Nápověda menu

Produktová inzerce na Seznamu prostřednictvím Skliku

Inzerovat na Zboží.cz, v nabídkách Zboží.cz ve vyhledávání na Seznam.cz, Sbazaru a Seznam.cz Obrázky můžete i prostřednictvím produktových skupin ve svém účtu v Skliku. K tomu je třeba přenést řízení inzerce do Skliku.

Propojení Skliku se Zboží.cz může učinit pouze uživatel přihlášený v účtu, nebo uživatel převtělený s právem Administrátor účtu

Detail Zboží kampaně

Co získáte s bidingem na Zboží.cz přes produktové skupiny?

  • Možnost nastavovat max. CPC ve známém prostředí Skliku a možnost svěřit inzerci na Zboží.cz svému PPC specialistovi v rámci správy všech vašich kampaní.
  • Možnost využívat automatická pravidla Skliku pro sestavy s produktovými skupinami.
  • Možnost strukturovat skupiny podrobněji než přes administraci Zboží.cz – např. pomocí vlastních štítků, výrobce nebo kombinaci více parametrů zároveň.

Nastavení cen za proklik pomocí Skliku je vhodná pro všechny inzerenty, kteří by rádi naplno využili potenciálu Zboží.cz k maximalizaci objednávek a kterým se dnes nevyplatí investice do nástrojů využívaných pro nastavování max. CPC přes feed.

Jaký je postup pro nastavení kampaně Zboží.cz v Skliku?

Propojte účet Skliku a Zboží.cz prostřednictvím rozhraní Skliku, pokud jej ještě nemáte (pokud v účtu Skliku používáte dynamický retargeting propojení již máte). Jak na to, se dočtete v nápovědě.

V případě, že ještě nemáte přesunuté řízení inzerce Zboží.cz do Skliku, je tak třeba učinit v administraci Zboží.cz. Možnost najdete na přehledové stránce nebo v menu Nastavení aukce na jednotlivé položky.
V rozhraní Skliku pak v nastavení kampaně Zboží.cz Nastavení Max. CPC zvolte možnost z Skliku.
Sestavy a skupiny je možné v Skliku nastavit i před přesunutím řízení inzerce a připravit si tak strukturu kampaně ještě před jejím spuštěním.

Inzerce kampaně Zboží.cz je po přesunutí řízení inzerce hrazena z Peněženky přidružené k účtu Skliku.

V den přesunu řízení inzerce do Skliku se denní rozpočet Zboží kampaně akceptuje dle nastavené výše rozpočtu a zbývající částky ve Zboží (do půlnoci).

Přístupové role do účtu Skliku a Zboží.cz zůstávají oddělené. Nastavení aukce na Zboží.cz přes Sklik neuděluje automaticky přístupy uživatelům s přístupem do administrace Zboží.cz i do Skliku a naopak.

Kampaň Zboží v Skliku
Úroveň propojení Skliku a Zboží.czKdy je vhodné nastavit?Jak to nastavím?
1. Propojení účtu Skliku a účtu Zboží.czKdyž chcete nastavit dynamický banner nebo dynamický retargeting.V Skliku v menu Nástroje, volba Propojení se Zboží.cz
2. Propojení statistik provozovny Zboží.cz do účtu SklikuOd 11.10.2024 již není možné nastavit samostatně. Využijte možnost přesunu řízení inzerce Zboží.cz do Skliku (vizte úroveň 4)
3. Nastavení cen za proklik pomocí produktových skupin Skliku Od 26.9.2024 již není možné nastavit samostatně. Využijte možnost přesunu řízení inzerce Zboží.cz do Skliku (vizte úroveň 4) 
4. Řízení inzerce Zboží.cz v Skliku Když chcete mít přehled o výkonu vaší inzerce na Seznamu na jedno místě, chcete na Zboží.cz a v nabídkách Zboží.cz ve vyhledávání na Seznam.cz nastavovat max. CPC prostřednictvím produktových skupin Skliku nebo pokud chcete čerpat jiných výhod řízení inzerce na Zboží.cz z Skliku a nadále nastavovat max. CPC přes feed. V administraci Zboží.cz, v menu Nastavení aukce na jednotlivé položky, volba Přesunout řízení inzerce do Skliku.   
Aby byla volba aktivní, je nutné, aby byl účet Zboží.cz propojený s účtem Skliku (úroveň 1). 

Jak kampaň Zboží.cz vyhodnocovat a optimalizovat?

Stejně jako pracujete s jinými kampaněmi v Skliku:

  • Upravujte nastavené max. CPC podle dosahovaného výkonu 
  • Vyčleňte nejhledanější sortiment nebo skupinu nabídek do podrobnějších sestav nebo produktových skupin a nastavte jim odpovídající max. CPC 
  • Inzerci si můžete rozdělit do více kampaní Zboží.cz segmentovaných např. dle kategorie zboží, výrobce nebo typu aukce (pouze po přesunutí řízení inzerce
  • Nastavte si pro sestavy automatická pravidla 
  • Upravte % výše nabídek dle zařízení, umístění produktové inzerce (Seznam.cz, Zboží.cz) nebo podle typu aukce (detail produktu TOP, hledání a nabídky od nejlevnějšího) 
  • Pokud si založíte více kampaní Zboží.cz, např. s cílem, aby se jedna vydávala pouze pro detail produktu a druhá pro vyhledávání, je třeba postupovat takto: 
    • U kampaně, která se má vydávat pouze ve vyhledávání, v nastavení zadejte v Úpravě nabídek podle typu aukce na Zboží.cz úpravu nabídky pro Produkt – doporučené hodnotu –100 %. 
    • U kampaně, která se má vydávat pouze v detailu produktu, v nastavení zadejte v Úpravě nabídek podle typu aukce na Zboží.cz úpravu nabídky pro Vyhledávání hodnotu –100 %. 
    • Žádná ze sestav nebo produktových skupin nesmí mít nastavenou nižší max. CPC než je ceníková (až 3,60 Kč). V opačném případě se nabídka bude moci vydat za ceníkovou cenu z jiné kampaně. 

Data v tomto rozpadu najdete ve statistických reportech v rozhraní Skliku s tímto nastavením:

  • Typ přehledu: Kampaně
  • Výběr sloupců: Typ aukce na Zboží.cz nebo Umístění produktové inzerce
  • Data v tomto rozpadu jsou k dispozici pro období nejdříve od 1.8.2023
Ukázka nastavení reportu, kde lze vidět rozpad dle typu aukce na Zboží.cz a umístění produktové inzerce

Co je dobré vědět?

Omezení pro kampaně Zboží.cz, které nemají přesunuté řízení inzerce do Skliku: 

  • Změna stavu u kampaní Zboží.cz a jejích sestav nebo produktových skupin neovlivňuje výdej reklamy tak jako v ostatních typech kampaní v Skliku.
  • Pokud má Nastavení Max. CPC hodnotu z feedu nebo ze Zboží.cz, změna stavu kampaně, sestavy, ani produktové skupiny nemá na výdej reklamy vliv, protože se použije hodnota Max. CPC uvedená v XML feedu, nebo v administraci Zboží.cz.
  • Pokud má kampaň Nastavení Max. CPC z Skliku, pak se v případě pozastavení nebo smazání reklama z této kampaně nadále vydává a použije se hodnota Max. CPC z ceníku Zboží.cz.
  • V kampani Zboží.cz nejsou vidět data za aktuální den. Data za včerejší den se připisují v ranních hodinách. Správnost dat za předchozí den obecně možno ověřit přes API metodu stats.status.
  • Do sestav a skupin v kampani Zboží.cz se načítají pouze data za inzerci, která běží v době, kdy je na Zboží.cz nastaven biding přes produktové skupiny Skliku. Výkon inzerce, která se řídí cenou za proklik z feedu, nebo z administrace Zboží, se v Skliku načítá pouze do statistik na úrovni kampaně Zboží.cz.
  • V účtu Skliku se může nacházet pouze 1 kampaň typu Zboží.cz pro jednu provozovnu Zboží.cz.
  • Denní rozpočet u kampaně typu Zboží.cz je pouze informační přepočet týdenního nebo měsíčního finančního limitu provozovny na Zboží.cz. Z tohoto důvodu u kampaně nefunguje hlídání na denní bázi jako v Skliku, ale řídí se mechanismy Zboží.cz. Hodnota v Skliku má pouze pomocný účel.
  • Kampaň není možné vytvořit importem, pouze aktualizovat.
  • Pokud má kampaň Zboží.cz nastavené ceny za proklik přes administraci Zboží.cz nebo přes feed, automatické tagování z účtu Skliku na Zboží.cz aplikováno není.

Minimální ceny za proklik, max. CPC a multiplikátory

  • Minimální CPC v kampani Zboží.cz je určena prodejní cenou nabídky dle ceníku Zboží.cz. Z toho důvodu reálná CPC může být vyšší než vámi nastavená. Pokud by měla být po úpravě nabídky multiplikátorem v nastavení kampaně CPC nižší než je minimální cena nabídky, použije se v aukci také minimální cena nabídky. 
  • Nastavená max. CPC u produktové skupiny má přednost před nastavenou max. CPC sestavy. 
  • Pokud se nabídka nachází ve 2 skupinách, do aukce vstupuje skupina s vyšší max. CPC (i pokud byla převzata z nadřazené sestavy). 
  • V případě, že máte nastaveno více multiplikátorů, tak se jejich nastavení sčítají. Tedy např. desktop +10 % a web Zboží.cz +20 % znamená, že do aukce na desktopu na Zboží.cz nabídka vstupuje za 130 % své max. CPC. 

Statistiky

  • Statistiky na úrovni kampaně Zboží.cz se načítají od okamžiku nastaveného propojení provozovny a načítají se zcela nezávisle od statistik sestav a produktových skupin v této kampani. Z tohoto důvodu nemusí součet statistik za sestavy odpovídat souhrnným statistikám kampaně Zboží.cz Vizte dále. 
  • V kampani typu Zboží.cz nejsou k dispozici přehledy vyhledávacích dotazů a nelze používat vylučující slova. 

Automatické tagování kampaní

  • Na kampaně Zboží.cz se aplikují veškerá nastavení automatického tagování (více v nápovědě) a má přednost i před parametry zadanými přímo v cílových URL jednotlivých nabídek.

Ostatní

  • Pro zadání produktových skupin s vybranými kategoriemi (značka CATEGORYTEXT) můžete využít hvězdičkové konvence (wildcard) – při výběru hlavní kategorie se znakem * se aplikují automaticky všechny podkategorie vč. nově přidávaných. Hvězdičková konvence není podporována u štítku (custom_label). 
  • Inzerci kampaně Zboží.cz na vybrané síti nelze zcela vypnout (např. nastavením úpravy nabídky na -100 %), vždy se vydává minimálně za ceníkovou cenu za proklik. Pokud však nabídka není součástí žádné aktivní produktové skupiny, tak se neinzeruje vůbec. 

K čemu je nadále nutná administrace Zboží.cz?

  • detailní statistiky na úrovni jednotlivých nabídek 
  • diagnostika kvality zasílaných dat 
  • frekvence stahování feedu 
  • nastavení ceny dopravy a výdejních míst 
  • nastavení standardního měření konverzí  
  • párovací nástroj
  • správa hodnocení obchodu 

Import do kampaně Zboží.cz

Kampaň Zboží.cz lze importem vytvořit (vytvoří se automaticky po propojení) i ji pomocí importu aktualizovat. Aby byl import úspěšný, je potřeba aby všechny produktové skupiny v importované kampani měly odpovídající shop ID (ID provozovny).

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.