Consent a jak kontrolovat souhlas v DevTools
- Kontrola v DevTools
- Consent 1; 0; -1;
- Jak zkontroluji consent – Retargetingový kód
- Jak zkontroluji consent – Konverzní kód
Consent je parametr, kterým inzerent předává Seznamu informaci, zda uživatel vyjádřil souhlas s cílenou reklamou nebo měřením konverzí.
Kontrola v DevTools
- Otevřete si webové stránky, na kterých vás kontrola či ověření zajímá.
- Pomocí kliknutí na pravé tlačítko myši zvolte “prozkoumat”, či pomocí klávesy F12 si otevřete DevTools.
- Zvolte záložku Network a do vyhledávacího pole napište slovo “reta” (když prověřujete retargetingový kód) nebo “conv” (pokud prověřujeme konverzní kód). a dejte refresh stránky pomocí klávesy F5.
- Následně se se vám v DevTools konzoli zobrazí informace:
- Ve sloupci “Name” uvidíte informaci, kterou kód posílá do Seznamu.
- Pokud na tento řádek kliknete 1x, otevře se vám druhý sloupeček, ve kterém když kliknete na záložku “Payload” uvidíte přehledně v řádcích pod sebou informace, které kód posílá.
- Pro naši kontrolu se zaměříme na řádek s informací o consentu.
Consent 1; 0; -1
Consent: 0
Uživatel stránek nedal souhlas s cílenou reklamou nebo měřením konverzí. Systém pro potřebu modelace konverzí data zpracuje anonymizovaně v souladu se zákonem (neukládá ani nečte informace ze zařízení uživatele).
Consent: 1
Uživatel stránek dal souhlas s cílenou reklamou nebo měřením konverzí. Seznam.cz data zpracuje běžným způsobem vč. zápisu a čtení cookies.
Consent: – 1
Pokud kód na webu nemá správně implementovány souhlasy uživatelů zpravidla odesílá informaci jako consent -1. Pokud dochází k této situaci, může to mít negativní dopad na vaši schopnost sledovat uživatelskou aktivitu a sbírat analytická data. GDPR (Obecné nařízení o ochraně údajů) vyžaduje, aby uživatelé dávali jasně buď informovaný souhlas s používáním či nesouhlas.