Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Klíčová slova Vyhledávání

Klíčová slova

Reklama Sklik se zobrazuje na základě klíčových slov, která si inzerent sám stanoví. Klíčové slovo je textový řetězec tvořený jedním nebo více slovy. Význam klíčových slov musí dle pravidel inzerování souviset s inzercí, textem inzerátu a obsahem cílové stránky.

Příklad klíčových slov: Prodej a servis aut Praha

Jednoslovná (obecnější)

autobazar
autosalón
autoservis
automechanik

Dvouslovná

prodej aut
ojeté vozy
autoservis Praha
automobily Škoda

Víceslovná (konkrétnější)

ojeté vozy na prodej
prodej automobilů Škoda
výměna brzdových destiček
autorizovaný servis vozů Praha

V systému Sklik existují zablokovaná klíčová slova, na která není možné inzerovat. Důvodem může být přílišná obecnost (např. „cz“), nevhodnost (např. vulgarismy) nebo registrovaná obchodní známka.

Volba klíčových slov

Výběr klíčových slov je nutné přizpůsobit reklamní síti. Ve Vyhledávací síti se Sklik zobrazuje na konkrétní klíčové slovo, které odpovídá dotazu uživatele. V Obsahové síti se reklama spouští na základě tematického zaměření všech klíčových slov v sestavě.

Vyhledávací síť

Vybírejte úzce související klíčová slova podle toho, jak vaši nabídku uživatelé aktivně hledají nebo by hledat mohli. Roli hraje také obecnost klíčových slov, kdy na příliš obecná klíčová slova inzeruje větší počet inzerentů, nežli na konkrétněji zaměřená slovní spojení.

Pokud využijete konkrétnější klíčová slova v kombinaci se shodami klíčových slov, můžete docílit snížení finančních nákladůpřesnějšího zacílení vaší kampaně na potencionálního zákazníka. Budou-li klíčová slova naopak příliš obecná nebo nesouvisející, může dojít z důvodu nezájmu ze strany oslovených uživatelů k jejich dalšímu nezobrazování.

Obsahová síť

Jedním z možných typů cílení v Obsahové síti je cílení pomocí klíčových slov.

V případě, že se pro tento typ cílení rozhodnete, doporučujeme, aby sestava obsahovala optimálně 5 až 10, nikdy ne však více jak 20 klíčových slov. Tato klíčová slova by měla být volena podle toho, kde chcete svou reklamu tematicky zobrazovat, respektive jaké obecenstvo máte zájem oslovit.

Pro vyhodnocení tematického zařazení sestavy jsou nejvhodnější jednoslovné výrazy – základní tvary podstatných jmen a sloves. Při větším počtu klíčových slov a slovních spojení se nemusí reklama v Obsahové síti zobrazovat z důvodu tříštění tématu.

Pro snadné vyhledání a výběr klíčových slov doporučujeme použít nástroj Návrh klíčových slov. Ve vašem účtu jej naleznete pod záložkou Nástroje.

Shody klíčových slov

Klíčová slova je možné pro lepší zacílení vaší kampaně ve Vyhledávací síti zadávat v takzvaných shodách klíčových slov. Při inzerci v obsahové síti se shody klíčových slov nerozlišují.

Volná shoda

  • Inzerát se zobrazí vždy, když uživatel zadá dotaz obsahující klíčové slovo.
  • Při porovnávání s dotazem, se klíčové slovo skloňuje, časuje a nebere se v potaz diakritika.
  • V případě dotazu nezáleží na pořadí slov víceslovného klíčového slova, ale na jejich výskytu v dotazu.
Klíčové slovo

laciný míč

Zobrazí se na

laciny mic
laciné míče
laciný fotbalový míč

Nezobrazí se na

míč lacině
laciné míčky
fotbalový míč

„Frázová shoda“

  • Frázová shoda vyžaduje, aby se klíčové slovo nacházelo v uživatelském dotazu celé a všechna slova byla ve stejném tvaru (pádu).
  • Frázová shoda nevyžaduje shodu v diakritice.
    Klíčové slovo

    „Plastové bazény“

    Zobrazí se na

    plastove bazeny
    levne plastove bazeny

    Nezobrazí se na

    plastový bazén
    plastové levné bazény
    bazény
    pvc bazény

    Klíčové slovo

    Plastove bazeny

    Zobrazí se na

    plastové bazény

    Nezobrazí se na

    plastovy bazen

Co když má slovo bez diakritiky jiný význam?
Nad inzercí máte plnou kontrolu a můžete si nežádoucí spojení vyloučit pomocí vylučujících klíčových slov. Chování vylučující frázové shody zůstává a nežádoucí spojení je možné vyřešit vyloučením jednoho slova.
  • Zadané klíčové slovo musí být ohraničeno uvozovkami.
  • Při porovnávání s dotazem se klíčové slovo neskloňuje a nečasuje.
  • Dotaz může být rozšířen zleva i zprava, klíčové slovo obsažené v dotazu však musí být v přesném znění.

[Přesná shoda]

  • Zadané klíčové slovo musí být ohraničeno hranatými závorkami.
  • Při porovnávání s dotazem se klíčové slovo neskloňuje a nečasuje, ale v případě, že klíčové slovo obsahuje dvě a více slov, odstraňuje se mu diakritika.
  • Dotaz musí být v přesném znění klíčového slova, aby došlo k zobrazení inzerátu.
    Klíčové slovo

    [Praha]
    [artézké vrty]
    [míč na fotbal]
    [punčocháče]
    Zobrazí se na

    Praha
    artezke vrty
    mic na fotbal
    punčocháče

    Nezobrazí se na

    ubytování Praha
    artezký vrt
    koupím míč na fotbal
    puncochace

Jestliže mají slova bez diakritiky jiný význam, můžete takové nežádoucí spojení vyloučit pomocí vylučujících klíčových slov. Ve vylučující shodě je diakritika brána v potaz vždy.

Používání diakritiky

V případě, že je uživatelský dotaz zadán bez diakritiky, systém ji podle slovníku automaticky doplní.
Pokud klíčová slova v jakékoliv shodě obsahují diakritiku, inzerát se zobrazí i na dotaz bez ní.

Jedinou výjimku tvoří jednoslovné klíčové slovo v přesné shodě, u kterého je diakritika zohledněna.

U jednoslovného klíčového slova v přesné shodě s diakritikou se na dotaz bez diakritiky reklama nezobrazí, je tedy vhodné používat obě varianty.

    Rozšířená volná shoda

        Aktuálně je test rozšířené volné shody pozastavený. V této chvíli se klíčová slova ve volné shodě vydávají tak, jak standardně volná shoda funguje.
    • Díky rozšířenému slovníku systém pozná slova se stejným významem a v případě, že je přesvědčený o tom, že se význam shoduje nebo je význam velmi úzce spjatý, může slova ve volné shodě vydat i na slova související, dokonce i  jiným slovním základem. Takové dotazy vidíte v přehledu vyhledávacích dotazů a můžete si je vyloučit běžným způsobem.

    Modifikovaná volná shoda

    • Po přidání znaménka + na začátek slov u volné shody vzniká Modifikovaná volná shoda. Sklik se bude u takového slova držet původního chování volné shody
    • Inzerát se zobrazí vždy, když uživatel zadá dotaz obsahující klíčové slovo.
    • Při porovnávání s dotazem, se klíčové slovo skloňuje, časuje a nebere se v potaz diakritika.
    • Nezaměňuje za příbuzná slova.
    • V případě dotazu nezáleží na pořadí slov víceslovného klíčového slova, ale na jejich výskytu v dotazu.
    Klíčové slovo

    +počítačový stůl
    +počítačový +stůl

    Zobrazí se na

    počítačový stolek
    počítačové stoly

    Nezobrazí se na

    pc stůl
    pc stolek

    Znaménko + je třeba přidat ke každému slovu z klíčového slova.