Branding
- Platební model kampaní pro Branding
- Jak Branding vytvořit
- Podrobná pravidla a technické specifikace pro branding
Branding je speciálním typem grafické reklamy obklopující obsah na zavedených obsahových webech.
S ohledem na vysokou vizibilitu je obzvláště vhodný pro fáze See a Think z frameworku STDC, do kterých zapadá právě cílení na zájmy uživatelů. Je obecně vhodný pro kampaně s cílem podpořit znalost vaší značky nebo při uvádění nového produktu na trh. Speciálně v Skliku je možné využít i retargeting. Ten je v STDC zastoupen fázemi Do a Care.
Při tvorbě podkladů nezapomeňte na technické specifikace a pravidla brandingové reklamy. A že na obrázku nesmí chybět reklamní sdělení ve vyhraněném prostoru.
Platební model kampaní pro Branding
Pro Branding doporučujeme používat výhradně kampaně s nastavením platby za tisíc zobrazení (CPT). Při použití CPC modelu se reklama velmi pravděpodobně nebude zobrazovat, protože nedosáhne minimální nutné ceny za tisíc zobrazení.
Potřebná výše CPT se může pohybovat v rozmezí 150 Kč až 250 Kč. V sezóně a na předních webech obsahové sítě společnosti Seznam.cz se bude CPT pohybovat blíže horní hranici.
Na rozdíl od platby za proklik funguje platba za tisíc zobrazení v Skliku modelem first price, tedy vždy zaplatíte přesně částku, kterou jste nastavili.
Jak Branding vytvořit
- Založte novou obsahovou kampaň a nastavte platební model na platbu za tisíc zobrazení (CPT).
- Vytvořte reklamu kliknutím na dlaždici Branding.
- Pro kontrolu správného rozvržení obrázku doporučujeme použít náhled, kde je vyznačen i viditelný prostor pro hlavní sdělení.
Volitelné položky
- Měřicí šablona – nepovinné pole pro zadání URL s externím měřicím systémem. Toto pole vyplňují pouze uživatelé, kteří používají měřicí systém třetích stran.
Proměnné pro měřicí šablonu
Cílovou URL reklamy je možné do Měřicí šablony zadat ve formě proměnné. K dispozici je několik variant:
- {lpurl} – Parametr, který vkládá Cílovou URL. Musí se jednou escapovat.
- {lpurl+2} – Dvojnásobně kódovaná cílová URL. Hodí se v případě, že používáte řetězec přesměrování.
- {unescapedlpurl} – Nekódovaná cílová URL
- {escapedlpurl} – Kódovaná cílová URL. Kódují se znaky :, /, ?, = a %
- {escapedlpurl+2} – Dvojnásobně kódovaná cílová URL. Hodí se v případě, že používáte řetězec přesměrování.
Příklad {lpurl}:
Měřicí šablona: http://www.mericiserver.com/?url={lpurl}
Cílová URL (z reklamy): https://domena.cz/dorty-pro-deti/
URL prokliku: http://www.mericiserver.com/?url=https%3A//domena.cz/dorty-pro-deti/%26id%3D5
Pokud použijete externí měřící šablonu, zkontrolujte si zda je cílová URL po prokliku správná a zda se správně započítávají zobrazení a prokliky. V případě užití měřící šablony negarantujeme správné započítávání statistik a funkčnost prokliku na cílovou URL.