Nastavení kampaní
- Rozpočet kampaně | Sdílený rozpočet
- Doba platnosti kampaně
- Telefonní číslo/Click2Call (Vyhledávací kampaň)
- Rozšíření o adresu (Vyhledávací kampaň)
- Volba regionu
- Frekvence zobrazení reklamy (Obsahová kampaň)
- Časové plánování
- Způsob střídání reklam
- Způsob zpoplatnění CPC/CPT
- Cílení na zařízení
- Kopírování nastavení kampaně
Rozpočet kampaně
≫ Podrobnější informace – jak správně nastavit denní rozpočet
Denní rozpočet
Je maximální částka, kterou jste ochotni utratit za jeden den. Po jeho vyčerpání se reklamy kampaně přestanou zobrazovat. Denní rozpočet je možné kdykoliv změnit.
Pokud vaše kampaň v daný den vyčerpá denní rozpočet, zobrazování reklamy můžete znovu aktivovat navýšením denního rozpočtu.
Celkový rozpočet
Ode dne jeho nastavení určuje výši celkové útraty, po jejímž dosažení se pozastaví zobrazování kampaně. Pro obnovení je nutné vynulovat odečet nebo zrušit omezení smazáním hodnoty Celkový rozpočet.
Pozor:
Nenastavujte celkový rozpočet kampaně, který by byl nižší než-li nastavený denní rozpočet. Rozpočet kampaně by se mohl přečerpat, nebo by se váš kredit na účtu mohl dostat do mínusu.
Doba platnosti kampaně
Datum začátku a konce kampaně slouží pro odložení začátku a určení konce zobrazování dané kampaně. Začátek nebo konec kampaně můžete nastavit nezávisle na sobě.
Datum konce kampaně definuje poslední den výdeje kampaně.
Datum konce kampaně: Jedná se o den, po který se ještě inzerce z kampaně vydávat má.
Celkový počet prokliků definuje hranici, po jejímž dosažení se pozastaví zobrazování kampaně. Pro obnovení je nutné vynulovat odečet nebo zrušit omezení smazáním hodnoty Celkový počet prokliků.
Telefonní číslo/Click2Call (Vyhledávací kampaň)
≫ Podrobnější informace – Click2Call
Po vyplnění telefonního čísla bude umožněno zobrazit u textových reklam na mobilních telefonech tlačítko přímého volání.
Rozšíření o adresu (Vyhledávací kampaň)
≫ Podrobnější informace – rozšíření o adresu zápisem na Firmy.cz
Své reklamy můžete rozšířit o adresu firmy nebo prodejny propojením s firemním zápisem na Firmy.cz. Rozšíření o adresu se u textových reklam zobrazuje pouze ve Vyhledávací síti.
Volba regionu
≫ Podrobnější informace – jak funguje volba regionu
Reklamní systém Sklik vám umožňuje zacílit reklamu podle místa vašeho zájmu pomocí Volby regionu.
Frekvence zobrazení reklamy (Obsahová kampaň)
≫ Podrobnější informace – jak pracovat s frekvencí zobrazení
Inzerenti, kteří využívají platební model CPT, dosáhnou nastavením Frekvence zobrazení reklamy optimální balance mezi zapamatováním reklamního sdělení uživatelem díky více zobrazením a úsporou nákladů. Po impresi doporučené jako strop se inkrementální přínos opakovaného sdělení zpravidla rychle snižuje.
Výchozím nastavením maximálního počtu zobrazení vaší reklamy jednomu uživateli za den je 10.
Stejně tak je tomu u všech sestav, tedy výchozím nastavením je max. 10 zobrazení denně.
Časové plánování
≫ Podrobnější informace – jak správně pracovat s časovým plánováním
Prostřednictvím Časového plánování máte možnost určit časový interval, ve kterém se (ne)má vaše kampaň zobrazovat. Rovněž můžete procentuálně navýšit či snížit maximální cenu za proklik CPC nebo cenu za tisíc zobrazení CPT u sestav a klíčových slov v daném období.
Způsob střídání reklam
≫ Podrobnější informace – jak Sklik vypočítává střídání reklam
Způsob, jakým se mají střídat reklamy v rámci sestavy, máte možnost zvolit v Nastavení kampaně, pro kterou bude platný napříč všemi jejími sestavami. Toto nastavení se aplikuje i na šablony pro Dynamický banner a Dynamický retargeting v produktových kampaních v Obsahové síti.
- Optimalizovaně dle CTR – reklama s vyšším CTR je ve vyhledávání vidět častěji než reklama s nižším CTR. Na konkrétní poměr zobrazení má vliv rozdílnost CTR reklam a počet naměřených statistických dat.
- Optimalizovaně dle CPA – při střídání reklam jsou preferovány reklamy s nižší cenou za získání jedné konverze (CPA). Rozdíl v počtu zobrazení reklam z jedné sestavy opět ovlivňuje počet naměřených statistických dat a výše konverzního poměru jednotlivých reklam.
- Optimalizovaně dle PNO – toto nastavení preferuje při výběru reklam ze sestavy reklamy s nižším přepočteným podílem nákladů na obratu (PNO).
Aby mohla optimalizace správně fungovat, potřebuje reprezentativní množství nasbíraných dat. V případě optimalizace na PNO a CPA se jedná řádově o jednotky konverzí.
Pokud systém nemá k dispozici naměřené konverze, nebo hodnoty konverzí, pak se místo optimalizace dle PNO pokusí optimalizovat CPA popřípadě dle CTR či rovnoměrně, pokud nejsou ani žádné prokliky.
Odhady se stávají přesnější s množstvím nasbíraných dat a tedy nepoměr zobrazení ve výdeji jednotlivých reklam bude vyšší ve prospěch nejlepší reklamy. A protože model data vyhodnocuje podle jejich stáří, je pro přesnější fungování podstatnější počet získaných dat v rámci posledního týdne, potažmo měsíce, než data nasbírané historicky dlouhodobě běžící kampaně.
Způsob zpoplatnění – CPC/CPT
Pokud se vaše kampaň zobrazuje v Obsahové síti, máte možnost vybrat si ze dvou způsobů úhrady, tedy mezi výchozí platbou za proklik CPC, nebo platbou za 1000 zobrazení CPT.
Ve Vyhledávací síti je možnost pouze volby platbou za proklik CPC.
Cílení na zařízení
≫ Podrobnější informace – jak správně pracovat s cílením na zařízení
Pomocí multiplikátorů cenových nabídek můžete snadno zvyšovat nebo snižovat nastavené maximální ceny za proklik a ceny za tisíc zobrazení dle typu zařízení.
Kopírování nastavení kampaně
Vedle možnosti Uložit nastavení, můžete využít variantu Uložit a kopírovat nastavení. Tato varianta vám pomůže přenést nastavené hodnoty (regionální cílení, časové plánování, atd.) do jiných kampaní snadno a rychle.