Filtr pohlaví
Jak určujeme pohlaví uživatele
Pro určení pohlaví našich uživatelů využíváme dvě různé metody. U přihlášených uživatelů (v případě jejich souhlasu) využíváme jimi zadaná data z uživatelského profilu. Tato metoda pokrývá přibližně 65 % všech zobrazení napříč našemi službami, protože pro tyto uživatele umíme data využít na všech jeho zařízeních. U nepřihlášených uživatelů využíváme metody strojového učení, které na základě chování uživatele na našich stránkách tyto údaje s vysokou přesností odhadne.
Stránky, které uživatelé navštěvují, jsou rozděleny na spíše mužské a spíše ženské. Uživatelé jsou následně roztřídění podle toho, zda navšítvili více mužských, nebo ženských stránek. V případě, že nelze s jistotou určit pohlaví, není uživatel zařazen do žádné skupiny. V takovém případě je jeho pohlaví nastaveno jako Neznámé.
Jak filtr pohlaví využívat
Filtr pohlaví není standardním typem cílení a nelze ho tedy využít samostatně. Jedná se o pomocný filtr ostatních typů cílení.
Nejefektivnější je kombinace s cílením na Umístění za využití nejnavštěvovanějších stránek na internetu (např. seznam.cz, novinky.cz, seznamzpravy, idnes atd…), ostatní typy cílení jsou spíše úzkou skupinou a mohlo by dojít k odstranění významné části potenciálního zásahu.
Nejedná o filtr/cílení, které by mělo dodávat výkon vašich kampaní, ale o možnost, kterou lze lépe komunikovat k preferované skupině našich uživatelů.
Pokud využijete více typů cílení, nezapomeňte si přečíst o tom, jak mezi sebou tato cílení fungují. Více se dozvíte na stránce kombinace typů cílení.
Nastavení filtru pohlaví
Pohlaví se nastavuje na záložce Pohlaví. Základní nastavení každé sestavy je pro všechna pohlaví. Nelze je odstranit, lze je pouze vypnout. Je možné si pro různá pohlaví nastavit odlišnou maximální cenu za proklik.
Pokud máte zvolen i jiný typ cílení (klíčová slova, umístění, témata, retargeting, zájmy, zájmy o koupi) a ve stejné sestavě zvolíte filtr pohlaví, bude vaše reklama omezena pouze na publikum s tímto pohlavím.