Přístup do účtu
Sklik umožňuje poskytnout přístup do účtu bez nutnosti sdělit přihlašovací údaje. O přístup můžete požádat nebo jej nabídnout v nastavení vašeho účtu.

Podle nastavené úrovně přístupu přidělíte nebo vám budou přidělena následující práva:
- Reportér statistik – Uživatel může do účtu Skliku nebo sjednoceného účtu Zboží.cz pouze nahlížet, systém mu tak nedovolí vytvářet kampaně a provádět jakékoliv úpravy v jejich nastavení. Vytvářet a upravovat může pouze statistické reporty.
- Správce kampaní – Uživatel má možnost do účtu nahlížet a plně využívat inzerentské rozhraní pro vytváření a nastavování kampaní. Ve sjednoceném účtu Zboží.cz nemůže provádět žádné změny v nastavení provozovny kromě nastavení dopravy, ale může vidět její nastavení a diagnostiku.
- Administrátor účtu – Uživatel může do účtu nahlížet a vytvářet / upravovat kampaně, statistické reporty i nastavení účtu. Oproti Správci kampaní může spravovat přístupy jiných uživatelů do daného účtu. Ve sjednoceném účtu Zboží.cz může provádět veškeré změny v nastavení provozovny, vidí diagnostiku a může reagovat na uživatelské recenze.
Účet, který žádáte nebo mu nabízíte přístup, musí mít odsouhlasené smluvní podmínky reklamního systému Sklik a být registrovaný v Peněžence.
Dobít kredit v účtu, do kterého se převtělíte, není možné bez ohledu na přidělená práva. Kredit lze dobít pouze do účtu, ve kterém jste přihlášeni pomocí hesla a názvu účtu.
Žádost o přístup, nabídku přístupu nebo změnu úrovně přístupu musí druhý účet schválit. O veškerých úkonech v rámci schvalovacího procesu jsou informovány oba účty prostřednictvím systémových zpráv. Budete-li mít přístup alespoň do jednoho účtu, objeví se ve vašem inzerentském rozhraní záložka Účty.

Záložka Účty slouží pro lepší přehled nad účty, do kterých máte přístup. Naleznete zde možnost požádat o přístup, pojmenovat připojené účty, sledovat jejich souhrnná statistická data za zvolené období, rychle přistupovat k novým zprávám nebo upravovat vlastnosti propojení.
V inzerentském rozhraní se nachází nad horní lištou rozbalovací nabídka sloužící pro rychlé přepínání mezi účty, do kterých máte přístup.
Doporučení:
Po skončení spolupráce doporučujeme zkontrolovat si a promazat přístupy do účtů (přístupy agentur, třetích stran) z důvodu bezpečnosti.
Jak fungují přístupové role na Zboží.cz (bez sjednoceného řízení inzerce v Skliku)
- Obchody pro přihlašování do administrace Zboží.cz používají Registrovaný účet Seznamu.
- Práva pro přístup ke svým účtům spravují prostřednictvím Klientské zóny (nebo rozhraní Skliku, pokud mají sjednocené řízení inzerce po 18.2.2025).
- Registrované účty Seznamu mohou v administraci Zboží.cz provádět akce v rozsahu práv dle přidělené role.
- Vlastník účtu může v administraci Zboží svou provozovnu převést na jiný Registrovaný účet Seznamu se zachováním historie provozovny a kampaní i propojení s Sklikem.
- V administraci Zboží.cz je možné přepínat mezi Zboží.cz účty, které jsou Registrovanému uživateli Seznamu dostupné.
Oprávnění dle přístupových rolí
Přístupová role | Převod účtu | Statistiky | Aukce | Správa kampaně | Editace XML feedu | Správa recenzí | Nastavení dopravy a výdejních míst | Párování |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vlastník účtu | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Správce | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Optimalizátor | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Asistent | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Zboží Správce – Má podobná práva jako Vlastník, včetně přístupu k datovému API. Nemá právo editace informací o eshopu ani možnost převést účet.
Zboží Optimalizátor – Má přístup do statistik, vyhodnocuje a sleduje výkon. Nastavuje ceny za proklik a parametry dopravy, kontroluje efektivitu inzerce. Nemá přístup k recenzím zákazníků. Vhodné pro externisty či agentury.
Zboží Asistent – Může párovat nenapárované nabídky na produkty Zboží.cz. Vhodné například pro brigádníky.
Zboží Reportér statistik – Vytvářet a upravovat může pouze statistické reporty, k ostatním nastavením má přístup pouze v režimu čtení. Nemá přístup k recenzím zákazníků.
Podrobný návod, jak s účty pracovat, naleznete v Nápovědě Klientské zóny.