Jak se Sklik platí
Reklama Sklik nemá žádné vstupní poplatky ani minimální útratu. Platí se za kliknutí na reklamu nebo za zobrazení reklamy.
Zobrazená cena v uživatelském rozhraní Skliku je udávána bez DPH.
Platba za proklik (CPC)
Při platbě za proklik jsou hrazena kliknutí na reklamu, platíte tedy za uživatele, které vám Sklik přivedl na váš web. Platbu za proklik je možné zvolit pro Vyhledávací i Obsahovou síť.
Cena za proklik
Maximální cena za proklik představuje částku, kterou jste ochotni zaplatit za prokliknutí vaší reklamy. Cena za proklik je libovolná a lze ji kdykoliv změnit, nabídnout můžete minimálně padesát haléřů bez DPH. CPC ovlivňuje umístění reklamy na stránce, vyšší nabídka tak může vaši reklamu posunout na lepší pozici.
Skutečná cena za proklik však může být nižší než cena maximální. Při prokliku systém naúčtuje nejnižší potřebnou částku pro udržení pozice reklamy. Skutečná cena za proklik nikdy nepřekročí vámi nastavenou maximální cenu za proklik.
Poté, co se reklamy seřadí, se vypočítá reálná CPC, která je pak naúčtovaná v případě prokliku. Tzv. reálná CPC se vypočítá jako podíl Maximální CPC přímé konkurence * QS přímé konkurence ku QS vypočteného pro danou reklamu.
Hodnota Maximální CPC přímé konkurence * QS přímé konkurence vyjadřuje cenu za tisíc zobrazení každé reklamy tzv. CPT. Pokud není splněna minimální stanovená hodnota CPT, není reklama zobrazena.
Platba za tisíc zobrazení (CPT)
Pokud je cílem vaší kampaně podpoření znalosti značky, viditelnost u relevantní cílové skupiny (např. v kampaních z fáze SEE ve frameworku STDC), nebo jen chcete mít více pod kontrolou objem realizovaných impresí, je vhodné využít platební model CPT. Platba za tisíc zobrazení je k dispozici pouze pro kampaně aktivní v Obsahové síti.
Stejně jako u ceny za proklik (CPC) si můžete nastavit cenu za tisíc zobrazení na úrovni každé sestavy i jednotlivého cílení (např. umístění nebo zájmu). Čím vyšší nabídku zvolíte, tím víc zobrazení vaší reklamy získáte. V tomto platebním modelu není CTR kritériem úspěšnosti kampaně a nijak objem impresí neovlivňuje.
Na rozdíl od platby za proklik funguje platba za tisíc zobrazení v Skliku modelem first price, tedy vždy zaplatíte přesně částku, kterou jste nastavili.
Cena za CPT
Pro inspiraci jakou CPT pro konkrétní typ obsahové reklamy nastavit, nahlížejte na ceník internetové reklamy na Seznam.cz. Vždy doporučujeme nastavit minimálně 50 % z ceníkové ceny.
Příklad nahlížení:
- Videospot – cena za videospot na Seznam.cz, sloupec CPT BEHAVIORÁLNÍ CÍLENÍ + aktuální sezóna
- Bumper – Mikrovideospot na Seznam.cz, sloupec CPT BEHAVIORÁLNÍ CÍLENÍ + aktuální sezóna
- Branding – nahlížejte na server Novinky.cz, sloupec CPT BEHAVIORÁLNÍ CÍLENÍ + aktuální sezóna
Při nastavení příliš nízké ceny za proklik či zobrazení může dojít k propadu pozice reklamy. Nízko nabídnutá cena může také vést k úplnému nezobrazování reklamy.
Denní rozpočet
Denní útratu můžete kontrolovat nastavením denního rozpočtu kampaně, takže se nemusíte bát, že zaplatíte více, než si můžete dovolit. Počet prokliků a zobrazení za období jednoho dne závisí na nastavení denního rozpočtu a nabízené ceně.
V případě optimálně nastavené kampaně a poutavé reklamy na výhodné pozici můžete oslovit více uživatelů, snížit náklady na reklamu a zlepšit pozice vašich reklam.
Systém optimalizuje distribuci rozpočtu vždy pro sedmidenní období. To znamená, že v některých dnech může docházet k překročení DR, u jiných dní naopak k nedočerpáni. Avšak útrata kampaně v sedmidenním období nepřečerpá sedminásobek nastaveného denního rozpočtu.