Jak se Sklik platí Vyhledávání

Jak se Sklik platí

Reklama Sklik nemá žádné vstupní poplatky ani minimální útratu. Platí se za kliknutí na inzerát nebo za zobrazení reklamy.

Platba za proklik

Při platbě za proklik jsou hrazena kliknutí na reklamu, platíte tedy za uživatele, které vám Sklik přivedl na váš web. Platbu za proklik je možné zvolit pro Vyhledávací i Obsahovou síť.

Cena za proklik

Maximální cena za proklik představuje částku, kterou jste ochotni zaplatit za prokliknutí vašeho inzerátu. Cena za proklik je libovolná a lze ji kdykoliv změnit, nabídnout můžete minimálně dvacet haléřů bez DPH. CPC ovlivňuje umístění reklamy na stránce, vyšší nabídka tak může váš inzerát posunout na lepší pozici.

Skutečná cena za proklik však může být nižší než cena maximální. Při prokliku systém naúčtuje nejnižší potřebnou částku pro udržení pozice inzerátu. Skutečná cena za proklik nikdy nepřekročí vámi nastavenou maximální cenu za proklik.

Poté, co se inzeráty seřadí, se vypočítá reálná CPC, která je pak naúčtovaná v případě prokliku. Tzv. reálná CPC se vypočítá jako podíl Maximální CPC přímé konkurence * QS přímé konkurence ku QS vypočteného pro daný inzerát.

Hodnota Maximální CPC přímé konkurence * QS přímé konkurence vyjadřuje cenu za tisíc zobrazení každého inzerátu tzv. CPT. Pokud není splněna minimální stanovená hodnota CPT, není inzerát zobrazen.

Platba za tisíc zobrazení (CPT)

Pokud je cílem vaší kampaně podpoření znalosti značky, viditelnost u relevantní cílové skupiny (např. v kampaních z fáze SEE ve frameworku STDC), nebo jen chcete mít více pod kontrolou objem realizovaných impresí, je vhodné využít platební model CPT. Platba za tisíc zobrazení je k dispozici pouze pro kampaně aktivní v obsahové síti.

Stejně jako u ceny za proklik (CPC) si můžete nastavit cenu za tisíc zobrazení na úrovni každé sestavy i jednotlivého cílení (např. umístění nebo zájmu). Čím vyšší nabídku zvolíte, tím více získáte zobrazení reklamy. V tomto platebním modelu není CTR kritériem úspěšnosti kampaně a nijak objem impresí neovlivňuje.

Na rozdíl od platby za proklik funguje platba za tisíc zobrazení v Skliku modelem first price, tedy vždy zaplatíte přesně částku, kterou jste nastavili.

Platební model je možné zvolit v nastavení kampaně.

Při nastavení příliš nízké ceny za proklik či zobrazení může dojít k propadu pozice inzerátu. Nízko nabídnutá cena může také vést k úplnému nezobrazování reklamy.

Denní rozpočet

Denní útratu můžete kontrolovat nastavením denního rozpočtu kampaně, takže se nemusíte bát, že zaplatíte více, než si můžete dovolit. Počet prokliků a zobrazení za období jednoho dne závisí na nastavení denního rozpočtu a nabízené ceně. Jak optimálně pracovat s denním rozpočtem naleznete v tematickém článku na našem blogu.

V případě optimálně nastavené kampaně a poutavého inzerátu na výhodné pozici můžete oslovit více uživatelů, snížit náklady na reklamu a zlepšit pozice vašich inzerátů na stránce.

Dobití kreditu

Reklama Sklik se hradí prostřednictvím Klientské zóny, kterou je součástí služba Seznam Peněženka, do které se přihlásíte pod stejnými přihlašovacími údaji jako do Skliku. Jakmile dojde k dobití kreditu, aktivní reklama se začne zobrazovat.

Dobití kreditu

Stav Peněženky naleznete v rozhraní Skliku v pravém horním rohu obrazovky a v Klientské zóně. Přesnou výši utracených prostředků za zvolené období najdete ve statistikách inzerentského rozhraní Skliku.

Statistiky služeb Sklik a Peněženka se aktualizují se zpožděním a časově nezávisle na sobě. Prokliky uživatelů se z kreditu strhávají dávkově za různé časové intervaly dle vytíženosti systému.

Způsob dobití kreditu

Pro platbu reklamy Sklik slouží Seznam Peněženka, kterou je možné dobít bankovním převodem, platební kartou, online přímo z účtu klienta (do maximální výše 10 tis. Kč na jedno dobití) nebo prostřednictvím našeho obchodního oddělení, případně přiděleného account managera společnosti Seznam.cz.

Po autorizaci účtu v Seznam Peněžence a dobití kreditu vám bude vystaven a následně zaslán poštou daňový doklad – faktura, kterou si můžete zahrnout do firemních nákladů.

Tip: využijte možnost automatického dobíjení v Klientské zóně, snížíte tak pravděpodobnost pozastavení kampaní z důvodu vyčerpání kreditu. Při objednávce kartou zaškrtnete Povolit snadné platby kartou a v po dobití zvolíte „Platby zautomatizovat“ dostanete se tak na stránku kde nastavíte pravidlo pro automatické dobíjení.

Trvání platby

Při online platbě (do maximální výše 10 tis. Kč na jedno dobití) nebo platební kartou dojde k navýšení kreditu téhož dne. Platba převodem z účtu trvá 2-4 pracovních dní v závislosti na vašem bankovním ústavu. Více informací včetně odpovědí na často kladené otázky naleznete v  nápovědě služby Seznam Peněženka.