Nápověda menu

Consent a jak kontrolovat souhlas v DevTools

Consent je parametr, kterým inzerent předává Seznamu informaci, zda uživatel vyjádřil souhlas s cílenou reklamou nebo měřením konverzí.

Kontrola v DevTools

  1. Otevřete si webové stránky, na kterých vás kontrola či ověření zajímá. 
  1. Pomocí kliknutí na pravé tlačítko myši zvolte “prozkoumat”, či pomocí klávesy F12 si otevřete DevTools. 
  1. Zvolte záložku Network a do vyhledávacího pole napište slovo “reta (když prověřujete retargetingový kód) nebo “conv (pokud prověřujeme konverzní kód).  a dejte refresh stránky pomocí klávesy F5.
  1. Následně se se vám v DevTools konzoli zobrazí informace: 
  • Ve sloupci “Name” uvidíte informaci, kterou kód posílá do Seznamu. 
  • Pokud na tento řádek kliknete 1x, otevře se vám druhý sloupeček, ve kterém když kliknete na záložku “Payload” uvidíte přehledně v řádcích pod sebou informace, které kód posílá. 
  • Pro naši kontrolu se zaměříme na řádek s informací o consentu. 

Consent: 0 

Uživatel stránek nedal souhlas s cílenou reklamou nebo měřením konverzí. Systém pro potřebu modelace konverzí data zpracuje anonymizovaně v souladu se zákonem (neukládá ani nečte informace ze zařízení uživatele). 

Consent: 1 

Uživatel stránek dal souhlas s cílenou reklamou nebo měřením konverzí. Seznam.cz data zpracuje běžným způsobem vč. zápisu a čtení cookies. 

Consent: – 1 

Pokud kód na webu nemá správně implementovány souhlasy uživatelů zpravidla odesílá informaci jako consent -1. Pokud dochází k této situaci, může to mít negativní dopad na vaši schopnost sledovat uživatelskou aktivitu a sbírat analytická data. GDPR (Obecné nařízení o ochraně údajů) vyžaduje, aby uživatelé dávali jasně buď informovaný souhlas s používáním či nesouhlas

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.