Nápověda menu

FAQ kampaně Nákupy

  1. Co se zobrazuje v sestavě “Všechny produkty”?
  2. Když mám UTM parametry ve feedu, jak se bude chovat tagování kampaně DRTG?
  3. Když si vyberu, že budu nastavovat CPC z Skliku, mohu po nějaké době rozhodnutí změnit a nastavovat CPC z feedu?
  4. Jak mohu zjistit statistiky na jednotlivé položky?
  5. Můžu inzerovat pouze na Zboží.cz anebo pouze ve vyhledávání na Seznam.cz?
  6. Zobrazují se i položky, které nejsou skladem?
  7. Je lepší biddovat přes Sklik nebo přes feed?
  8. UTM se musí nastavit ve feedu, nebo v Skliku?
  9. Pokud bychom nastavovali CPC přes Sklik a měli zapnuté automatické tagování, je nutné mít stále na webu konverzní kód ze Zboži.cz?
  10. Lze získat podrobné statistiky lépe než v CSV?
  11. Proč se liší statistiky kampaně Nákupy v Skliku od statistik v administraci Centra prodejce?

1. Co se zobrazuje v sestavě “Všechny produkty”?

Sestava Všechny produkty, resp. v ní obsažená produktová skupina Všechny produkty, obsahuje statistiky za všechny nabídky z feedu. Skupina je vytvořena automaticky po založení kampaně. S ní máte jistotu, že ve vašich skupinách nikdy na žádnou nabídku nezapomenete a nepřipravíte se tak o konverze.

2. Když mám UTM parametry ve feedu, jak se bude chovat tagování kampaně DRTG?

Pokud máte v Skliku zapnuté automatické tagování, budou produktové kampaně dynamického retargetingu (DRTG) a dynamického banneru (DB) tagovány automaticky dle nastavení v Skliku. Hodnoty UTM parametrů z XML feedu jsou v tomto případě přepsány. U vypnutého automatického tagování jsou hodnoty UTM přebírány z XML feedu za předpokladu, že je URL obsahují.

3. Když si vyberu, že budu nastavovat CPC z Skliku, mohu po nějaké době rozhodnutí změnit a nastavovat CPC z feedu?

Ano. Nastavení lze kdykoliv změnit. V nastavení dané kampaně Nákupy je Nastavení Max. CPC.

4. Jak mohu zjistit statistiky na jednotlivé položky?

Pomocí dynamických proměnných v UTM parametrech pro Google Analytics – doporučujeme informace v nápovědě Sklik.

5. Můžu inzerovat pouze na Zboží.cz anebo pouze ve vyhledávání na Seznam.cz?

Nelze inzerovat pouze na srovnávači Zboží.cz a nemít inzerci ve vyhledávání Seznam.cz nebo naopak. Samotnou Inzerci Nákupů vypnout nelze. Jedná se o plnohodnotnou reklamní plochu kampaně Nákupy s významným výkonem. Cenové nabídky speciálně pro ZI lze v případě potřeby upravovat pomocí multiplikátorů, případně je možné mít kampaň, která se bude využívat výhradně pro vyhledávání (multiplikátor s nastavením Produktového detailu –100 %) Je však třeba mít ještě kampaň Nákupy, která bude sloužit k výdeji inzerce v Produktovém detailu.

6. Zobrazují se i položky, které nejsou skladem? 

Ano, funguje stejně. Nelze pomocí tagu VISIBILITY určit, co se bude zobrazovat na srovnávači Zboží.cz a co ve vyhledávání.

7. Je lepší biddovat přes Sklik nebo přes feed?

Pokud máte biddingový nástroj, nebo využíváte nástroj 3. strany, obecně doporučujeme zachovat biddování skrze XML feed. Pokud vzhledem k počtu nabídek biddingový nástroj nevyužíváte, můžete nastavovat nabídky skrze Sklik, kde můžete využít k optimalizaci funkci Automatická pravidla. Více info k biddování skrze Sklik naleznete v nápovědě Skliku.

8. UTM se musí nastavit ve feedu nebo v Skliku? 

Záleží na tom, jakým způsobem nastavujete CPC. V případě, že vše nastavujete z administrace v Centru prodejce nebo XML feedu, je nutné si doplnit UTM parametry do URL položky ve feedu. Můžete případně využít automatické tagování.

9. Pokud bychom nastavovali CPC přes Sklik a měli zapnuté automatické tagování, je nutné mít na webu konverzní kód?

Ano, je nutné mít nastavený konverzní kód i s identifikátorem provozovny v Centru prodejce a ostatními parametry.

10. Lze získat podrobné statistiky lépe než v CSV? 

Další možností, kde si lze stáhnout informace týkající se výkonu kampaně, je API, které je dostupné v případně aktivovaného Standardního měření – výkon kampaně dle segmentů, značek, kategorií i dle jednotlivých nabídek. Záleží, jak detailní informace potřebujete.

11. Proč se liší statistiky kampaně Nákupy v Skliku od statistik v Centru prodejce (dříve administrace Zboží.cz)?

V ojedinělých případech se může z technologických důvodů stát, že se do statistik v Centru prodejce (dříve administrace Zboží.cz) nepropsaly všechny. Za správné statistiky můžete považovat ty z rozhraní Skliku.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.