Doporučení pro bannerovou reklamu
Před spuštěním grafické reklamy
Naplánujte si komplexní bannerovou strategii, kde vyhodnocujte různé cíle.
- Viditelnost – posílení povědomí o značce
- Vyvolat poptávku – představení nového produktu nebo služby
- Prodej – slevová akce, retargeting
- Připomenutí – poděkování za nákup, upselling
Další věci, které je dobré si uvědomit před spuštěním grafické reklamy:
Kvalitní nabídka
- Jen kvalitní nabídka vyvolá náležitou odezvu. Vyberte nejatraktivnější produkty, které zaujmou.
- Uvádějte však vždy pravdivé informace!
Výrazná a srozumitelná komunikace
- Uživatelé navštěvují webové stránky kvůli jejich obsahu, nikoliv kvůli inzerci na bannerových plochách. Přizpůsobte tomu vzhled svého banneru
- Zaujměte svým bannerem v prvních 2–3 sekundách
Obrázek nebo animace (GIF)?
- Forma sdělení by neměla převažovat nad samotným obsahem inzerce. Méně je někdy více
- Obecně doporučujeme používat spíše statickou formu reklamy. Pokud se rozhodnete použít animaci, ponechte hlavní sdělení jasně viditelné po celou dobu animace
- Délka animace není omezená, nicméně doporučujeme nepřekračovat 30 vteřin
- Zařaďte nejvýkonnější rozměry
Tlačítko s výzvou k akci
- Použitím tlačítka s výzvou k akci můžete docílit vyššího počtu prokliků, a tím větší šance přesvědčit uživatele k nákupu na svém webu.
- Zkuste i do něj dostat nějakou výhodu.
- Ještě lépe fungují tlačítka v 1. osobě, tedy „já, zákazník“.
Příklad: raději než „Registrujte se“ třeba: „Chci kalkulaci ZDARMA“.
Co na banner napsat?
- Z ideálního banneru se dozvím: PROČ mám kliknout? CO získám?
Příklad: Ušetřete na pojištění až 30 000 Kč ročně.
- Řekněte 1 nejužitečnější věc. Dostatečně velkými písmeny, žádné blechy. Uvědomte si, že neprodáváte produkt, ale to, co přinese.
Co opravdu funguje?
- sloveso (dělá akci)
- výzva (ušetřete, zhubněte, vyhrajte, neutrácejte)
- otázka (Proč ještě nebydlíte ve svém? Cvičíte, a nic?)
- cena, výše slevy (čísla)
- slůvko ZDARMA
Fotografie
- Vyberte kvalitní fotografii, která produkt/službu nejlépe vystihuje
- Používejte ořezy, zvýrazňujte detaily
Název produktu a jeho přínos
- Použijte nejkratší možný název, který dostatečně vystihuje produkt/službu. Dávejte si pozor na příliš velké množství informací
- Vyplatí se používat symboly a asociace
V průběhu kampaně
Vyhodnocování bannerů a optimalizace
- Vždy mějte na mysli cíl svých kampaní
Příklad: Pokud vám jde o výkon, při testování upřednostňujte bannery, které přivedou více objednávek namísto bannerů s vysokou mírou prokliku
- Výkon bannerů vyhodnocujte až po nasbírání vypovídajících dat.
- Pracujte s frekvencí zobrazení jednomu uživateli. U bannerů doporučujeme frekvenci nižší než u textových inzerátů.
Testování bannerů
- Zobrazujte uživatelům více různých bannerů. Nedojde k tomu, že si na kreativu zvyknou a přestanou banner vnímat.
- Pokud jedna z vašich kreativ dosahuje výrazně lepších výsledků než ostatní, vytvořte další obdobné bannery a pokračujte v testování.