FAQ kampaně Zboží.cz
- Co se zobrazuje v sestavě “Všechny produkty”?
- Když mám UTM parametry ve feedu, jak se bude chovat tagování kampaně DRTG?
- Když si vyberu, že budu nastavovat CPC z Skliku, mohu po nějaké době rozhodnutí změnit a nastavovat CPC z feedu?
- Jak mohu zjistit statistiky na jednotlivé položky v ZI?
- Můžu inzerovat pouze na Zboží.cz anebo pouze prostřednictvím Zboží inzerátů?/a>/li>
- Zobrazují se i položky, které nejsou skladem?
- Je lepší biddovat přes Sklik nebo přes feed?
- Jaký je rozdíl mezi Zboží.cz a Zboží inzeráty?
- UTM se musí nastavit ve feedu, nebo v Skliku?
- Pokud bychom nastavovali CPC přes Sklik a měli zapnuté automatické tagování, je nutné mít stále na webu konverzní kód ze Zboži.cz?
- Lze získat podrobné statistiky lépe než v CSV?
1. Co se zobrazuje v sestavě “Všechny produkty”?
Sestava Všechny produkty, resp. v ní obsažená produktová skupina Všechny produkty, obsahuje statistiky za všechny nabídky z feedu. Skupina je vytvořena automaticky po propojení statistik Zboží.cz do Skliku. S ní máte jistotu, že ve vašich skupinách nikdy na žádnou nabídku nezapomenete a nepřipravíte se tak o konverze.
2. Když mám UTM parametry ve feedu, jak se bude chovat tagování kampaně DRTG?
Pokud máte v Skliku zapnuté automatické tagování, budou produktové kampaně dynamického retargetingu (DRTG) a dynamického banneru (DB) tagovány automaticky dle nastavení v Skliku. Hodnoty UTM parametrů z XML feedu jsou v tomto případě přepsány. U vypnutého automatického tagování jsou hodnoty UTM přebírány z XML feedu za předpokladu, že je URL obsahují.
3. Když si vyberu, že budu nastavovat CPC z Skliku, mohu po nějaké době rozhodnutí změnit a nastavovat CPC z feedu?
Ano. Nastavení lze kdykoliv změnit. V nastavení dané kampaně Zboží.cz je Nastavení Max. CPC.
4. Jak mohu zjistit statistiky na jednotlivé položky v ZI?
Pomocí dynamických proměnných v UTM parametrech pro Google Analytics – doporučujeme informace v nápovědě Zboží nebo v nápovědě Sklik.
5. Můžu inzerovat pouze na Zboží.cz anebo pouze prostřednictvím Zboží inzerátů?
Součástí kampaně Zboží.cz je Produktová inzerce Seznam.cz. Tzn. nelze inzerovat pouze na Zboží.cz a nemít Produktovou inzerci a naopak. Samotné Zboží inzeráty (ZI) vypnout nelze. Jedná se o plnohodnotnou reklamní plochu inzerce Zboží.cz s významným výkonem. Cenové nabídky speciálně pro ZI lze v případě potřeby upravovat pomocí multiplikátorů, případně je možné mít kampaň, která se bude využívat výhradně pro vyhledávání (multiplikátor s nastavením Produktového detailu –100 %) Je však třeba mít ještě kampaň Zboží.cz, která bude sloužit k výdeji inzerce v Produktovém detailu.
6. Zobrazují se i položky, které nejsou skladem?
Ano funguje stejně. Nelze pomocí tagu VISIBILITY určit, co se bude zobrazovat na doméně Zboží.cz a co ve Zboží inzerátech.
7. Je lepší biddovat přes Sklik nebo přes Zboží?
Pokud máte biddingový nástroj, nebo využíváte nástroj 3. strany, obecně doporučujeme zachovat biddování skrze XML feed. Pokud vzhledem k počtu nabídek biddingový nástroj nevyužíváte, můžete nastavovat nabídky skrze Sklik, kde můžete využít k optimalizaci funkci Automatická pravidla. Více info k biddování skrze Sklik naleznete v nápovědě Sklik.
8. Jaký je rozdíl mezi Zboží.cz a Zboží inzeráty?
V obojím případě se jedná o produktovou inzerci na Seznam.cz. Rozdíl je v umístění jednotlivých nabídek e-shopů. Zboží inzeráty se zobrazují ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz, Obrázcích a na Sbazaru. Zboží.cz je samostatná doména, která slouží jako cenový rádce, kde najdete produkty z tisíců e-shopů, u kterých můžete porovnat jejich ceny, recenze, skladovou dostupnost apod.
9. UTM se musí nastavit ve feedu nebo v Skliku?
Záleží na tom, jakým způsobem nastavujete CPC. V případě, že vše nastavujete z administrace Zboží.cz, nebo XML feedu, je nutné si doplnit UTM parametry do URL položky ve feedu. Pokud využijete nastavení kampaně z Skliku, můžete využít automatické tagování.
10. Pokud bychom nastavovali CPC přes Sklik a měli zapnuté automatické tagování, je nutné mít stále na webu konverzní kód ze Zboži.cz?
Ano, je nutné mít nastavený konverzní kód i s identifikátorem provozovny Zboží.cz. Stejně tak je nastavený konverzní kód pro Zboží.cz nutný pro správné zaznamenání počtu konverzí a hodnoty konverzí v Skliku.
11. Lze získat podrobné statistiky lépe než v CSV?
Další možností, kde si lze stáhnout informace týkající se výkonu kampaně, je API, které je dostupné v případně aktivovaného Standardního měření – výkon kampaně dle segmentů, značek, kategorií i dle jednotlivých nabídek. Záleží, jak detailní informace potřebujete.