Rozpočet kampaně
Je maximální částka, kterou jste ochotni utratit za jeden den. Po jeho vyčerpání se reklamy kampaně přestanou zobrazovat. Denní rozpočet je možné kdykoliv změnit.
Minimální výše denního rozpočtu kampaně je 30 Kč.
Pokud je rozpočet kampaně nastaven v menším poměru, než je doporučená hodnota pro:
- Vyhledávací síť:
- 100:1 (denní rozpočet : maximální cena za proklik)
Reklama se zobrazí například na každý desátý dotaz uživatelů.
- 100:1 (denní rozpočet : maximální cena za proklik)
- Obsahovou síť:
- 20:1 (CPT = denní rozpočet : maximální cena za tisíc zobrazení)
- 100:1 (CPC = denní rozpočet : maximální cena za proklik) Reklama se zobrazí například na každý desátý refresh stránky.
Optimalizace denního rozpočtu
Optimalizace denního rozpočtu je funkce ve Vyhledávací síti, která reguluje rozpočet kampaně tak, aby se vaše reklamy zobrazovaly v průběhu celého dne. To, že jsou vaše kampaně optimalizované, poznáte na základě ztracených impresí.
Chování optimalizace závisí na aktuální vyčerpanosti denního rozpočtu a poměru mezi denním rozpočtem a maximální cenou za proklik/cenou za tisíc zobrazení.
Nastavení kampaně je závislé na jejím charakteru a vašich finančních možnostech.
Snížením ceny za proklik nebo zvýšením denního rozpočtu, případně obojím, můžete dosáhnout optimálního stavu a zobrazování reklam na každý zadaný dotaz uživatelů.
Optimalizaci denního rozpočtu lze vypnout pouze tím, že si nastavíte Časové plánování kampaně. Přesný algoritmus této funkce, podrobný popis jednotlivých složek či nastavení vah, nezveřejňujeme.
Sdílený rozpočet
Pomocí sdíleného rozpočtu seskupíte kampaně v účtu do jednoho rozpočtu a budete tak mít lepší kontrolu nad možnostmi optimalizace a čerpáním kampaní.
Minimální částka pro sdílený rozpočet je 30 Kč krát počet kampaní, které z něj čerpají.
Příklad:
Sdílený rozpočet, ze kterého čerpá 10 kampaní, musí mít minimální výši 300 Kč.
Sdílený rozpočet lze nastavit na kartě Nástroje.
Tento rozpočet je pak dostupný v nastavení kampaně, kde si jej můžete pro kampaň zvolit. Pokud si vyberete sdílený rozpočet pro více kampaní, budou kampaně čerpat podle výkonu v součtu pouze tento rozpočet. Sdílený rozpočet můžete nastavovat nezávisle na denním rozpočtu. Pokud zvolíte sdílený rozpočet, denní rozpočet se u kampaně nepoužije. Sdílený rozpočet lze kopírovat i do dalších kampaní.
Sdílené rozpočty sledují statistiku míry prokliku reklam za posledních několik týdnů a dle této statistiky průběžně upravují požadavky výdeje pro jednotlivé kampaně. Statistika klikanosti se v průběhu dne mění a i toto je při čerpání zohledňováno. Kampaně mají ve sdíleném rozpočtu průběžně rezervovanou část, která statisticky odpovídá čerpaní v podobném období. Rozhodnete-li se kombinovat v jednom sdíleném rozpočtu obsahové i vyhledávací kampaně, může se z důvodu rozdílného systému distribuce reklam ve vyhledávání a obsahu stát, že jedno cílení bude upřednostňováno před druhým. Například, pokud máte pod jedním sdíleným rozpočtem kampaně, které mají silný potenciál v obsahové síti, může dojít k poměrově menšímu zobrazování ve vyhledávání.
Upozornění na nízký rozpočet kampaně
Na základě údajů o tzv. ztracených zobrazeních může systém zjistit, o kolik zobrazení přišla konkrétní kampaň z důvodu příliš nízkého rozpočtu. Z dalších údajů, které o kampani ví (průměrná CPC a CTR), vám systém může navrhnout ideální rozpočet kampaně, kdy nebude kampaň rozpočtem bržděna. Můžete tak využít maximální potenciál kampaně a získat maximum prokliků.
Návrh optimálního rozpočtu systém počítá vždy jednou denně za posledních sedm dní, ve kterých běžela inzerce této kampaně. Pokud má systém dostatek informací, tak u kampaní může nabídnout informaci o ideálním rozpočtu. Informace se zobrazuje pouze u aktivních kampaní s vlastním nebo sdíleným rozpočtem.