Cílení na zařízení
Pomocí multiplikátorů cenových nabídek můžete snadno zvyšovat nebo snižovat nastavené maximální ceny za proklik a ceny za tisíc zobrazení dle typu zařízení.
Příklad:
Hodnota 300 % znamená zvýšení nabídky o 300 %, tedy 100 % + 300 % = 400 %. Místo 3 Kč vstoupíte do aukce s až 12 Kč za klik.
Pokud například máte v kampani vypnutý mobil z důvodu jeho nižšího výkonu a nemáte k této kampani vytvořenou totožnou kampaň s cílením na mobil, můžete v multiplikátoru nastavit např. -30 %, čímž se začne reklama na mobilních telefonech vydávat s takto poníženou nabídkou. Pokud multiplikátor nenastavíte, bude se vydávat reklama na mobilech s výchozím nastavení 0 % – tedy přesně dle nastavené max. CPC.
Nastavený multiplikátor funguje pro vyhledávací i obsahovou síť.
Cílení na zařízení není standardním typem cílení a nelze ho tedy využít samostatně. Jedná se o pomocný filtr ostatních typů cílení.
Import a export multiplikátory cenových nabídek podporuje a zápis je kompatibilní s Google Ads Editorem.
Výjimkou jsou Multimediální zařízení, které při importu a exportu odpovídají typu zařízení Televizní obrazovky.
Tento typ zařízení je však v Google Ads Editoru podporován pouze u kampaní typu video a obsahová síť a pokud budete s tímto zařízením pracovat u vyhledávacích nebo produktových kampaních a zpracovávat je v Google Ads Editoru, bude je třeba po následném importu do Skliku nastavit v takových kampaních ručně.
Úprava na úrovni sestavy
Pokud potřebujete upravit cenovou nabídku na úrovni sestavy, můžete tak učinit v záložce Zařízení, kterou najdete za jednotlivými cíleními. Zároveň zde vidíte výkon jednotlivých zařízení.
Proškrnutí (znak “-”) znamená převzetí nastavení multiplikátoru z úrovně kampaně, 0 % znamená žádná úprava.
Cenová úprava na úrovni sestavy má přednost před cenovou úpravou na úrovni kampaně.
Výjimkou je -100 % na úrovni kampaně, díky kterému se pak na zvoleném zařízení sestavy nezobrazují bez ohlednu na nastavenou hodnotu na úrovni sestavy.
Reklamy cílené pomocí retargetingu, dynamického retargetingu a zájmů o koupi zobrazujeme uživatelům napříč více jejich zařízeními – tzv. cross device.
Ve statistickém reportu máte možnost zvolit Typ zařízení, kde v rámci jedné kampaně uvidíte rozpad statistik dle zařízení. Zařízení, které se nám nepodaří rozpoznat, automaticky zařadíme do skupiny PC.
Pokud chcete cílit na jednotlivé typy zařízení s vlastním rozpočtem nebo třeba použít jiné texty reklam, musíte pro každé zařízení vytvořit vlastní kampaň.