Nápověda menu

Vytváření reklam

Volba typu inzerce

Je potřeba se předem rozhodnout, jaký typ kampaně, do jaké reklamní sítě a jaký typ reklamy chcete vytvářet. S rozhodnutím a výběrem vám může pomoci tato tabulka.

Typ kampaněSíť Reklamní formát
Vyhledávací kampaňVyhledávací síťTextový inzerát
Obsahová kampaňObsahová síťBanner, Kombinovaná reklama, Branding
Produktová kampaňObsahová síťNabídky z XML feedu:
Dynamický retargeting a Dynamický banner
VideokampaňObsahová síťBumper, Videospot
  • Vyberte kampaň a sestavu, do které má být reklama umístěna. Pokud vytváříte reklamu již přímo v sestavě, tento krok se přeskočí.
  • Pro vytvoření nové reklamy nejdříve klikněte na tlačítko Vytvořit reklamu.
Záložka reklamy
  • Vyberte, jaký typ reklamy chcete vytvořit a přejděte do dalšího kroku.
Volba typu reklamy
  • Vyplňte formulář pro vytvoření konkrétního typu reklamy a uložte.
Ukázka vytváření Kombinované reklamy

Při vytváření reklam nezapomínejte na pravidla reklam a jejich technické specifikace.

Knihovna reklam

Vytváření reklam usnadňuje knihovna reklam. Ta obsahuje reklamy z celého účtu seřazené podle data vytvoření od nejnovějších. Jednoduše díky ní můžete znovu použít nedávno vytvořené reklamy jinde v účtu.

Jak na to

  • Při vytváření reklamy přejděte do záložky Knihovna reklam.
  • Označte požadované reklamy. Pro snadnější hledání můžete použít filtr.
  • Potvrďte výběr kliknutím na tlačítko Použít.
  • Reklamy se načtou do formulářů a nyní je můžete upravit a uložit.

Pozor, není možné vkládat stejné reklamy do téže sestavy. Pokud systém hlásí, že stejná reklama už v sestavě existuje, je nutné nově vkládanou reklamu upravit.

Ukázka z knihovny reklam

Hromadné vkládání reklam

Pokud chcete přes webové rozhraní vložit do jedné sestavy více reklam, stačí při vytváření reklamy přidat další formulář kliknutím na tlačítko

Přidání další reklamy

Navíc je možné vkládat několik reklam do většího počtu sestav v jedné kampani zároveň. Stačí v prvním kroku zvolit více sestav. Pro označení více položek můžete použít klávesu SHIFT.

Hromadné vkládání

Díky tomu můžete do několika sestav snadno vložit stejné reklamy a dále jen nastavit pro každou sestavu různá cílení.

Časové plánování reklam

U každé jednotlivé reklamy je možné nastavit datum spuštění a datum pozastavení.

To je vhodné pro spuštění akčních reklamvánoční texty, Black Friday, povánoční akce a jiné výprodeje. A to ve stávajících kampaních, tedy bez nutnosti tvořit nové kampaně, které by začínaly s nulovými statistikami a bez nasbírané historie.

Stejně jako u kampaní je možné nastavit dny nebo hodiny, kdy se mají které reklamy zobrazovat. Třeba v reklamách, které běží ve večerních hodinách můžete zdůraznit non-stop podporu, v reklamách, které běží o víkendu to, že je vaše restaurace otevřena i o víkendu.

Časové plánování najdete v editaci reklam pod volitelnými položkami.

Ukázka rozbaleného časového plánování reklamy v detailu reklamy.

Datum konce kampaně: Jedná se o den, po který se ještě inzerce z kampaně vydávat má. Chování je stejné jako nastavení doby platnosti na úrovni kampaně.

Časové plánování funguje kromě procentuální úpravy nabídek stejně jako časové plánování na úrovni kampaně.

Pomocí této ikony lze zkopírovat nastavené datum a časové plánování všem editovaným reklamám.

Upozornění

V termínu od – do nelze aktuálně z technických důvodů nastavit datum spuštění předcházející datu pozastavení kampaně.

Příklad:

Jak zajistit, aby se např. víkendové akční reklamy spustily o půlnoci na sobotu a vypnuly o půlnoci na pondělí a zároveň, aby se běžné reklamy ve stejný čas pozastavily a po akci opět samy spustily, aniž byste je museli ručně editovat o půlnoci nebo měnit nastavení během víkendu?

Můžete to vyřešit např. tímto způsobem:

  • Akčním reklamám nastavíte běžným způsobem datum spuštění a ukončení.
  • Běžným reklamám v některý pracovní den před tímto víkendem vypněte zobrazování v sobotu a neděli. V týdnu po víkendové akci nezapomeňte opět povolit zobrazování ve všechny dny v týdnu.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.