Nápověda menu

Produktová skupina

Jedná se o pokročilou možnost nastavení Dynamického retargetingu a Dynamického banneru.

V sestavě, ve které máte přiřazený retargetingový seznam, máte možnost vytvořit v záložce Produktové skupiny nový filtr nad zbožovým feedem. Budete tedy moci ovlivnit, které produkty mají být zobrazované. Můžete např. inzerovat jen vybrané kategorie a zároveň jen ty produkty, které jsou aktuálně na skladě. Filtrů si můžete vytvořit v sestavě více.

Záložka Produktové skupiny

Při vytváření produktové skupiny je nutné správně vybrat Provozovnu vašeho e-shopu.

Vytvoření Produktové skupiny

Produktovou skupinu je možné sestavovat z více atributů (parametrů) feedu.

Jednotlivé skupiny atributů:

  • Výrobce <MANUFACTURER>
  • Kategorie <CATEGORYTEXT>
  • Brand <BRAND>
  • Dostupnost <DELIVERY_DATE>
  • Cena <PRICE_VAT>
  • ID nabídky <ITEM_ID>

jsou mezi sebou pro splnění podmínky Produktové skupiny ve vzájemném rozšíření „AND„. Tedy musí být splněny všechny zvolené podmínky, aby došlo k výdeji inzerce.

Příklad:

„Skladem“ AND „Kategorie bílá elektronika“ AND „Značka“

Pokud je ale Produktová skupina tvořena ze stejné skupiny atributů, jsou mezi sebou ve vzájemném vyloučení „OR„. Tedy musí být splněna 1. skupina zvolených atributů, NEBO 2. skupina zvolených atributů.

Příklad:

„Kategorie bílá elektronika“ OR „Kategorie elektrospotřebiče“ OR „kategorie počítačů“.

Ukázka vytvoření a definice parametrů Produktové skupiny

V produktové skupině můžete vybrat kategorie s * (hvězdičkou), které zahrnují i všechny podkategorie obsažené ve Vašem XML Feedu. Symbol * je zástupným znakem dalších podkategorií.

Příklad:

zadaná kategorie:

Dům, byt a zahrada | *

  • vztahuje se vybraná podmínka i na podřazené kategorie

Dům, byt a zahrada | Nábytek Obývací pokoje | Televizní stolky

Produkty, které po aktualizaci feedu přestanou splňovat vybrané parametry, přestanou být inzerované a naopak automaticky začnou být inzerované produkty nové, splňující tyto parametry.

Příklady využití

  • Rozdělení kampaní dle sortimentu – např. bílá technika, audio-video, počítače atd.

Díky rozdělení máte lepší kontrolu nad návratností investic a můžete podpořit produktové skupiny s lepším výkonem, vyšší nabízenou maximální cenou za proklik a naopak utlumit ty skupiny, které požadovaného výkonu nedosahují.

Příklady omezení

  • Vyloučení produktů s cenou produktu např. 0 až 500 Kč
  • Pouze produkty skladem a do týdne

Díky vyloučení skupiny produktů s nižším konverzním poměrem (produkty, které nejsou skladem) nebo s nízkou marží, zvýšíte efektivitu svých kampaní s dynamickým retargetingem. Pak si můžete dovolit zvýšit jeho maximální cenu za proklik a tím pádem rozšířit jeho zásah.

Upozornění:

Produktové skupiny není vhodné používat pro omezení na 1 nabídku nebo na malou skupinu nabídek v řádech jednotek. Protože většina šablon reklam obsahuje více reklam, dochází tak k tomu, že je uživateli doplněna o nabídky, které sice filtru vyhovují, ale uživatel je před tím neviděl.

Nejlepších výsledků z pohledu efektivita / zásah dosáhnete s malým počtem skupin. Ty mohou být například: skladovost nebo rozdělení dle hlavních kategorií (ne desítky). Rozhodně u DRTG nedoporučujeme segmentaci dle cenových intervalů, které je jinak vhodné u kampaně Zboží.cz. Navíc v případě velkého množství produktových skupin, např. v řádu 100 a více může dojít ke zpomalení výdeje vaší reklamy, což může způsobit její vyřazení z aukce a tím pádem snížení zásahu.

Maximální počet znaků položek (např. název kategorie) v produktové skupině je 255. Při výběru kategorie s delším názvem nepůjde uložení změn v produktové skupině provést.

Jak funguje omezení napříč více skupinami?

V případě, že uživatel navštívil na webu nabídky ze sekce bílá technika a zároveň nabídky ze sekce audio-video, které máte v rozdílných skupinách, uvidí uživatel nabídky pouze ze skupiny, která v aukci zvítězila. Čím podrobnější produktové skupiny vytvoříte, tím je vyšší šance, že uživatel v reklamě uvidí nabídky, které reálně na webu neviděl (doplní se jejich počet v nabídce).

Podrobné rozdělení do skupin o jednotkách nabídek tedy nemusí nutně vést ke zvýšení výkonu.

Produktová skupina a API

Pomocí API lze stáhnout statistiku za produktovou skupinu.

Vytvářet nebo editovat produktové skupiny prostřednictvím API možné není.

Doporučujeme přečíst si o vhodné optimaliazaci XML feedu pro Sklik.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.