Dynamický retargeting Vyhledávání

Dynamický retargeting

Každý e-shop, který má registraci na Zboží.cz, může oslovit své zákazníky pomocí dynamického retargetingu.

Dynamický retargeting (DRTG) zobrazuje návštěvníkům vašeho e-shopu zboží, které si u vás prohlíželi, a to včetně obrázku a aktuální ceny. Díky propojení s feedem Zboží.cz není třeba zadávat žádné retargetingové podmínky ani upravovat retargetingový kód. Systém pozná sám, co si uživatel prohlížel. Nemusíte zadávat inzeráty ani nahrávat bannery. Sklik je za vás z feedu vytvoří sám.

drtg

DRTG se v tuto chvíli zobrazuje na většině webů obsahové sítě Skliku a během příštích týdnů již bude pokryta celá. Na vybraných webech se může DRTG zobrazit i v čistě textové formě např. pod článkem na Novinky.cz nebo Sport.cz.

Díky spojení s vaším feedem jsou nabídky vždy aktuální. Aktuálnost je dána četností aktualizace XML feedu do Zboží.cz, která se nastavuje v jeho administraci.

Nastavení DRTG



  1. Nejprve propojte váš účet v Skliku s vaším účtem ve Zboží.cz. V záložce Nástroje, klikněte na Propojení se Zboží.cz a zadejte přihlašovací údaje, jako když se do Zboží.cz přihlašujete. Pokud již využíváte Produktové inzeráty, toto propojení dělat nemusíte, je již aktivní.
  2. Po propojení se v záložce Retargeting automaticky vytvoří retargetingový seznam DRTG – návštěvníci produktů s názvem provozovny. V případě, že máte provozoven více, vytvoříte se více DRTG seznamů. Výchozí doba platnosti je 7 dní. Tato doba znamená, jak dlouho po opuštění obchodu budete uživatele oslovovat. Můžete ji změnit. Mějte však na vědomí, že příliš dlouhá doba může snižovat efektivitu kampaně a uživatele obtěžovat.
  3. DRTG seznam můžete vložit do stávající kampaně a sestavy. Z důvodu přehlednosti však doporučujeme vytvořit kampaň novou. V takovém případě klikněte na +Vytvořit kampaň a zvolte typ Produktová. Nyní zadejte název nové kampaně, zvolte denní rozpočet a hlavně vyberete Síť – obsahová – dynamický retargeting.
  4. Sestavě v této kampani přiřaďte v záložce Retargeting DRTG seznam totožným způsobem, jakým přiřazujete běžné retargetingové seznamy.
  5. Abyste nezobrazovali nabídky stávajícím zákazníkům, nezapomeňte v sestavě toto publikum vyloučit. Toto uděláte totožným způsobem jako u běžného retargetingu – na úrovni sestavy (nebo kampaně) vylučte zobrazení uživatelům v seznamu, kteří provedli objednávku. Seznam s DRTG nedávejte do retargetingové kombinace, toto nebude fungovat.
Pokud nedochází ke správnému párování položek z důvodu variant nabídek či znakům ? nebo # v URL nabídky, doporučujeme využít párování přes ITEM ID. Využijte pokročilé nastavení retargetingového kódu.

Logo pro dynamický retargeting

DRTG inzeráty zobrazují logo vašeho e-shopu. Při registraci každého eshopu na Zboží.cz administrátoři propojují eshop s profilem na Firmy.cz, není třeba žádného dalšího nastavení. Pro zobrazení inzerce si však ověřte, že máte logo nahrané. Pokud ho ještě nahrané nemáte, tak se vám nebude DRTG zobrazovat. Logo doporučujeme nahrát v maximální kvalitě, kterou momentálně systém umožňuje.

Formát loga:

  • obrázkové, typografické či kombinované
  • formát PNG o přesném rozměru 200x100px</>
  • pokud logo nepokrývá celý formát, je nutné použití průhledného pozadí
  • nelze vkládat loga, která porušují autorská práva
  • nelze vkládat koláže či fotografie
  • nelze vkládat loga obsahující informace nebo prvky, které nejsou součástí loga inzerenta dle prezentace na webových stránkách, např. slevy, akce, doprava zdarma, atd.

Doporučení pro vaše kampaně

Z výsledků DRTG kampaní inzerentů, se kterými jsme testovali, vyplynulo, že se vyplatí rozdělit DRTG kampaně do více sestav dle časové platnosti. Např. 0 až 3 dny, 4 až 7 dní, 8 až 14 dní. Reklamní sestava s prvně jmenovaným seznamem bývá z pohledu konverzí nejefektivnější, proto doporučujeme, abyste ji pro maximalizaci zásahu nastavili nejvyšší cenovou nabídku. Poslední jmenovaný seznam objednávky také přináší, nicméně jeho efektivita není tak vysoká. Proto je lepší mu nastavit nižší cenovou nabídku.

V tuto chvíli není možné DRTG seznamy vkládat do retargetingových kombinací, proto je třeba vytvořit více sestav, do všech vložit DRTG seznam a následně na úrovni sestavy vyloučit návštěvníky o dané platnosti. Např. u seznamu 0 až 3 vyloučíte kromě těch, kteří nákup dokončili, i uživatele z retargetingové kombinace 14 dní bez prvních 3 dní.

Sklik prozatím neumí upozornit na omezený rozpočet kampaně v obsahové síti. Ověřte čas od času, zda denní investice DRTG kampaně nenaráží na denní limit. V případě, že ano a kampaň je efektivní, rozpočet navyšte a získejte tak ještě více zákazníků.
Aby uměl DRTG v Skliku poznat, které produkty si návštěvník na webu prohlížel, je třeba kromě nasazeného běžného retargetingového kódu zajistit, aby prohlížené URL nabídek odpovídaly URL nabídek, které máte zadané ve feedu.

  • Sklik si poradí s měřicími UTM parametry (a ve výdeji použije ty, které máte zadané v autotaggingu) i jinými parametry za znakem ? a takové produkty spáruje.
  • V případě, že vaše webové řešení používá pro zobrazení konkrétní nabídky parametrů za znakem ?, DRTG fungovat nebude. Takové webové řešení je dnes ale výjimečné.
Vyvarujte se použití jediného DRTG seznamu s dlouhou platností (např. 30 dní) bez segmentace nebo nastaveným vysokým maximálním cenám za proklik vůči nízkým denním rozpočtům kampaně (např. CPCmax 15 Kč vs. denní rozpočet kampaně 150 Kč). Nebude to efektivní.