Klíčová slova Vyhledávání

Klíčová slova

Reklama Sklik se zobrazuje na základě klíčových slov, která si inzerent sám stanoví. Klíčové slovo je textový řetězec tvořený jedním nebo více slovy. Význam klíčových slov musí dle pravidel inzerování souviset s inzercí, textem inzerátu a obsahem cílové stránky.

Příklad klíčových slov: Prodej a servis aut Praha

Jednoslovná (obecnější)

autobazar
autosalón
autoservis
automechanik

Dvouslovná

prodej aut
ojeté vozy
autoservis Praha
automobily Škoda

Víceslovná (konkrétnější)

ojeté vozy na prodej
prodej automobilů Škoda
výměna brzdových destiček
autorizovaný servis vozů Praha

V systému Sklik existují zablokovaná klíčová slova, na která není možné inzerovat. Důvodem může být přílišná obecnost (např. „cz“), nevhodnost (např. vulgarismy) nebo registrovaná obchodní známka.

Volba klíčových slov

Výběr klíčových slov je nutné přizpůsobit reklamní síti. Ve Vyhledávací síti se Sklik zobrazuje na konkrétní klíčové slovo, které odpovídá dotazu uživatele. V Obsahové síti se reklama spouští na základě tematického zaměření všech klíčových slov v sestavě.

Vyhledávací síť

Vybírejte úzce související klíčová slova podle toho, jak vaši nabídku uživatelé aktivně hledají nebo by hledat mohli. Roli hraje také obecnost klíčových slov, kdy na příliš obecná klíčová slova inzeruje větší počet inzerentů, nežli na konkrétněji zaměřená slovní spojení.

Pokud využijete konkrétnější klíčová slova v kombinaci se shodami klíčových slov, můžete docílit snížení finančních nákladůpřesnějšího zacílení vaší kampaně na potencionálního zákazníka. Budou-li klíčová slova naopak příliš obecná nebo nesouvisející, může dojít z důvodu nezájmu ze strany oslovených uživatelů k jejich zneaktivnění. Pokud je klíčové slovo neaktivní, inzeráty se ve Vyhledávací síti nezobrazují. K jejich zobrazování dochází pouze v Obsahové síti na základě tematického zařazení sestavy.

Obsahová síť

Jedním z možných typů cílení v Obsahové síti je cílení pomocí klíčových slov.

V případě, že se pro tento typ cílení rozhodnete, doporučujeme, aby sestava obsahovala optimálně 5 až 10, nikdy ne však více jak 20 klíčových slov. Tato klíčová slova by měla být volena podle toho, kde chcete svou reklamu tematicky zobrazovat, respektive jaké obecenstvo máte zájem oslovit.

Pro vyhodnocení tematického zařazení sestavy jsou nejvhodnější jednoslovné výrazy – základní tvary podstatných jmen a sloves. Při větším počtu klíčových slov a slovních spojení se nemusí reklama v Obsahové síti zobrazovat z důvodu tříštění tématu.

Pro snadné vyhledání a výběr klíčových slov doporučujeme použít nástroj Návrh klíčových slov. Ve vašem účtu jej naleznete pod záložkou Nástroje.

Shody klíčových slov

Klíčová slova je možné pro lepší zacílení vaší kampaně ve Vyhledávací síti zadávat v takzvaných shodách klíčových slov. Při inzerci v obsahové síti se shody klíčových slov nerozlišují.

Volná shoda

  • Inzerát se zobrazí vždy, když uživatel zadá dotaz obsahující klíčové slovo.
  • Při porovnávání s dotazem, se klíčové slovo skloňuje, časuje a nebere se v potaz diakritika.
  • V případě dotazu nezáleží na pořadí slov víceslovného klíčového slova, ale na jejich výskytu v dotazu.
Klíčové slovo
laciný míč
Zobrazí se na
laciny mic
laciné míče
laciný fotbalový míč
Nezobrazí se na
míč lacině
laciné míčky
fotbalový míč

„Frázová shoda“

    Od 12. listopadu měníme fungování frázové shody. Frázová shoda nadále vyžaduje, aby klíčové slovo nacházelo v uživatelském dotazu celé a všechna slova byla ve stejném tvaru (pádu). Nově frázová shoda nebude vyžadovat shodu v diakritice.
    Klíčové slovo
    „Plastové bazény“
    Zobrazí se na
    plastove bazeny
    levne plastove bazeny
    Nezobrazí se na
    plastový bazén
    plastové levné bazény
    bazény
    pvc bazény
    Klíčové slovo
    Plastove bazeny
    Zobrazí se na
    plastové bazény
    Nezobrazí se na
    plastovy bazen
Inzerentům, kteří u frázové shody varianty klíčových slov bez diakritiky nezadávali, nově u frázové shody rozšíříme zásah a pomůžeme tak oslovit více relevantních zákazníků (v řádu jednotek procent).
Co když má slovo bez diakritiky jiný význam?
Nad inzercí máte plnou kontrolu a můžete si nežádoucí spojení vyloučit pomocí vylučujících klíčových slov. Chování vylučující frázové shody zůstává a nežádoucí spojení je možné vyřešit vyloučením jednoho slova.
  • Zadané klíčové slovo musí být ohraničeno uvozovkami.
  • Při porovnávání s dotazem se klíčové slovo neskloňuje, nečasuje a neodstraňuje se mu diakritika.
  • Dotaz může být rozšířen zleva i zprava, klíčové slovo obsažené v dotazu však musí být v přesném znění.
  • [Přesná shoda]

    • Zadané klíčové slovo musí být ohraničeno hranatými závorkami.
    • Při porovnávání s dotazem se klíčové slovo neskloňuje, nečasuje a neodstraňuje se mu diakritika.
    • Dotaz musí být v přesném znění klíčového slova, aby došlo k zobrazení inzerátu.
    Klíčové slovo

    [Praha]
    [artézké vrty]
    [míč na fotbal]
    Zobrazí se na

    Praha
    artézké vrty
    míč na fotbal

    Nezobrazí se na

    ubytování Praha
    artezke vrty
    koupím míč na fotbal

    V inzerentském rozhraní je možné nastavit vylučující slova. Bude-li dotaz uživatele obsahovat některé z vylučujících slov, inzerát se na něj nezobrazí.

    Používání diakritiky

    V případě, že je uživatelský dotaz zadán bez diakritiky, systém ji podle slovníku automaticky doplní. Pokud tedy klíčové slovo ve volné shodě obsahuje diakritiku, inzerát se zobrazí i na dotaz bez diakritiky.

    Klíčové slovo

    kočka

    Dotaz uživatele

    kocka
    kočka

    Zobrazí / Nezobrazí

    zobrazí se
    zobrazí se

    Bude-li váš účet / kampaň / sestava obsahovat variantu klíčového slova s i bez diakritiky, zobrazí se inzerát na úspěšnější z nich a následně se mu připíší statistiky. Mohou se tak stát méně přehlednými, a proto doporučujeme zadávat klíčová slova ve volné shodě pouze s diakritikou.

    U klíčového slova ve frázové nebo přesné shodě s diakritikou se na dotaz bez diakritiky reklama nezobrazí, je tedy vhodné používat obě varianty.

      Rozšířená volná shoda

          Aktuálně je test rozšířené volné shody pozastavený. V této chvíli se klíčová slova ve volné shodě vydávají tak, jak standardně volná shoda funguje.
      • Díky rozšířenému slovníku systém pozná slova se stejným významem a v případě, že je přesvědčený o tom, že se význam shoduje nebo je význam velmi úzce spjatý, může slova ve volné shodě vydat i na slova související, dokonce i  jiným slovním základem. Takové dotazy vidíte v přehledu vyhledávacích dotazů a můžete si je vyloučit běžným způsobem.

      Modifikovaná volná shoda

      • Po přidání znaménka + na začátek slov u volné shody vzniká Modifikovaná volná shoda. Sklik se bude u takového slova držet původního chování volné shody
      • Inzerát se zobrazí vždy, když uživatel zadá dotaz obsahující klíčové slovo.
      • Při porovnávání s dotazem, se klíčové slovo skloňuje, časuje a nebere se v potaz diakritika.
      • Nezaměňuje za příbuzná slova.
      • V případě dotazu nezáleží na pořadí slov víceslovného klíčového slova, ale na jejich výskytu v dotazu.
      Klíčové slovo

      +počítačový stůl
      +počítačový +stůl

      Zobrazí se na

      počítačový stolek
      počítačové stoly

      Nezobrazí se na

      pc stůl
      pc stolek

      Znaménko + je třeba přidat ke každému slovu z klíčového slova.