Nápověda menu

Zájmy o koupi

Cílení na nákupní chování (záložka Zájmy o koupi) obsahuje kategorie uživatelů na základě jejich krátkodobého chování. Konkrétně si můžeme představit jako předpokládaný aktuální zájem o určitý typ produktu nebo služby.

Zájmy o koupi jsou přesnější a vhodné pro oslovení uživatelů v posledních fázích nákupního procesu a obecně výkonové kampaně.

V cílení na Zájmy o koupi naleznete také B2B segmenty či možnost cílení na diváky Stream.cz.

Doporučujeme nad výběrem vhodného cílení přemýšlet. Například dáváním “věcí” do širšího konceptu a využít i tzv. sekundární typ dat, která mohou naplnit mé potřeby.

Příklad:

Pokud je mým cílem prodávat gauče a sedačky, nemusím využívat jen cílení “zájem o koupi – sedací soupravy” s čistě produktovou kreativou, ale mohu např. cílit na uživatele, se zájmem o pronájem či koupi nemovitosti s brandovějším typem kreativy s předpokladem, že se uživatel bude nejspíše brzy stěhovat a nějakou tu sedačku bude potřebovat.

V případě, že zvolíte nevhodný zájem v kombinaci s nerelevantní kreativou, nebude pro uživatele vaše reklama tak zajímavá. Sestava nebude dostatečně úspěšná oproti ostatním kandidátům aukce a je možné, že se sama po nějaké době zastaví.

Jak se tvoří cílení na zájmy o koupi?

Seznam.cz sbírá informace pro cílení na zájmy o koupi výhradně ze svých oborově zaměřených služeb. Jakožto provozovatel nejnavštěvovanějších specializovaných portálů jako zboží.cz, sauto.cz či sreality.cz a další,  má Seznam.cz širokou škálu dat o chování svých uživatelů, od kterých se odvíjí i předpokládané preference nákupního chování.

Příklad:

Na serveru zboží.cz uživatel porovnává cenové nabídky na mobilní telefon. V případě, že má Seznam.cz od uživatele souhlas se zpracováním osobních ůdajů, budou mu přiřazen patřičný zájem o koupi, v tomto případě “mobilní telefony”.

Data o uživatelích jsou zcela anonymní a jsou sbírána a následně využívána výhradně se souhlasem uživatele. Současně není možné pomocí těchto dat cílit na konkrétního uživatele.  Více informací o zpracovávání a využívání dat pro účely cílené reklamy najdete na našich k tomu určených stránkách.

Nastavení cílení na zájmy o koupi

Přidání nákupního zájmu učiníte v záložce Zájmy o koupi kliknutím na tlačítko Přidat Zájmy o koupi. Následně si jednoduchým způsobem můžete přidávat a odebírat vámi zvolené konkrétní zájmy o koupi. Stejným způsobem lze konkrétní zájmy o koupi vyloučit. Jednotlivé zájmy o koupi lze ze zobrazování přidat, či vyloučit také u jiných typů cílení.

Při využití více typů cílení, například kombinace s retargetingovým publikem může značně omezit potenciální zásah, proto vždy konkrétní kombinace zvažte. Více se dozvíte na stránce kombinace typů cílení.

Zájmy o koupi

Příklad:

Jako cestovní kancelář můžete své služby inzerovat uživatelům, kteří aktuálně hledají zájezd do Egypta.

Doporučujeme kromě cílení na subkategorie zájmů o koupi uživatelů cílit také na hlavní kategorie.

Úprava Zájmů o koupi

Příklad:

Mimo jiné zájmy o koupi lze také cílit na B2B publika. Zde můžete segmentovat firmy a podnikatele na základě oboru jejich podnikání. Více se můžete dočíst na našem blogu.

Úprava B2B Zájmů o koupi

Pokud využijete více typů cílení, nezapomeňte si přečíst o tom, jak mezi sebou tato cílení fungují. Více se dozvíte na stránce kombinace typů cílení.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.