Tagování URL pro Kampaně Nákupy (dříve Zboží.cz)
Správné tagování URL adres je klíčové pro následné vyhodnocování v Google Analytics (GA). Je tak třeba napřed promyslet, jakým způsobem chceme svá data v GA strukturovat a podle toho vhodně rozvrhnout hodnoty jednotlivých UTM parametrů.
Pro nové inzerenty doporučujeme měření sjednotit, tj. tagovat přístupy z kampaní Skliku i z kampaně Nákupy do jednoho zdroje (např. utm_source s hodnotou seznam a utm_medium s dynamickou proměnnou {medium}). V tomto případě je možné postupovat podle výchozího nastavení automatického tagování, kde lze případně další UTM parametry obohatit pomocí dynamických proměnných.
Stávající inzerenti by měli především zvážit, jak chtějí nadále vyhodnocovat své kampaně v Analytics a podle toho se rozhodnout, zda tagovat kampaně Nákupy nadále odděleně a navázat tak na již nasbíraná data pod zdroj návštěv zbozi.cz nebo rovněž sjednotit zdroj návštěv pod utm_source seznam a vyhodnocovat produktovou inzerci na Seznamu jako celek.
Užitečné dynamické proměnné pro kampaně typu Nákupy:
- {network} – kde došlo k prokliku (seznam, zbozi.cz)
- {bidtype} – typ aukce (product, search nebo prázdné pro umístění s řazením podle ceny)
- {query} – vyhledávaný dotaz
- {adtitle} – název položky, na jejíž reklamu bylo kliknuto
Automatické tagování pro kampaně Nákupy
URL ve feedu nemají UTM | URL ve feedu mají UTM | |
Nastavení CPC pomocí produktových skupin Skliku | použijí se UTM parametry dle autotaggingu Skliku | použijí se UTM parametry dle autotaggingu Skliku |
Nastavení CPC pomocí feedu | použijí se UTM parametry dle autotaggingu Skliku | autotagging nikdy nepřepíše ve feedu použité parametry, jen doplní parametry, které v UTM ve feedu obsažené nejsou a doplní hodnoty do dynamických proměnných, např. {bidtype} |
Nastavení CPC pomocí feedu, jen s propojenými statistikami z Centra prodejce (od září 2024 nelze nově nastavit) | autotagging se nepoužije | autotagging nikdy nepřepíše ve feedu použité parametry, jen doplní parametry, které v UTM ve feedu obsažené nejsou a doplní hodnoty do dynamických proměnných, např. {bidtype} |
Dynamický banner a dynamický retargeting | použijí se UTM parametry dle autotaggingu Skliku | použijí se UTM parametry dle autotaggingu Skliku |
Pro oddělené tagování kampaní Sklik a kampaní Nákupy je možné v hodnotách parametrů využít podmínek ifzbozi a ifsklik, u kterých systém automaticky vrací hodnotu z hranatých závorek podle typu kampaně:
- {ifzbozi:[value]} vrátí hodnotu value v případě, že proklik pochází z kampaně typu Nákupy, tedy z inzerátů kampaně Nákupy nebo ze Zboží.cz
- {ifsklik:[value]} vrátí hodnotu value v případě, že proklik pochází z ostatních typů kampaní Skliku
Za hodnotu value je v podmínkách možné dosadit explicitní hodnotu nebo dynamickou proměnnou i jejich případnou kombinaci.

Náhled výstupu kombinace dimenzí Kampaň (proměnná network) a Obsah reklamy (proměnná bidtype) pro zafiltrovaný zdroj zbozi.cz v Google Analytics:

Tyto kombinace proměnných {network} a {bidtype} určují, kde došlo k prokliku:
Hodnota {network} | Hodnota {bidtype} | Zdroj prokliku na reklamu |
zbozi.cz | search | Inzerce Nákupy zobrazené na Zboží.cz |
zbozi.cz | product | Doporučené nabídky (TOP pozice) na Zboží.cz |
zbozi.cz | (prázdné) | Nabídky dle ceny (Detail produktu) na Zboží.cz |
seznam | search | Inzerce Nákupy ve výsledcích vyhledávání |
seznam | product | Produktová upoutávka v mobilních výsledcích vyhledávání na Seznam.cz |
sbazar | search | Bazarové nabídky na Sbazar.cz |