Optimalizace XML feedu pro Sklik
- Produkty, které nejsou povoleny na Zboží.cz
- Podrobnější filtrace v Produktových skupinách
- Filtrace Produktových skupin pomocí Štítku
- Filtrace Produktových skupin pomocí druhého CATEGORYTEXT
- Příprava XML feedu pro DRTG – návštěvníci kategorií
Abyste v Skliku mohli využívat, Dynamický retargeting nebo Dynamické bannery, je potřeba propojit Sklik účet s daty, která posíláte do Zboží.cz. Z tohoto propojení je zřejmé, že pro správné fungování produktových kampaní v Skliku je vhodné optimalizovat XML feed a předávat do služby Zboží.cz všechna data, která budete dále v Skliku využívat.
Pro další řádky předpokládáme, že se vám již podařilo propojit tyto dvě služby a ve Zboží.cz máte v pořádku naimportované položky, které splňují Specifikaci XML feedu pro Zboží.cz. Položky, které z nějakého důvodu neprošly přes zpracování na straně Zboží.cz, nejsou do Skliku předávány. Je tak dobré za pomoci informací z Hlášení o zpracování feedu nebo Validátoru odstranit překážky, které vedly k jejich zablokování.
Produkty, které nejsou povoleny na Zboží.cz
Máme-li ve své nabídce produkty, které nesplňují podmínky pro inzerci na Zboží.cz, nemusíme zoufat. Pokud splňují podmínky pro Sklik, je možné je do inzerce v Skliku zařadit.
TIP Zboží.cz:
Přes 90 % lidí používá před online nákupem vyhledávače zboží. Díky Zboží.cz můžete oslovit více než 2,5 milionu návštěvníků měsíčně. Začnete prodávat i jim díky Zboží.cz. Nabídky vašeho zboží se zobrazují zdarma. Platíte až za návštěvníka, který se proklikne do vašeho e-shopu.
V případech, kdy Zboží.cz nevyhovuje celý sortiment, můžete požádat o založení provozovny Zboží.cz a využít tak Dynamický banner pro ne-eshopy, nebo Dynamický retargeting pro ne-eshopy i pro váš sortiment.
Pokud podmínky nesplňuje pouze část sortimentu, můžete upravit zobrazení konkrétních produktů na Zboží.cz. K úpravě zobrazení produktu na Zboží.cz slouží element VISIBILITY, který můžete naplnit hodnotou 0 a tím zakázat zobrazení produktu na Zboží.cz.
Sklik element VISIBILITY ignoruje, takže produkt bude zařazen v nabídce Produktové skupiny pro výdej reklam a můžete jej využít pro Dynamický retargeting.
Inzerce rozbaleného a použitého zboží
Produkty, které jsou bazarové, rozbalené nebo repasované můžete inzerovat pomocí dynamického retargetingu a oslovovat tak uživatele, kteří si tyto produkty na vašem webu prohlíželi. Produkty si za pomoci VISIBILITY naplněné hodnotou 0 vyřadíte ze zobrazování na Zboží.cz a využijte některý ze štítků sloužící pro filtraci nabídek v Skliku. Např. Štítek 3 (CUSTOMLABEL_2) a naplníte je informací podle stavu produktu, např. nové, repasované, bazar, rozbaleno apod.
Pokud ve feedu použijete parametr CONDITION, je potřeba mít povinně vyplněné i parametry CONDITION_DESC a WARRANTY.
Při použití Retargetingu, Dynamickému retargetingu, a Dynamického banneru není povolena propagace erotických služeb (seznamka, live-chat, erotické masáže, tantra masáže), pornografie, materiálů a obecně jakéhokoli zboží souvisejícího s erotikou a sexem! V XML feedu je potřeba mít označeny všechny erotické položky tagem <EROTIC>1</EROTIC>.
Podrobnější filtrace v Produktových skupinách
Standardně v XML feedu v hodnotě CATEGORYTEXT zasíláme obsah, který odpovídá názvu kategorií podle číselníku kategorií Zboží.cz. E-shop má v drtivé většině případů strukturu kategorií odlišnou a tento přístup nám tak znemožňuje vytvořit si v kampaních strukturu s jemnějším rozdělením podle kategorií na e-shopu.
Dále se zaměříme na metody, jak docílit jemnější filtrace s využitím Štítků nebo za pomocí druhého CATEGORYTEXT.
Filtrace Produktových skupin pomocí Štítku
Jednou z možností jemnějšího segmentování produktových skupin je využití štítků, které Sklik podporuje. V praxi to znamená, že např. Štítek 1 (v XML feedu jako CUSTOM_LABEL_0) naplníme hodnotou s názvem kategorie z e-shopu.
Použití hvězdičky (wildcard) ve štítku (custom_label) nepodporujeme. Což může zapříčinit úplný nevýdej produktové skupiny. Hvězdičky (wildcard) podporujeme pouze u filtru Kategorie (CATEGORYTEXT). V ukázce: Domácnost|*.
Při filtraci produktových skupin tak nefiltrujeme podle obsahu elementu Kategorie, ve kterém je struktura dle Zboží.cz, ale podle Štítek 1, ve kterém máme strukturu dle e-shopu.
Filtrace Produktových skupin pomocí druhého CATEGORYTEXT
Druhou možností je přidání druhého tagu CATEGORYTEXT, kterým budeme plnit hodnotou z e-shopu. Ve feedu bude u každé položky vícekrát element CATEGORYTEXT, kde jedna hodnota bude odpovídat hodnotě dle struktury ve Zboží.cz a druhá bude obsahovat hodnotu e-shopu. Zboží.cz si z feedu vezme pro potřeby párování produktu hodnotu ve shodě se svým stromem kategorií. V nabídce pro filtrování na straně Skliku i v párovacím nástroji Zboží.cz pak uvidíme obě hodnoty a můžeme si vybrat s jakým CATEGORYTEXT budeme dále ve filtraci pracovat.
Pozor:
Tato úprava může mít vliv na párování nabídek pro DRTG – Návštěvníci kategorií, viz. níže. Je tak zapotřebí dodržet správné pořadí CATEGORYTEXTů u položky produktu.
Příprava XML feedu pro DRTG – Návštěvníci kategorií
Abychom zajistili správné fungování dynamického retargetingu na návštěvníky kategorií, je třeba zajistit párování kategorie produktů v XML feedu a dat spojených s cookies uživatelů, kteří dané kategorie navštívili.
V některých případech dochází k situaci, kdy se hodnota CATEGORYTEXT přepisuje externím nástrojem na cestě mezi e-shopem a Zboží.cz, aby se jednotlivé položky mohly správně párovat ve službě Zboží.cz. Na straně e-shopu pak vlivem přepisu elementu CATEGORYTEXT nemáme informaci o finální podobě kategorie daného produktu v XML feedu. Tím dochází k odlišnému obsahu v názvu kategorie v pokročilém retargetingovém scriptu a v XML feedu, což znemožňuje správný výdej obsahu dynamického banneru. Banner pak může obsahovat produkty bez vazby na reálně navštívené kategorie a snižuje se relevance produktů, které banner obsahuje.
Tato situace může vypadat následovně:
- Z e-shopu do XML feedu odesíláme kategorii vycházející ze stromu kategorií na e-shopu: <CATEGORYTEXT>Zahradní nábytek | Slunečníky</CATEGORYTEXT>
- Feed dále zpracováváme v externím nástroji, kde přejmenováváme CATEGORYTEXT podle stromu kategorií pro Zboží.cz: <CATEGORYTEXT>Dům, byt a zahrada | Zahrada | Stínící technika | Zahradní slunečníky</CATEGORYTEXT>
Pokročilá implementace retargetingového kódu po naplnění proměnných obsahuje kategorii dle e-shopu a není možné nabídky spárovat s daty produktů z XML feedu. Řešením je využití dalšího CATEGORYTEXT elementu u každé z nabídek:
- první hodnota CATEGORYTEXT bude obsahovat název pro Zboží.cz;
- druhá hodnota bude mít shodný obsah s proměnnou seznam_category v retargetingovém kódu.
Pozor:
Je potřeba, aby element CATEGORYTEXT sloužící pro párování DRTG – Návštěvníci kategorií byl ve výpisu XML nabídky jako poslední v pořadí.
V opačném případě nebude správně párován, protože na straně Skliku dochází k jeho přepisu posledním výskytem u každé z nabídek.
Ujistěte se, že obrázky ve feedu jsou funkční a mají podporovaný formát. Tedy JPEG nebo PNG. V opačném případě by produktové kampaně nefungovaly správně.