Nápověda menu

Doporučení pro bannerovou reklamu

Před spuštěním grafické reklamy

Naplánujte si komplexní bannerovou strategii, kde vyhodnocujte různé cíle.

  • Viditelnost – posílení povědomí o značce
  • Vyvolat poptávku – představení nového produktu nebo služby
  • Prodej – slevová akce, retargeting
  • Připomenutí – poděkování za nákup, upselling

Další věci, které je dobré si uvědomit před spuštěním grafické reklamy:

Kvalitní nabídka

  • Jen kvalitní nabídka vyvolá náležitou odezvu. Vyberte nejatraktivnější produkty, které zaujmou.
  • Uvádějte však vždy pravdivé informace!

Výrazná a srozumitelná komunikace

  • Uživatelé navštěvují webové stránky kvůli jejich obsahu, nikoliv kvůli inzerci na bannerových plochách. Přizpůsobte tomu vzhled svého banneru
  • Zaujměte svým bannerem v prvních 2–3 sekundách

Obrázek nebo animace (GIF)?

  • Forma sdělení by neměla převažovat nad samotným obsahem inzerce. Méně je někdy více
  • Obecně doporučujeme používat spíše statickou formu reklamy. Pokud se rozhodnete použít animaci, ponechte hlavní sdělení jasně viditelné po celou dobu animace
  • Délka animace není omezená, nicméně doporučujeme nepřekračovat 30 vteřin
  • Zařaďte nejvýkonnější rozměry

Tlačítko s výzvou k akci

  • Použitím tlačítka s výzvou k akci můžete docílit vyššího počtu prokliků, a tím větší šance přesvědčit uživatele k nákupu na svém webu.
  • Zkuste i do něj dostat nějakou výhodu.
  • Ještě lépe fungují tlačítka v 1. osobě, tedy „já, zákazník“.

Příklad: raději než „Registrujte se“ třeba: „Chci kalkulaci ZDARMA“.

Co na banner napsat?

  • Z ideálního banneru se dozvím: PROČ mám kliknout? CO získám?

Příklad: Ušetřete na pojištění až 30 000 Kč ročně.

  • Řekněte 1 nejužitečnější věc. Dostatečně velkými písmeny, žádné blechy. Uvědomte si, že neprodáváte produkt, ale to, co přinese.

Co opravdu funguje?

  • sloveso (dělá akci)
  • výzva (ušetřete, zhubněte, vyhrajte, neutrácejte)
  • otázka (Proč ještě nebydlíte ve svém? Cvičíte, a nic?)
  • cena, výše slevy (čísla)
  • slůvko ZDARMA

Fotografie

  • Vyberte kvalitní fotografii, která produkt/službu nejlépe vystihuje
  • Používejte ořezy, zvýrazňujte detaily

Název produktu a jeho přínos

  • Použijte nejkratší možný název, který dostatečně vystihuje produkt/službu. Dávejte si pozor na příliš velké množství informací
  • Vyplatí se používat symboly a asociace

V průběhu kampaně

Vyhodnocování bannerů a optimalizace

  • Vždy mějte na mysli cíl svých kampaní

Příklad: Pokud vám jde o výkon, při testování upřednostňujte bannery, které přivedou více objednávek namísto bannerů s vysokou mírou prokliku

  • Výkon bannerů vyhodnocujte až po nasbírání vypovídajících dat.
  • Pracujte s frekvencí zobrazení jednomu uživateli. U bannerů doporučujeme frekvenci nižší než u textových inzerátů.

Testování bannerů

  • Zobrazujte uživatelům více různých bannerů. Nedojde k tomu, že si na kreativu zvyknou a přestanou banner vnímat.
  • Pokud jedna z vašich kreativ dosahuje výrazně lepších výsledků než ostatní, vytvořte další obdobné bannery a pokračujte v testování.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.