava konverze, resp. konverze s udanou hodnotou neměří, nebo žádné dosud nenastaly, algoritmus usiluje o optimalizaci CTR.
  • Pokud dosud nenastaly ani kliky, inzeráty se střídají rovnoměrně.

S rostoucím množstvím nasbíraných statistik jsou odhady přesnější, a tedy nepoměr zobrazení ve výdeji jednotlivých inzerátů vyšší, ve prospěch nejlepšího inzerátu.

Způsob zpoplatnění v obsahové síti

Pokud se vaše kampaň zobrazuje v Obsahové síti, máte možnost vybrat si ze dvou způsobů úhrady, tedy mezi výchozí platbou za proklik nebo platbou za 1000 zobrazení. U kampaní cílených do Vyhledávací i Obsahové sítě zároveň se při volbě CPT automaticky vypne zobrazování reklamy ve vyhledávání.

Způsob zpoplatnění

Cílení na zařízení

PC – kampaně se budou vydávat pouze na desktopových zařízeních s plnohodnotným operačním systémem Windows, MacOS, nebo Linux, s nainstalovanou plnou verzí prohlížečů IE, Firefox, Opera, Chrome.

Tablet – kampaně se budou vydávat na všech tabletech, které jsou dostupné na českém trhu (internetu).

Seznam všech podporovaných zařízení

Acer, Amazon, Apple, Archos, Arival, Asus, Barnes & noble, Creative, Dell, Emgeton, Fujitsu, HP, Htc, Huawei, Hyundai, Kobo, Lenovo, Lg, Mivvy, Motorola, Prestigio, Rim, Samsung, Sencor, Sony, Toshiba, Umax, Zte, Unbranded/Generic.

Mobil – kampaně se budou vydávat na všech mobilních zařízeních, která mají jakýkoliv internetový prohlížeč.

Seznam všech podporovaných zařízení

Acer, Alcatel, Aligator, Apple, Asus, Benq Siemens, Caterpillar, Dell, Docomo, Emgeton, Ericsson, Eten, Evolve, Gigabyte, Hp, Htc, Huawei, Inq, Lenovo, Lg, Mivvy, Motorola, Nec, Nokia, Palm, Panasonic, Philips, Prestigio, Rim, Sagem, Samsung, Sharp, Siemens, Sonim, Sony, Sonyericsson, Thl, Ubiquam, Vertu, Xiaomi, Zopo, Zte, Unbranded/Generic.

Multimediální zařízení – kampaně se budou vydávat na herních konzolích a chytrých televizorech. Jedná se o výrobce Sony, Nintendo, Panasonic a Samsung.

Cílení na zařízení

Reklamy cílené pomocí retargetingu, dynamického retargetingu a zájmů o koupi zobrazujeme uživatelům napříč více jejich zařízeními – tzv cross device.
Ve statistickém reportu máte možnost zvolit Typ zařízení, kde v rámci jedné kampaně uvidíte rozpad statistik dle zařízení.

Zařízení, které se nám nepodaří rozpoznat, automaticky zařadíme do skupiny PC.

Pokud chcete cílit na jednotlivé typy zařízení s vlastním rozpočtem nebo třeba použít jiné texty inzerátů, musíte pro každé zařízení vytvořit vlastní kampaň.

Vyloučené weby

Zobrazování v Obsahové a Vyhledávací síti máte možnost zcela vypnout nebo nastavit vyloučením konkrétních webů.

Vyloučená umístění

Kopírování nastavení kampaně

Vedle možnosti Uložit nastavení, můžete využít variantu Uložit a kopírovat nastavení. Tato varianta vám pomůže přenést nastavené hodnoty (regionální cílení, časové plánování, atd.) i do jiných kampaní snadno a rychle.

Kopírovat nastavení kampaně