Inzerce Seznam Nákupy prostřednictvím Skliku
- Co získáte biddingem Seznam Nákupů přes produktové skupiny?
- Jaký je postup pro nastavení Seznam Nákupů v Skliku?
- Jak kampaň Nákupy vyhodnocovat a optimalizovat?
- Co je dobré vědět?
- K čemu je nadále nutná administrace Zboží.cz?
- Import do kampaně Nákupy
Inzerovat na Zboží.cz, v nabídkách Zboží.cz ve vyhledávání na Seznam.cz, Sbazaru a Seznam.cz Obrázky můžete i prostřednictvím produktových skupin ve svém účtu v Skliku. K tomu je třeba přenést řízení inzerce do Skliku.
Co získáte s biddingem Seznam Nákupů přes produktové skupiny?
- Možnost nastavovat max. CPC ve známém prostředí Skliku a možnost svěřit inzerci Seznam Nákupů svému PPC specialistovi v rámci správy všech vašich kampaní.
- Možnost využívat automatická pravidla Skliku pro sestavy s produktovými skupinami.
- Možnost strukturovat skupiny např. pomocí vlastních štítků, výrobce nebo kombinaci více parametrů zároveň.
Nastavení cen za proklik pomocí Skliku je vhodná pro všechny inzerenty, kteří by rádi naplno využili potenciálu Seznam Nákupů k maximalizaci objednávek a kterým se dnes nevyplatí investice do nástrojů využívaných pro nastavování max. CPC přes feed.
Jaký je postup pro nastavení kampaně Nákupy v Skliku?
V případě, že ještě nemáte přesunuté řízení inzerce Seznam Nákupy do Skliku, je tak třeba učinit v administraci Zboží.cz. Možnost najdete na přehledové stránce nebo v menu Nastavení aukce na jednotlivé položky.
V rozhraní Skliku pak v nastavení kampaně Nákupy Nastavení Max. CPC zvolte možnost z Skliku.
Sestavy a skupiny je možné v Skliku nastavit i před přesunutím řízení inzerce a připravit si tak strukturu kampaně ještě před jejím spuštěním.

Inzerce kampaně Nákupy je po přesunutí řízení inzerce hrazena z Peněženky přidružené k účtu Skliku.
V den přesunu řízení inzerce do Skliku se denní rozpočet kampaně Nákupy akceptuje dle nastavené výše rozpočtu a zbývající částky v administraci Zboží (do půlnoci).
Úroveň propojení Skliku a Zboží.cz | Kdy je vhodné nastavit? | Jak to nastavím? |
1. Propojení účtu Skliku a účtu Zboží.cz | Když chcete nastavit dynamický banner nebo dynamický retargeting. | Propojení je vytvořeno automaticky při založení účtu. Od 30.1.2025 nelze měnit |
2. Propojení statistik provozovny Zboží.cz do účtu Skliku | Od 11.10.2024 již není možné nastavit samostatně. Využijte možnost přesunu řízení inzerce Zboží.cz do Skliku (vizte úroveň 4) | |
3. Nastavení cen za proklik pomocí produktových skupin Skliku | Od 26.9.2024 již není možné nastavit samostatně. Využijte možnost přesunu řízení inzerce Zboží.cz do Skliku (vizte úroveň 5) | |
4. Řízení inzerce Seznam Nákupů v Skliku | Od 18.2.2025 již není možné nastavit samostatně. Využijte možnost Sjednocení účtů (vizte úroveň 5) | |
5. Řízení inzerce Seznam Nákupů v Skliku + sjednocený účet | Když chcete mít přehled o výkonu vaší inzerce na Seznamu na jedno místě, chcete na Zboží.cz a v nabídkách Zboží.cz ve vyhledávání na Seznam.cz nastavovat max. CPC prostřednictvím produktových skupin Skliku nebo pokud chcete čerpat jiných výhod řízení inzerce Seznam Nákupů z Skliku a nadále nastavovat max. CPC přes feed. | V administraci Zboží.cz, v menu Nastavení aukce na jednotlivé položky, volba Přesunout řízení inzerce do Skliku. Případně pouze potvrďte nabídku sjednocení účtů Skliku a Zboží.cz, pokud jste již v minulosti řízení inzerce přesunuli. |
Jak kampaň Nákupy vyhodnocovat a optimalizovat?
Stejně jako pracujete s jinými kampaněmi v Skliku:
- Upravujte nastavené max. CPC podle dosahovaného výkonu
- Vyčleňte nejhledanější sortiment nebo skupinu nabídek do podrobnějších sestav nebo produktových skupin a nastavte jim odpovídající max. CPC
- Inzerci si můžete rozdělit do více kampaní Nákupy segmentovaných např. dle kategorie zboží, výrobce nebo typu aukce (pouze po přesunutí řízení inzerce)
- Nastavte si pro sestavy automatická pravidla
- Upravte % výše nabídek dle zařízení, umístění produktové inzerce (Seznam.cz, Zboží.cz) nebo podle typu aukce (detail produktu TOP, hledání a nabídky od nejlevnějšího)
- Pokud si založíte více kampaní Nákupy, např. s cílem, aby se jedna vydávala pouze pro detail produktu a druhá pro vyhledávání, je třeba postupovat takto:
- U kampaně, která se má vydávat pouze ve vyhledávání, v nastavení zadejte v Úpravě nabídek podle typu aukce na Zboží.cz úpravu nabídky pro Produkt – doporučené hodnotu –100 %.
- U kampaně, která se má vydávat pouze v detailu produktu, v nastavení zadejte v Úpravě nabídek podle typu aukce na Zboží.cz úpravu nabídky pro Vyhledávání hodnotu –100 %.
- Žádná ze sestav nebo produktových skupin nesmí mít nastavenou nižší max. CPC než je ceníková (až 3,60 Kč). V opačném případě se nabídka bude moci vydat za ceníkovou cenu z jiné kampaně.
Data v tomto rozpadu najdete ve statistických reportech v rozhraní Skliku s tímto nastavením:
- Typ přehledu: Kampaně
- Výběr sloupců: Typ aukce na Zboží.cz nebo Umístění produktové inzerce
- Data v tomto rozpadu jsou k dispozici pro období nejdříve od 1.8.2023

Co je dobré vědět?
Omezení pro kampaně Nákupy, které nemají přesunuté řízení inzerce do Skliku:
- Změna stavu u kampaní Nákupy a jejích sestav nebo produktových skupin neovlivňuje výdej reklamy tak jako v ostatních typech kampaní v Skliku.
- Pokud má Nastavení Max. CPC hodnotu z feedu nebo ze Zboží.cz, změna stavu kampaně, sestavy, ani produktové skupiny nemá na výdej reklamy vliv, protože se použije hodnota Max. CPC uvedená v XML feedu, nebo v administraci Zboží.cz.
- Pokud má kampaň Nastavení Max. CPC z Skliku, pak se v případě pozastavení nebo smazání reklama z této kampaně nadále vydává a použije se hodnota Max. CPC z ceníku Zboží.cz.
- V kampani Zboží.cz nejsou vidět data za aktuální den. Data za včerejší den se připisují v ranních hodinách. Správnost dat za předchozí den obecně možno ověřit přes API metodu stats.status.
- Do sestav a skupin v kampani Nákupy se načítají pouze data za inzerci, která běží v době, kdy je nastaven bidding přes produktové skupiny Skliku. Výkon inzerce, která se řídí cenou za proklik z feedu, nebo z administrace Zboží, se v Skliku načítá pouze do statistik na úrovni kampaně Nákupy
- V účtu Skliku se může nacházet pouze 1 kampaň typu Nákupy pro jednu provozovnu.
- Denní rozpočet u kampaně typu Nákupy je pouze informační přepočet týdenního nebo měsíčního finančního limitu provozovny v administraci Zboží.cz. Z tohoto důvodu u kampaně nefunguje hlídání na denní bázi jako v Skliku, ale řídí se mechanismy Seznam Nákupů. Hodnota v Skliku má pouze pomocný účel.
- Kampaň není možné vytvořit importem, pouze aktualizovat.
- Pokud má kampaň Nákupy nastavené ceny za proklik přes administraci Zboží.cz nebo přes feed, automatické tagování z účtu Skliku v Seznam Nákupech aplikováno není.
- Přístupové role do účtu Skliku a Zboží.cz zůstávají oddělené. Nastavení aukce v Seznam Nákupech přes Sklik neuděluje automaticky přístupy uživatelům s přístupem do administrace Zboží.cz i do Skliku a naopak.
Minimální ceny za proklik, max. CPC a multiplikátory
- Minimální CPC v kampani Nákupy je určena prodejní cenou nabídky dle ceníku Seznam Nákupů. Z toho důvodu reálná CPC může být vyšší než vámi nastavená. Pokud by měla být po úpravě nabídky multiplikátorem v nastavení kampaně CPC nižší než je minimální cena nabídky, použije se v aukci také minimální cena nabídky.
- Nastavená max. CPC u produktové skupiny má přednost před nastavenou max. CPC sestavy.
- Pokud se nabídka nachází ve 2 skupinách, do aukce vstupuje skupina s vyšší max. CPC (i pokud byla převzata z nadřazené sestavy).
- V případě, že máte nastaveno více multiplikátorů, tak se jejich nastavení sčítají. Tedy např. desktop +10 % a web Zboží.cz +20 % znamená, že do aukce na desktopu na Zboží.cz nabídka vstupuje za 130 % své max. CPC.
Statistiky
- Statistiky na úrovni kampaně Nákupy se načítají od okamžiku nastaveného propojení provozovny a načítají se zcela nezávisle od statistik sestav a produktových skupin v této kampani. Z tohoto důvodu nemusí součet statistik za sestavy odpovídat souhrnným statistikám kampaně Nákupy. Vizte dále.
- V kampani typu Nákupy nejsou k dispozici přehledy vyhledávacích dotazů a nelze používat vylučující slova.
Automatické tagování kampaní
- Na kampaně Nákupy se aplikují veškerá nastavení automatického tagování (více v nápovědě) a má přednost i před parametry zadanými přímo v cílových URL jednotlivých nabídek.
Ostatní
- Pro zadání produktových skupin s vybranými kategoriemi (značka CATEGORYTEXT) můžete využít hvězdičkové konvence (wildcard) – při výběru hlavní kategorie se znakem * se aplikují automaticky všechny podkategorie vč. nově přidávaných. Hvězdičková konvence není podporována u štítku (custom_label).
- Inzerci kampaně Nákupy na vybrané síti nelze zcela vypnout (např. nastavením úpravy nabídky na -100 %), vždy se vydává minimálně za ceníkovou cenu za proklik. Pokud však nabídka není součástí žádné aktivní produktové skupiny, tak se neinzeruje vůbec.
K čemu je nadále nutná administrace Zboží.cz?
- detailní statistiky na úrovni jednotlivých nabídek
- podrobná diagnostika kvality zasílaných dat
- frekvence stahování feedu
- nastavení ceny dopravy a výdejních míst
- nastavení standardního měření konverzí
- párovací nástroj
- správa hodnocení obchodu
Import do kampaně Nákupy
Kampaň Nákupy lze importem vytvořit (vytvoří se automaticky po propojení) i ji pomocí importu aktualizovat. Aby byl import úspěšný, je potřeba aby všechny produktové skupiny v importované kampani měly odpovídající shop ID (ID provozovny).