Produktová inzerce na Seznamu prostřednictvím Skliku
- Co získáte s bidingem na Zboží.cz přes produktové skupiny?
- Jaký je postup pro nastavení kampaně Zboží.cz v Skliku?
- Jak kampaň Zboží.cz vyhodnocovat a optimalizovat?
- Co je dobré vědět?
- K čemu je nadále nutná administrace Zboží.cz?
- Import do kampaně Zboží.cz
Inzerovat na Zboží.cz, v nabídkách Zboží.cz ve vyhledávání na Seznam.cz, Sbazaru a Seznam.cz Obrázky můžete i prostřednictvím produktových skupin ve svém účtu v Skliku. K tomu je třeba přenést řízení inzerce do Skliku.
Propojení Skliku se Zboží.cz může učinit pouze uživatel přihlášený v účtu, nebo uživatel převtělený s právem Administrátor účtu.
Co získáte s bidingem na Zboží.cz přes produktové skupiny?
- Možnost nastavovat max. CPC ve známém prostředí Skliku a možnost svěřit inzerci na Zboží.cz svému PPC specialistovi v rámci správy všech vašich kampaní.
- Možnost využívat automatická pravidla Skliku pro sestavy s produktovými skupinami.
- Možnost strukturovat skupiny podrobněji než přes administraci Zboží.cz – např. pomocí vlastních štítků, výrobce nebo kombinaci více parametrů zároveň.
Nastavení cen za proklik pomocí Skliku je vhodná pro všechny inzerenty, kteří by rádi naplno využili potenciálu Zboží.cz k maximalizaci objednávek a kterým se dnes nevyplatí investice do nástrojů využívaných pro nastavování max. CPC přes feed.
Jaký je postup pro nastavení kampaně Zboží.cz v Skliku?
Propojte účet Skliku a Zboží.cz prostřednictvím rozhraní Skliku, pokud jej ještě nemáte (pokud v účtu Skliku používáte dynamický retargeting propojení již máte). Jak na to, se dočtete v nápovědě.
V případě, že ještě nemáte přesunuté řízení inzerce Zboží.cz do Skliku, je tak třeba učinit v administraci Zboží.cz. Možnost najdete na přehledové stránce nebo v menu Nastavení aukce na jednotlivé položky.
V rozhraní Skliku pak v nastavení kampaně Zboží.cz Nastavení Max. CPC zvolte možnost z Skliku.
Sestavy a skupiny je možné v Skliku nastavit i před přesunutím řízení inzerce a připravit si tak strukturu kampaně ještě před jejím spuštěním.
Inzerce kampaně Zboží.cz je po přesunutí řízení inzerce hrazena z Peněženky přidružené k účtu Skliku.
V den přesunu řízení inzerce do Skliku se denní rozpočet Zboží kampaně akceptuje dle nastavené výše rozpočtu a zbývající částky ve Zboží (do půlnoci).
Přístupové role do účtu Skliku a Zboží.cz zůstávají oddělené. Nastavení aukce na Zboží.cz přes Sklik neuděluje automaticky přístupy uživatelům s přístupem do administrace Zboží.cz i do Skliku a naopak.
Úroveň propojení Skliku a Zboží.cz | Kdy je vhodné nastavit? | Jak to nastavím? |
1. Propojení účtu Skliku a účtu Zboží.cz | Když chcete nastavit dynamický banner nebo dynamický retargeting. | V Skliku v menu Nástroje, volba Propojení se Zboží.cz |
2. Propojení statistik provozovny Zboží.cz do účtu Skliku | Od 11.10.2024 již není možné nastavit samostatně. Využijte možnost přesunu řízení inzerce Zboží.cz do Skliku (vizte úroveň 4) | |
3. Nastavení cen za proklik pomocí produktových skupin Skliku | Od 26.9.2024 již není možné nastavit samostatně. Využijte možnost přesunu řízení inzerce Zboží.cz do Skliku (vizte úroveň 4) | |
4. Řízení inzerce Zboží.cz v Skliku | Když chcete mít přehled o výkonu vaší inzerce na Seznamu na jedno místě, chcete na Zboží.cz a v nabídkách Zboží.cz ve vyhledávání na Seznam.cz nastavovat max. CPC prostřednictvím produktových skupin Skliku nebo pokud chcete čerpat jiných výhod řízení inzerce na Zboží.cz z Skliku a nadále nastavovat max. CPC přes feed. | V administraci Zboží.cz, v menu Nastavení aukce na jednotlivé položky, volba Přesunout řízení inzerce do Skliku. Aby byla volba aktivní, je nutné, aby byl účet Zboží.cz propojený s účtem Skliku (úroveň 1). |
Jak kampaň Zboží.cz vyhodnocovat a optimalizovat?
Stejně jako pracujete s jinými kampaněmi v Skliku:
- Upravujte nastavené max. CPC podle dosahovaného výkonu
- Vyčleňte nejhledanější sortiment nebo skupinu nabídek do podrobnějších sestav nebo produktových skupin a nastavte jim odpovídající max. CPC
- Inzerci si můžete rozdělit do více kampaní Zboží.cz segmentovaných např. dle kategorie zboží, výrobce nebo typu aukce (pouze po přesunutí řízení inzerce)
- Nastavte si pro sestavy automatická pravidla
- Upravte % výše nabídek dle zařízení, umístění produktové inzerce (Seznam.cz, Zboží.cz) nebo podle typu aukce (detail produktu TOP, hledání a nabídky od nejlevnějšího)
- Pokud si založíte více kampaní Zboží.cz, např. s cílem, aby se jedna vydávala pouze pro detail produktu a druhá pro vyhledávání, je třeba postupovat takto:
- U kampaně, která se má vydávat pouze ve vyhledávání, v nastavení zadejte v Úpravě nabídek podle typu aukce na Zboží.cz úpravu nabídky pro Produkt – doporučené hodnotu –100 %.
- U kampaně, která se má vydávat pouze v detailu produktu, v nastavení zadejte v Úpravě nabídek podle typu aukce na Zboží.cz úpravu nabídky pro Vyhledávání hodnotu –100 %.
- Žádná ze sestav nebo produktových skupin nesmí mít nastavenou nižší max. CPC než je ceníková (až 3,60 Kč). V opačném případě se nabídka bude moci vydat za ceníkovou cenu z jiné kampaně.
Data v tomto rozpadu najdete ve statistických reportech v rozhraní Skliku s tímto nastavením:
- Typ přehledu: Kampaně
- Výběr sloupců: Typ aukce na Zboží.cz nebo Umístění produktové inzerce
- Data v tomto rozpadu jsou k dispozici pro období nejdříve od 1.8.2023
Co je dobré vědět?
Omezení pro kampaně Zboží.cz, které nemají přesunuté řízení inzerce do Skliku:
- Změna stavu u kampaní Zboží.cz a jejích sestav nebo produktových skupin neovlivňuje výdej reklamy tak jako v ostatních typech kampaní v Skliku.
- Pokud má Nastavení Max. CPC hodnotu z feedu nebo ze Zboží.cz, změna stavu kampaně, sestavy, ani produktové skupiny nemá na výdej reklamy vliv, protože se použije hodnota Max. CPC uvedená v XML feedu, nebo v administraci Zboží.cz.
- Pokud má kampaň Nastavení Max. CPC z Skliku, pak se v případě pozastavení nebo smazání reklama z této kampaně nadále vydává a použije se hodnota Max. CPC z ceníku Zboží.cz.
- V kampani Zboží.cz nejsou vidět data za aktuální den. Data za včerejší den se připisují v ranních hodinách. Správnost dat za předchozí den obecně možno ověřit přes API metodu stats.status.
- Do sestav a skupin v kampani Zboží.cz se načítají pouze data za inzerci, která běží v době, kdy je na Zboží.cz nastaven biding přes produktové skupiny Skliku. Výkon inzerce, která se řídí cenou za proklik z feedu, nebo z administrace Zboží, se v Skliku načítá pouze do statistik na úrovni kampaně Zboží.cz.
- V účtu Skliku se může nacházet pouze 1 kampaň typu Zboží.cz pro jednu provozovnu Zboží.cz.
- Denní rozpočet u kampaně typu Zboží.cz je pouze informační přepočet týdenního nebo měsíčního finančního limitu provozovny na Zboží.cz. Z tohoto důvodu u kampaně nefunguje hlídání na denní bázi jako v Skliku, ale řídí se mechanismy Zboží.cz. Hodnota v Skliku má pouze pomocný účel.
- Kampaň není možné vytvořit importem, pouze aktualizovat.
- Pokud má kampaň Zboží.cz nastavené ceny za proklik přes administraci Zboží.cz nebo přes feed, automatické tagování z účtu Skliku na Zboží.cz aplikováno není.
Minimální ceny za proklik, max. CPC a multiplikátory
- Minimální CPC v kampani Zboží.cz je určena prodejní cenou nabídky dle ceníku Zboží.cz. Z toho důvodu reálná CPC může být vyšší než vámi nastavená. Pokud by měla být po úpravě nabídky multiplikátorem v nastavení kampaně CPC nižší než je minimální cena nabídky, použije se v aukci také minimální cena nabídky.
- Nastavená max. CPC u produktové skupiny má přednost před nastavenou max. CPC sestavy.
- Pokud se nabídka nachází ve 2 skupinách, do aukce vstupuje skupina s vyšší max. CPC (i pokud byla převzata z nadřazené sestavy).
- V případě, že máte nastaveno více multiplikátorů, tak se jejich nastavení sčítají. Tedy např. desktop +10 % a web Zboží.cz +20 % znamená, že do aukce na desktopu na Zboží.cz nabídka vstupuje za 130 % své max. CPC.
Statistiky
- Statistiky na úrovni kampaně Zboží.cz se načítají od okamžiku nastaveného propojení provozovny a načítají se zcela nezávisle od statistik sestav a produktových skupin v této kampani. Z tohoto důvodu nemusí součet statistik za sestavy odpovídat souhrnným statistikám kampaně Zboží.cz Vizte dále.
- V kampani typu Zboží.cz nejsou k dispozici přehledy vyhledávacích dotazů a nelze používat vylučující slova.
Automatické tagování kampaní
- Na kampaně Zboží.cz se aplikují veškerá nastavení automatického tagování (více v nápovědě) a má přednost i před parametry zadanými přímo v cílových URL jednotlivých nabídek.
Ostatní
- Pro zadání produktových skupin s vybranými kategoriemi (značka CATEGORYTEXT) můžete využít hvězdičkové konvence (wildcard) – při výběru hlavní kategorie se znakem * se aplikují automaticky všechny podkategorie vč. nově přidávaných. Hvězdičková konvence není podporována u štítku (custom_label).
- Inzerci kampaně Zboží.cz na vybrané síti nelze zcela vypnout (např. nastavením úpravy nabídky na -100 %), vždy se vydává minimálně za ceníkovou cenu za proklik. Pokud však nabídka není součástí žádné aktivní produktové skupiny, tak se neinzeruje vůbec.
K čemu je nadále nutná administrace Zboží.cz?
- detailní statistiky na úrovni jednotlivých nabídek
- diagnostika kvality zasílaných dat
- frekvence stahování feedu
- nastavení ceny dopravy a výdejních míst
- nastavení standardního měření konverzí
- párovací nástroj
- správa hodnocení obchodu
Import do kampaně Zboží.cz
Kampaň Zboží.cz lze importem vytvořit (vytvoří se automaticky po propojení) i ji pomocí importu aktualizovat. Aby byl import úspěšný, je potřeba aby všechny produktové skupiny v importované kampani měly odpovídající shop ID (ID provozovny).