Nejčastější důvody zamítnutí pro všechny reklamní formáty
Po prokliknutí inzerce se uživatel dostane na neexistující URL nebo na neplatnou stránku (chyba 404). Stává se, že specialista vytvoří kampaň dříve, než programátor vytvoří příslušné URL adresy (stránky). V době schvalování tak administrátor vidí chybu. Proto se inzerce zamítne.
Ve viditelné URL je např. www.sklik.cz, ale po prokliku se uživatel dostane na doménu www.seznam.cz.
Cílové URL nesmí obsahovat komerční, redakční ani PR článek jiného provozovatele webových stránek, než jsou vlastní stránky inzerenta.
Povolené jsou single page, one page, nebo microsite, fungující jako cílová URL, která je doplňkem či upoutávkou k hlavní webové prezentaci nabídky produktů či služeb inzerenta.
Inzerované stránky musí obsahovat údaje o jejich provozovateli. Tyto údaje zahrnují dle povahy provozovatele ičo, adresu, e-mail atp.
Stránky musí mít jasně vymezené zásady ochrany osobních údajů. Je-li na inzerovaných stránkách uživatel internetu vyzýván k zadání svých osobních údajů (např. v kontaktním formuláři), musí tyto stránky obsahovat informace o tom, jakým způsobem bude s poskytnutými údaji nakládáno.
Je-li inzerován alkohol, musí se na inzerovaných stránkách vyskytovat informace o zákazu prodeje alkoholu osobám mladším 18ti let.
V případě inzerování hazardu je třeba v inzerátu uvést upozornění: „Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost!“ a informaci o zákazu účasti osob mladších 18 let atp.
U inzerce na produkty dle § 6b odst. 1 zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy je potřeba uvádět povinné označení, že se jedná o Lék k vnitřnímu/vnějšímu užití, doplněk stravy, nebo potravinu pro zvláštní výživu.
Mezi nepovolený obsah patří například erotické snímky, tabákové výrobky, konopí, zázračná či klamavá tvrzení, zavádějící sdělení atp.
Např.: Doprava Zdarma.
Např. titulek: Ubytování v Praze – Ubytování v Praze.
V inzerátu se uvádí “Ponožky již od 29 Kč.”. Na cílové stránce jsou nejlevnější ponožky za 50 Kč. Případně na webu není cena k nalezení vůbec. Inzerent v inzerátu uvádí “Slevy až 80 %”. Na cílové stránce jsou však dohledatelné slevy v maximální hodnotě 50 %.
Sháníte auto “název značky konkurence”? Kupte si raději “název vlastní značky”.
Klient inzeruje prací prášek, ale na cílové stránce je pouze nabídka hrnců.