Nativní reklama Vyhledávání

Nativní reklama

Formát, který má smysl

 

 

Nativní reklama je druhem placené online reklamy, která má za cíl nerušit zážitek návštěvníka.
Formou i funkcí zapadá do obsahu webové stránky.

V dnešním světě přehlceném informacemi je těžké zaujmout. Lidský mozek ani nemá kapacitu na to, aby vstřebal tisíce reklamních sdělení, kterým je denně vystaven. Stále častěji se tak potýkáme s pojmem reklamní slepota – lidé mají tendenci reklamu na internetu ignorovat a chtějí hlavně zajímavý obsah. Právě ten může nativní reklama nabídnout.

Nativní inzerát není klasický banner

Jako klasický banner

Klasický banner

Nativní inzerát – Důraz na informaci

Nativní inzerát

Jak je vidět na příkladech z finančního sektoru, proklikovost nativního inzerátu se výrazně liší napříč kampaněmi i v rámci jednotlivých oborů. Přestože Banka X (jméno pozměněno) zvolila čistou kreativu a úderné sdělení, které skvěle vystihuje firemní brand, CTR nebylo tak vysoké, jako když Akcenta nabídla odpověď na otázky kolem ukončení intervenčního režimu.

Nativní inzerát totiž není možné dělat jako banner, protože se nachází v prostředí, kde čtenáři očekávají obsah. Proto je potřeba u nativního inzerátu čtenáře nalákat na zajímavý obsah.

Data z průzkumu, který srovnával nativní reklamu s klasickou bannerovou, od společnosti Sharethrough (poskytovatele softwarových řešení pro nativní reklamu):

    • Na nativní reklamu se podívá o 25 % více lidí než na bannerovou.
    • 32 % dotázaných řeklo, že by takovou reklamu sdílelo se svými přáteli a rodinou (oproti 19 % u bannerové reklamy).
    • O 18 % více respondentů projevilo nákupní záměr.

Nativní inzerát

Pokud nativní reklamu ještě nevyužíváte, nechte se inspirovat příklady našich klientů a přidejte se také k armádě úspěšných inzerentů, kteří již využívají všech výhod, které nativní pozice nabízí.

Nativní reklama jako součást modelu STDC

Nejlépe ji lze využít v prvních dvou fázích nákupního procesu:

Model STDC

Příklady od našich klientů: Podpora PR článků – Zvýšení návštěvnosti

  • Eucerin

Klient chtěl navýšit čtenost svého PR článku na webu Proženy.cz, kde propagoval jeden ze svých výrobků, a to v průběhu celého týdne.

Nativní reklama zvýšila čtenost o 31 %. Ze všech reklamních formátů, které PR článek podporovaly, měla nejvyšší CTR a nejnižší CPC.

Dalším pozitivem kampaně bylo navýšení hledanosti produktu Eucerin AtopiControl, který článek propagoval, a to o 717 %.

Vývoj hledanosti

Hledanost Eucerin

Nativní inzerát

Nativní inzerát Eucerin

  • Manner Knusper Müsli

Klient chtěl navýšit čtenost svého PR článku na webu Novinky.cz, ve kterém srovnával kvalitu patnácti snídaňových müsli na českém trhu.

Nativní reklama navýšila čtenost o 314 %, a to při velmi nízké ceně za proklik.

Produkt před startem kampaně nikdo ve vyhledávači nehledal, což se změnilo ihned po startu kampaně.

Vývoj hledanosti

Hledanost Manner Knusper Müsli

Nativní inzerát

Nativní inzerát Manner Knusper Müsli

Jak správně pracovat s nativní reklamou v Skliku

1.Vytvořte pro nativní reklamu novou kampaň.
Kampaň má odlišný cíl. V případě, že budete uživatele retargetovat, konverze budou z části připsány právě retargetingovým kampaním. Kampaně je však třeba vyhodnocovat jako celek.

2. Zadejte do sestav kombinovanou reklamu s těmito náležitostmi:

  • Relevantní obrázek zapadající do prostředí – ne výrobek.
  • Titulek, který vystihne čtenářovu potřebu.
  • Text, který na čtenáře naláká na relevantní obsah – ne popis výrobku, jeho cena atd.
  • Cílová stránka, která čtenáři slíbený obsah nabídne.
    • V případě, že cílíte uživatele na výpis produktů, nejedná se o nativní reklamu!

3. Zacilte sestavy s nativními inzeráty na umístění podporující nativní zobrazení kombinované reklamy:

 

  • www.seznam.cz
  • seznamzpravy.cz**
  • novinky.cz*
  • sport.cz*
  • super.cz*
  • prozeny.cz**

 

* Na těchto umístěních se nachází i běžný textový inzerát. Tedy nativní inzerát se může vydat jak na nativní pozici, tak v běžné textové.

** V sestavě nebo kampani vylučte umístění seznamzpravy.cz/clanek resp. prozeny.cz/clanek, aby se reklama vydávala pouze na nativních pozicích.

4. Zpřesněte cílení dalším cílením, které odpovídá vaší cílové skupině.
Samotná domovská stránka Seznam.cz je nejnavštěvovanější stránkou na českém internetu a díky tomu, že sestavy s nativní reklamou zpřesníte o další cílení, oslovíte přesně ty uživatele, kteří se mohou stát vašimi zákazníky a nečerpáte rozpočet plošně.

Příklad: Prodáváte krmivo pro psy.

Vhodné cílení pro kombinaci s umístěním na www.seznam.cz:

  • Zájmy: Domácí mazlíčci – Domácí mazlíčci-obecné
  • Zájmy: Domácí mazlíčci – Psi

Případně pro zvýšení zásahu i obecnější:

  • Zájmy: Hobby a volný čas – Hobby a volný čas-obecné

5. Na co ještě nezapomenout?

  • Vylučte retargetingové seznamy se stávajícími zákazníky.
  • Retargeting na uživatele, kteří přišli na obsahovou stránku přes nativní reklamu, mějte oddělený (např. podmínkou řetězce, který budete mít v parametrech cílové URL z nativního inzerátu, utm_content=nativni-30).
  • Nativní kampaň a retargeting na návštěvníky z nativního inzerátu vyhodnocujte dohromady.

Jaký je tedy celý proces nativní reklamy v Skliku?

Proces nativní reklamy

Kam dál?

Přihlásit se do Skliku, abych si mohl nastavit nativní reklamu

Kombinovaná reklama Sklik

Chci znát všechny možnosti nativní reklamy na Seznam.cz

Více o STDC na službách Seznam.cz