RTG dle doby strávené na webu
V krocích níže přiblížíme, jak lze upravit RTG kód v TAG Manageru, kdy url adresu pro RTG obohatíme o hodnotu dle doby strávené na webu.
Návod pracuje z části se scriptem od Julien Coquet a s funkční cookies první strany, neobsahující osobní informace, která vyprší po zavření prohlížeče.
Jak na členění retargetingového publika dle doby strávené na webu?
- Budete potřebovat účet na Skliku a v TAG Manageru.
- Následně si na váš web/e-shop umístíte vygenerovaný kód z TAG Manageru.
- V Skliku si vygenerujete retargetingový kód.
1. Ve značkách vytvoříte vlastní HTML značku nazvanou Time count
A to s následujícím obsahem:
– doména je zde nahrazena Proměnnou, kterou si nadefinujte:
<script>
(function(){
var cc = {{Cookie – Time count}}-0+1;
var dn = "{{Domena}}"; // prefix with dot to include all subdomains
document.cookie="jcoTimeCount="+cc+";domain="+dn+";path=/;";
}());
</script>
2. Ve chvíli, kdy máte vytvořenou značku, se přesuňte do sekce PROMĚNNÉ, ve které je již integrovaná proměnná Page URL, a vytvořte 2 nové proměnné: „Cookie – Time count“ a „Domena“.
Proměnná Cookie – Time count
Pracuje s Cookie první strany. Typ proměnné bude Soubor cookie první strany a Název proměnné bude Cookie – Time count. Název cookie bude jcoTimeCount.
Zároveň nastavte, že hodnota null a undefined se má převádět na 0.
Proměnná Domena – Time count
Jako poslední si nadefinujte hodnotu proměnné Doména pro značku Time Count, proměnná bude konstanta, název Domena, a hodnota url adresa webu, na kterém bude probíhat segmentace publik dle doby na webu (v ukázkovém případě seznam.cz). Url adresa webu bude u hodnoty začínat symbolem tečky – zapsáno bude .seznam.cz.
3. Nastavte novou značku rtgUrl
V tuto chvíli máme nastavené pravidlo a proměnnou a můžeme tak upravit HTML značku rtgUrl, aby se do ní propisovala doba strávená na webu pro RTG publikum v Skliku.
Značku nazveme například Sklik – rtgUrl – doba, přičemž kód upravíme tak, aby rtgUrl obsahovalo integrovanou proměnnou {{Page URL}} a nově vytvořenou proměnnou {{Cookie – Time count}}.
Zápis značky bude následující:
<script type="text/javascript" src="https://c.seznam.cz/js/rc.js"></script>
<script>
var retargetingConf = {
rtgId: 0000,
rtgUrl: "{{Page URL}}?doba={{Cookie – Time count}}"
};
if (window.rc && window.rc.retargetingHit) {
window.rc.retargetingHit(retargetingConf);
}
</script>
4. V tuto chvíli máte nadefinovanou značku a proměnné, ale musíte nadefinovat, kdy se mají značky spustit, což provedete v sekci Pravidla, zde si vytvoříte nové pravidlo nazvané Časovač.
Pravidlo Časovač nastavíte jako Typ pravidla: Časovač, Název události: gtm.timer, Interval 15000 (jedná se o milisekundy, tedy 15 sekund) a Omezení: 10.
Nastavíte, aby se pravidlo spouštělo pouze pokud Page URL obsahuje adresu vašeho webu (v tomto případě používáme na ukázku seznam.cz). (Interval a Omezení je možné upravit dle potřeby, ovšem je potřeba myslet na to, že interval je v milisekundách).
Zároveň je potřeba brát v potaz, že časovač se přenáší mezi jednotlivými podstránkami webu, proto bychom zde doporučili pracovat s vyšším Omezením počtu spuštění časovače.
5. Máte nastavené značky, proměnné a pravidla. Zbývá vám nadefinovat, kdy se mají značky spustit, a proto se vraťte zpátky ke značce Sklik, kde přidejte spouštějící pravidla.
- První spouštějící pravidlo u Sklik bude již předefinované: ALL PAGES (toto pravidlo nastavíte z důvodu, aby se RTG kód načetl ve chvíli, kdy se načte kontejner TAG Manageru).
- Druhým pravidlem bude Časovač, který jsme si předdefinovali o krok dříve.
Toto pravidlo vám každých 15 sekund znovu spustí RTG kód, jenž bude v části {{Page URL}}_doba obohacený o hodnotu spuštění {{Cookie – Time count}}. Zároveň zde nastavíte, že značka Sklik se bude spouštět před značkou Time count.
Hodnota Cookie – Time count (pravidlo Časovač) | Doba na podstránce | Hodnota propsaná v RTG kódu |
1 | 15 sekund | doba=1 |
2 | 30 sekund | doba=2 |
3 | 45 sekund | doba=3 |
4 | 60 sekund | doba=4 |
5 | 75 sekund | doba=5 |
U značky Time count nastavíte pravidla pro spuštění na Časovač. Systém bude na každé podstránce webu počítat od nuly 15ti sekundový interval, než spustí značku Cookie – Time count, tedy pokud by uživatel byl na podstránce pouze 13 sekund a pak přešel na další podstránku, tak se mu doba=1 nepropíše do RTG kódu.
Značka si pamatuje předchozí hodnoty dokud nedojde k zavření prohlížeče, tedy pokud na první podstránce stráví uživatel 16 sekund, na druhé také 16 sekund, tak u třetí podstránky při stráveném čase 15 sekund se do RTG kódu bude propisovat hodnota doba=3.
U značky Time count je možné nastavit navíc pravidlo All Pages, následně toto pravidlo změní chování tak, že TAG Manager bere v potaz pro spuštění značky Time Count buď 15ti sekundový interval, anebo návštěvu nové podstránky.
Hodnota Cookie – Time count (pravidlo Časovač + All pages) | Doba na podstránce anebo nová podstránka | Hodnota propsaná v RTG kódu |
1 | načtená podstránka webu | doba=1 |
2 | 15 sekund nebo nová podstránka | doba=2 |
3 | 30 sekund nebo nová podstránka | doba=3 |
4 | 45 sekund nebo nová podstránka | doba=4 |
5 | 60 sekund nebo nová podstránka | doba=5 |
Všechny nově vytvořené elementy nezapomeňte vypublikovat a následně si spustit náhledový režim. Ve kterém byste měli vidět, že se Sklik spustil v Container Loaded a v Timer.
Přičemž v Container Loaded budete vidět při zobrazení „Values“ doplněnou hodnotu u Cookie – Time count. Po 15ti sekundách od načtení kontejneru se načte značka Sklik – retargeting znovu s další hodnotou.
Skliku se do url adresy pomocí RTG kódu předá, že uživatel na stránce dosáhl hodnoty doba=1, strávil zde 15 sekund – při použití pravidla Časovač.
Nastavení RTG publik v Skliku:
V Skliku následně můžete vytvářet RTG publika dle potřeby formou kombinace URL OBSAHUJE doba=1 (anebo doba=2, doba=3, doba=4, doba=5 …) a k tomu jakoukoliv další podmínku na url adresu.
Nové RTG publikum: Seznam – Doba 1 / 15 sekund
V případě, že budete chtít vytvořit RTG publikum uživatelů, kteří přišli na stránku Seznam.cz a zároveň zde byli alespoň 15 sekund, tak využijete následující pravidlo url obsahuje seznam a současně url obsahuje doba=1.
Stejným způsobem, pouze s aktualizovanou položkou DOBA budete vytvářet i publika pro doba=2, doba=3 … na tyto RTG publika lze jak zacílit, tak je použít i jako vylučující.
Nově vytvořená RTG publika lze využít na zefektivnění cílení na uživatele, kteří na stránce byli delší dobu a pomocí zacílení na nově vytvořené RTG publikum lze u těchto uživatelů nastavit vyšší maxCPC.