Dynamický retargeting (DRTG)
- Vytvoření DRTG
- Retargetingový kód
- Obdelníkové logo
- Pravidla pro logo k DRTG a jeho technická specifikace
- Podrobná pravidla pro DRTG
Každý e-shop, který má registraci na Zboží.cz, může oslovit své zákazníky pomocí reklam dynamického retargetingu.
TIP Zboží.cz:
Přes 90 % lidí používá před online nákupem vyhledávače zboží. Díky Zboží.cz můžete oslovit více než 2,5 milionu návštěvníků měsíčně. Začnete prodávat i jim díky Zboží.cz. Nabídky vašeho zboží se zobrazují zdarma. Platíte až za návštěvníka, který se proklikne do vašeho e-shopu.
Dynamický retargeting (DRTG) zobrazuje návštěvníkům vašeho e-shopu zboží, které si u vás prohlíželi, a to včetně obrázku a aktuální ceny. Díky propojení s feedem Zboží.cz není třeba zadávat žádné retargetingové podmínky ani upravovat retargetingový kód. Systém pozná sám, co si uživatel prohlížel. Nemusíte zadávat reklamy ani nahrávat bannery. Sklik je za vás z feedu vytvoří sám.
Na vybraných webech se může DRTG zobrazit i v čistě textové formě, např. pod článkem na SeznamZpravy.cz
V reklamě se přednostně zobrazují produkty, které uživatel sám navštívil. Obsahuje-li reklama více výrobků, než bylo uživatelem v minulosti navštíveno, doplní Sklik zbývající produkty z TOP nejnavštěvovanějších výrobků za posledních 7 dní ze stejné kategorie, jejíž nabídku uživatel naposledy zobrazil, její nadřazené kategorie a e-shopu.
Pro výdej reklamy z DRTG kampaně je nezbytné mít nahrané logo u provozovny na Firmy.cz.
TIP Firmy.cz:
Téměř tři miliony zákazníků měsíčně vyhledávají služby firem přes internet. 2,5 milionu zákazníků měsíčně navštíví profily konkrétních firem..těch od Seznamu.
S firemním profilem od Seznamu bude Vaše nabídka vidět tam, kde jsou Vaši zákazníci – na Firmy.cz, Mapy.cz, na hlavní straně Seznam.cz i v jeho vyhledávání.
Díky spojení s vaším feedem jsou nabídky vždy aktuální. Aktuálnost je dána četností aktualizace XML feedu do Zboží.cz, která se nastavuje v jeho administraci.
Při tvorbě DRTG nezapomeňte dodržovat jeho pravidla.
Vytvoření DRTG
- Nejprve propojte váš účet v Skliku s vaším účtem ve Zboží.cz. V záložce Nástroje, klikněte na Propojení se Zboží.cz a zadejte přihlašovací údaje, jako když se do Zboží.cz přihlašujete.
- Po propojení se v záložce Retargeting automaticky vytvoří retargetingový seznam DRTG – návštěvníci produktů s názvem provozovny. V případě, že máte provozoven více, vytvoříte si více DRTG seznamů. Výchozí doba platnosti je 7 dní. Tato doba znamená, jak dlouho po opuštění obchodu budete uživatele oslovovat. Můžete ji změnit. Mějte však na vědomí, že příliš dlouhá doba může snižovat efektivitu kampaně a uživatele obtěžovat.
- Klikněte na Vytvořit kampaň a zvolte typ Produktová, vyberete Dynamický retargeting a postupujte dle návodu.
- Sestavě v této kampani přiřaďte v záložce Retargeting DRTG seznam stejným způsobem, jakým přiřazujete běžné retargetingové seznamy.
- Abyste nezobrazovali nabídky stávajícím zákazníkům, nezapomeňte v sestavě publikum vyloučit. Učiníte tak stejným způsobem jako u běžného retargetingu – na úrovni sestavy (nebo kampaně) vylučte zobrazení uživatelům v seznamu, kteří provedli objednávku. Seznam s DRTG nedávejte do retargetingové kombinace – nebude fungovat.
Abychom zajistili průběžnou aktuálnost nabídek ve feedu, zobrazíme pouze nabídky pro provozovny, které se využívají pro výdej DRTG.
DRTG je tedy funkční až ve chvíli, kdy je alespoň 1 DRTG seznam pro danou provozovnu přiřazen sestavě u DRTG kampaně.
Pokud nedochází ke správnému párování položek z důvodu variant nabídek či znakům ? nebo # v URL nabídky, doporučujeme využít párování přes ITEM ID. Využijte pokročilé nastavení retargetingového kódu pro párování konkrétních produktů.
Retargetingový kód
K tomu, abyste funkci Dynamický retargeting mohli začít využívat, je třeba umístit na Vaše stránky tzv. retargetingový kód. Jedná se o krátký html kód, který musí být umístěn na každé stránce Vašeho webu, na níž chcete zaznamenávat návštěvníky pro cílení reklamy. Pokud chcete pokrýt celý web, umístěte kód do části, která je pro celý web společná, například patička stránek.
Minimální počet uživatelů v RTG seznamu je 30. Při nižší hodnotě nedochází k výdeji reklamy.
Obdelníkové logo
DRTG reklamy zobrazují logo vašeho e-shopu. Je tedy potřeba založit a vyplnit firemní profil na službě Firmy.cz. Při registraci každého e-shopu na Zboží.cz administrátoři propojují e-shop s profilem na Firmy.cz – není třeba žádného dalšího nastavení.
Pro zobrazení inzerce si ověřte, že máte logo nahrané. Pokud ho ještě nahrané nemáte, nebude se DRTG zobrazovat.
Logo doporučujeme nahrát v maximální kvalitě, kterou momentálně systém umožňuje.
V DRTG se může zobrazit doprovodná informace načtená ze značky <EXTRA_MESSAGE>. Tu lze vytvořit v produktovém feedu. Proto doporučujeme se značkou <EXTRA_MESSAGE> pracovat. Výdej v DRTG se v závislosti na konkrétním vizuálu může, ale nemusí, zobrazit.