Doporučení pro psaní úspěšných textových reklam
1) shoda klíčového slova a dotazu
- přesnější shoda přispívá k relevanci
- vyplatí se procházet logy dotazů klíčových slov ve volné shodě a doplňovat přesnější klíčová slova
- víceznačná slova je lepší rozšířit o kontext určující konkrétní význam, nebo použít vylučující klíčová slova
2) lexikální a tématická shoda textu reklamy s dotazem
- výskyt slov dotazu v textu reklamy přispívá k relevanci
- je vyžadována alespoň tématická podobnost reklamy a dotazu
3) sémantické pokrytí dotazu textem reklamy
- čím více slov dotazu má sémanticky podobný protějšek v textu reklamy, tím lépe
- podobnost plnovýznamových slov má větší váhu než podobnost obecných slov
- podobnost vzácnějších slov má větší váhu než podobnost častých slov
4) sémantické pokrytí textu reklamy dotazem
- příliš mnoho nesouvisejících slov v textu reklamy obvykle snižuje její relevanci
5) komerčnost a hledanost slov a slovních spojení
- často hledaná komerční slova zvyšují relevanci
- reklama na nekomerční klíčová slova může mít nízkou relevanci i v případě jinak dobré shody – v tom případě je lepší přesněji zacílit a doplnit klíčové slovo o komerční modifikátor
6) přítomnost dynamické náhrady v textu reklamy
- dynamicky vložené klíčové slovo do textu reklamy nemusí nutně zvýšit relevanci, pokud je to jediná informace v reklamě přímo související s dotazem
7) souvislost viditelné URL s dotazem
- výskyt slov dotazu ve viditelné URL obvykle přispívá k relevanci
- výskyt souvisejícího slova v doméně by měl mít větší váhu, než výskyt v cestě za lomítkem