FAQ kampaně Nákupy
- Co se zobrazuje v sestavě “Všechny produkty”?
- Když mám UTM parametry ve feedu, jak se bude chovat tagování kampaně DRTG?
- Když si vyberu, že budu nastavovat CPC z Skliku, mohu po nějaké době rozhodnutí změnit a nastavovat CPC z feedu?
- Jak mohu zjistit statistiky na jednotlivé položky?
- Můžu inzerovat pouze na Zboží.cz anebo pouze ve vyhledávání na Seznam.cz?
- Zobrazují se i položky, které nejsou skladem?
- Je lepší biddovat přes Sklik nebo přes feed?
- UTM se musí nastavit ve feedu, nebo v Skliku?
- Pokud bychom nastavovali CPC přes Sklik a měli zapnuté automatické tagování, je nutné mít stále na webu konverzní kód ze Zboži.cz?
- Lze získat podrobné statistiky lépe než v CSV?
1. Co se zobrazuje v sestavě “Všechny produkty”?
Sestava Všechny produkty, resp. v ní obsažená produktová skupina Všechny produkty, obsahuje statistiky za všechny nabídky z feedu. Skupina je vytvořena automaticky po propojení Zboží.cz do Skliku. S ní máte jistotu, že ve vašich skupinách nikdy na žádnou nabídku nezapomenete a nepřipravíte se tak o konverze.
2. Když mám UTM parametry ve feedu, jak se bude chovat tagování kampaně DRTG?
Pokud máte v Skliku zapnuté automatické tagování, budou produktové kampaně dynamického retargetingu (DRTG) a dynamického banneru (DB) tagovány automaticky dle nastavení v Skliku. Hodnoty UTM parametrů z XML feedu jsou v tomto případě přepsány. U vypnutého automatického tagování jsou hodnoty UTM přebírány z XML feedu za předpokladu, že je URL obsahují.
3. Když si vyberu, že budu nastavovat CPC z Skliku, mohu po nějaké době rozhodnutí změnit a nastavovat CPC z feedu?
Ano. Nastavení lze kdykoliv změnit. V nastavení dané kampaně Nákupy je Nastavení Max. CPC.
4. Jak mohu zjistit statistiky na jednotlivé položky?
Pomocí dynamických proměnných v UTM parametrech pro Google Analytics – doporučujeme informace v nápovědě Zboží nebo v nápovědě Sklik.
5. Můžu inzerovat pouze na Zboží.cz anebo pouze ve vyhledávání na Seznam.cz?
Nelze inzerovat pouze na Zboží.cz a nemít inzerci ve vyhledávání Seznam.cz nebo naopak. Samotné Zboží inzeráty (ZI) vypnout nelze. Jedná se o plnohodnotnou reklamní plochu kampaně Nákupy s významným výkonem. Cenové nabídky speciálně pro ZI lze v případě potřeby upravovat pomocí multiplikátorů, případně je možné mít kampaň, která se bude využívat výhradně pro vyhledávání (multiplikátor s nastavením Produktového detailu –100 %) Je však třeba mít ještě kampaň Nákupy, která bude sloužit k výdeji inzerce v Produktovém detailu.
6. Zobrazují se i položky, které nejsou skladem?
Ano funguje stejně. Nelze pomocí tagu VISIBILITY určit, co se bude zobrazovat na srovnávači Zboží.cz a co ve vyhledávání.
7. Je lepší biddovat přes Sklik nebo přes feed?
Pokud máte biddingový nástroj, nebo využíváte nástroj 3. strany, obecně doporučujeme zachovat biddování skrze XML feed. Pokud vzhledem k počtu nabídek biddingový nástroj nevyužíváte, můžete nastavovat nabídky skrze Sklik, kde můžete využít k optimalizaci funkci Automatická pravidla. Více info k biddování skrze Sklik naleznete v nápovědě Sklik.
8. UTM se musí nastavit ve feedu nebo v Skliku?
Záleží na tom, jakým způsobem nastavujete CPC. V případě, že vše nastavujete z administrace Zboží.cz, nebo XML feedu, je nutné si doplnit UTM parametry do URL položky ve feedu. Pokud přesunete řízení inzerce do Skliku, můžete využít automatické tagování.
9. Pokud bychom nastavovali CPC přes Sklik a měli zapnuté automatické tagování, je nutné mít stále na webu konverzní kód ze Zboží.cz?
Ano, je nutné mít nastavený konverzní kód i s identifikátorem provozovny Zboží.cz. Stejně tak je nastavený konverzní kód pro Zboží.cz nutný pro správné zaznamenání počtu konverzí a hodnoty konverzí v Skliku.
10. Lze získat podrobné statistiky lépe než v CSV?
Další možností, kde si lze stáhnout informace týkající se výkonu kampaně, je API, které je dostupné v případně aktivovaného Standardního měření – výkon kampaně dle segmentů, značek, kategorií i dle jednotlivých nabídek. Záleží, jak detailní informace potřebujete.