Doporučení pro design šablony
Pro výkon a vizuální atraktivitu dynamického banneru a dynamického retargetingu je velmi důležité nastavení volitelných barev.
Obecná doporučení:
- použijte barvy, jejichž odstín odpovídá vašim firemním barvám a ladí s barvami vašeho firemního loga
- použijte barvy z vašeho grafického manuálu nebo barvy z vašich propagačních materiálů (uvědomte si, jaké barvy jsou použité na bílém nebo barevném pozadí)
- barvu Hlavního pozadí můžete zvolit buď bílou, nebo sytou – viz Příklady nastavení barev
- barvu Názvu firmy a Popisu zvolte kontrastní k barvě hlavního pozadí (tak, aby písmo bylo dobře čitelné)
- barvu Názvu a ceny zvolte vždy kontrastní k bílé barvě
- protože karty produktů mají vždy bílé pozadí
- použijte nejtmavší barvu z vašeho logomanuálu nebo barvu tmavých textů z vašeho webu
- pokud si nejste jisti, použijte neutrální barvu #212121
- barvu Pozadí pod produkty volte barvu s vysokou světlostí, aby byly viditelné stíny karet produktů
- volte nejlépe lehce šedou #E5E5E5
- pro “čistý design” použijte bílou #FFFFFF
- můžete použít také jinou podkladovou barvu s vysokou světlostí – viz Příklady nastavení barev
- barvu CTA tlačítka zvolte výraznou, akcentovou, doplňkovou (požijte barvy z loga nebo z webu)
- vyzkoušejte a testujte výkon jednotlivých barevných šablon
TIP: Využijte možnosti přednastavených šablon v inzerentském rozhraní – a pouze vyměňte přednastavené barvy za vaše firemní odstíny.
Příklady nastavení barev
1. Jak nastavit barvy DB a DRTG jednoduše?
- vložte standardní barevné logo na bílém pozadí
- barvu Hlavního pozadí zvolte bílou #FFFFFF
- barvu Pozadí pod produkty zvolte šedou #E5E5E5
- zvolte si nastavení barvy CTA tlačítka -> měla by být kontrastní s bílou a celkově výrazná
- buď může být nejvýraznější z vašich barev
- nebo může být také doplňková (záleží na smyslu vašeho sdělení)
Můžete použít i doplňkovou barvu pro CTA tlačítko, ale v tom případě nedoporučujeme používat více barevných odstínů základní barvy.
Příklad:
2. Doporučení pro kreativní uživatele
Šablony pro DB a DRTG nabízí také možnost ještě většího spojení s vaším brandem prostřednictvím nastavení sytých barev v oblasti firmy a inverzního loga.
Zvolte sytou barvu pro pozadí vaší firmy a logo v inverzních barvách.
Příklad: logo 200 x 100px:
Čeho se vyvarovat?
- Použití až moc sytých barev, které se vzájemně ruší, vizte příklad:
Obecné doporučení od grafiků: “čím více kontrastu, tím hezčí reklama”
- Použití více než 2 barevných odstínů.
- Sytou barvu pod produkty je třeba pečlivě zvážit. Pokud si nejste jisti, nepoužívejte ji.
Příklad: Vhodné nastavení barev pro footshop.cz