Vylučující slova Vyhledávání

Vylučující slova

Reklama se zobrazí vždy, když dotaz uživatele obsahuje některé z klíčových slov kampaně. Vylučující slova pak slouží k zamezení zobrazování inzerátu na nežádoucí dotazy, které jsou v kombinaci s klíčovými slovy.

Vylučující slova je možné nastavit v inzerentském rozhraní pro kampaň (vylučující slova jsou platná pro všechny sestavy v kampani) i jednotlivé sestavy.

Příklad: Prodej kontaktních čoček

Klíčové slovo
čočky
Vylučující slova

-recept
-fazole
-roztok

Nezobrazí se na

čočka recept
čočka a fazole
roztok na čočky

Zobrazí se na

kontaktní čočka
měsíční čočky
prodej čoček

Vylučujícími slovy je rovněž možné docílit snížení skutečné ceny za proklik a přesnějšího zacílení vaší kampaně na potencionálního zákazníka.

Shody vylučujících slov

Podobně jako u klíčových slov existují v případě vylučujících slov shody, kterými máte možnost přesněji kontrolovat nezobrazování vaší reklamy na nežádoucí slovní spojení.

Hlavní rozdíl mezi shodami je v jejich ohýbání a zachování přesného znění. Společnou vlastností je pouze neodstraňování diakritiky vylučujícího slova. Proto doporučujeme do systému zadávat vylučující slova s diakritikou i bez diakritiky.

–Volná shoda

Při porovnávání s dotazem se vylučující slovo ohýbá, neodstraňuje se jeho diakritika a nehledí se na pořadí slov→ Reklama se nezobrazí na dotaz obsahující dané vylučující slovo v libovolném tvaru a sledu slov.

Pozor – pokud vyloučíte např. klíčové slovo ve volné shodě – podlaha. Inzerát se nezobrazí ani na kombinaci kw např. dřevěná podlaha. Pokud ale vyloučíte již konkrétní dotaz ve volné shodě, např: pryžové podlahy – Váš inzerát se na další typy podlah vydává bez omezení.
Vylučující slovo

–rychlý prodej

Nezobrazí se na

prodej rychlý vůz
rychlé vozy na prodej

Zobrazí se na

prodám vůz Škoda
koupě vozu rychle

–“Frázová shoda“

Při porovnávání s dotazem se vylučující slovo neohýbá, neodstraňuje se jeho diakritika, zachovává se pořadí slov a může být rozšířeno zleva i zprava → Reklama se nezobrazí na dotaz obsahující dané vylučující slovo v přesném znění, které je případně rozšířeno o další slova po levé a pravé straně.

Vylučující slovo

–“rychlý prodej“

Nezobrazí se na

rychlý prodej vozů
odvoz a rychlý prodej

Zobrazí se na

prodej rychlých vozů
rychlý odvoz a prodej

–[Přesná shoda]

Při porovnávání s dotazem se vylučující slovo neohýbá, neodstraňuje se jeho diakritika, zachovává se pořadí slov a nesmí být rozšířeno zleva i zprava → Reklama se nezobrazí pouze na dotaz odpovídající přesnému znění daného vylučujícího slova.

Vylučující slovo

–[rychlý prodej]

Nezobrazí se na

rychlý prodej

Zobrazí se na

rychlý prodej vozů
odvoz a rychlý prodej