Nejčastější důvody zamítnutí pro jednotlivé reklamní formáty
- Nečitelný text v banneru – týká se to většinou malých formátů kde je nahuštěný text (většinou zmenšenina velkého formátu).
- Nevhodné zpracování banneru – je nahrán ve špatném, či nekvalitním rozlišení.
- Chybí reklamní sdělení – obrázek neobsahuje text či jiné bližší přiblížení propagovaného produktu nebo služby.
- URL uvedená na banneru neodpovídá cílové URL – Na banneru se nachází sdělení “Navštivte náš eshop na www.zbozi.cz”. Po prokliku se však uživatel dostane na www.seznam.cz.
- Průhledné pozadí – banner se nesmí nacházet na průhledném/responzivním pozadí.
- Banner nevyplňuje celou plochu – banner musí pokrývat celý prostor grafické plochy, bez prázdných bílých míst, která by tuto plochu dorovnávala.
- Text v obrázku – ilustrační obrázky nesmí obsahovat textová sdělení ani logotypy.
- Nevhodné zpracování ilustračních obrázků – obrázky nesouvisí s reklamním sdělením a obsahem cílové url.
- Nevhodně oříznuté ilustrační obrázky nebo logo – obrázky mají zbytečné bílé okraje, nebo jsou jinak špatně oříznuté.
- Nedokončené texty – textové části reklamy obsahují nedokončené titulky nebo popisky, jako například „Bílá čepice s…“, „Buď in v nových“ atp.
- Mimo vyhrazenou oblast se vyskytují texty – do prostoru mimo hlavní reklamní sdělení nesmí zasahovat žádné texty a logotypy.
- Chybí reklamní sdělení – brandingová reklama neobsahuje text či jiné bližší přiblížení propagovaného produktu, nebo služby.
- Obrázek brandingu je nekvalitní, zdeformovaný nebo má nečitelný text – různě nevhodně deformované kreativy.
- Nepovolené znaky – nadměrná interpunkce, emotikony či jiné nestandardní znaky jako například →, ♣, ¦, ♠ , ***, atp.
- Nedokončené věty – reklama obsahuje nedokončené titulky nebo popisky, jako například „Bílá čepice s…“. Nedokončená věta často vzniká kvůli špatnému nastavení nástroje API.
- Vykřičníky v titulcích – 1. ani ve 2. titulku se nesmí vyskytovat vykřičník. V 1. a 2. popisku je navíc možné použít pouze po jednom vykřičníku.
- Textový inzerát vyzývá ke kliknutí – například fráze „klikněte zde“.