Filtr na věk
Jak určujeme věk uživatele
Pro určení věku našich uživatelů využíváme dvě různé metody. U přihlášených uživatelů (v případě jejich souhlasu) využíváme jimi zadaná data z uživatelského profilu. Tato metoda pokrývá přibližně 65 % všech zobrazení napříč našemi službami, protože pro tyto uživatele umíme data využít na všech jeho zařízeních. U nepřihlášených uživatelů využíváme metody strojového učení, které na základě chování uživatele na našich stránkách tyto údaje s vysokou přesností odhadne.
Ve chvíli, kdy máte zvolen i jiný typ cílení (klíčová slova, umístění, témata, retargeting, zájmy, zájmy o koupi) a ve stejné sestavě zvolíte filtr na věk, bude vaše reklama omezena pouze na publikum spadající do vybrané věkové kategorie.
Kdy filtr na věk využívat?
Filtr na věk není standardním typem cílení a nelze ho tedy využít samostatně. Jedná se o pomocný filtr ostatních typů cílení.
Je vhodné se vždy zamyslet, zdali je zvolené cílení vhodné pro vaše kampaně, a zdali případné nastavení filtru věkových kategorií neomezí zbytečně výdej vaší inzerce. Doporučujeme tedy, abyste si nastavení a přidání filtru na věk vždy předem pečlivě rozmysleli.
- sezónní nabídky pro vybranou věkovou skupinu – zájezdy k moři pro seniory, potřeby pro studenty
- volba grafických reklam zaměřená na konkrétní věkovou skupinu – pojištění pro seniory
- slevové akce pro vybrané věkové skupiny – optiky a nabídky slev dle věku, studentské slevy (levnější vstupné, tarify pro mladé apod.)
Pokud využijete více typů cílení, nezapomeňte si přečíst o tom, jak mezi sebou tato cílení fungují. Více se dozvíte na stránce kombinace typů cílení.
Nastavení filtru na věk
Volbu věkové skupiny můžete provést ve vámi vybrané sestavě v záložce Věk, zvolením požadovaného věkového rozmezí. Pokud žádné nezvolíte, dochází k výdeji na všechny věkové kategorie.
Je možné si pro různé věkové skupiny nastavit odlišnou maximální cenu za proklik.